Kulturë, Lifestyle

Shërbimet e distribuimit muzikor po “vrasin” industrinë e muzikës – artistët përfitojnë më së paku nga sukseset e tyre milionëshe

Publikuar

Platformat e distribuimit të muzikës të përjetësuara nga Apple, YouTube dhe Spotify kanë shumë nevojë për një ‘rivendosje të plotë’, ka thënë një hetim shterues i drejtuar nga deputet e Kuvendit të Mbretërisë së Bashkuar.

Një raport shumë kritik mbi industrinë nga Komiteti Dixhital, Kulturë, Media dhe Sport, theksoi se interpretuesit ‘të vlerësuar kritikisht’ po merrnin para ‘të pakta’ nga shitja, shkruan DailyMail.

Kërkimi tetë-mujor ngre ‘shqetësime të thella’ në lidhje me pozicionin e kompanive të mëdha muzikore në treg, me disa label-a që reklamojnë fitime nga shitjet e këngëve të artistëve.

Raporti ndjek një numër muzikantësh që kritikojnë publikisht sasitë e vogla që ata bëjnë nga shërbimet e distribuimit të tilla si Spotify dhe YouTube dhe shtoi se situata aktuale po ndikonte në ‘ekosistemin e plotë krijues’.

Komiteti tha se artistëve duhet t’u jepet një e drejtë ligjore për ‘një pjesë më të drejtë të të ardhurave’.

Në raport, deputetët i bënë thirrje Qeverisë që të prezantojë një sistem të shpërblimit të barabartë për të ardhurat e rrjedhës – ku interpretuesit kanë të drejtë të marrin një pjesë pa iu referuar kontratave të tyre me label-in.

Sipas fushatës Broken Record, sipas sistemit aktual artistët marrin rreth 16 për qind të të ardhurave totale nga distribuimi, ndërsa kompanitë marrin rreth 41 për qind dhe shërbimet e transmetimit rreth 29 për qind.

Hetimi, i cili filloi pas shqyrtimit të shtuar të nxitur nga pandemia COVID-19, mori më shumë se 300 prova përfshirë yllin Chic Nile Rodgers, kitaristin e Radiohead Ed O’Brien, frontmanin e Elbow Guy Garvey dhe kantautoren Nadine Shah.

Situata për muzikantët është përkeqësuar për shkak të humbjes së fitimeve të tyre nga muzika live si rezultat i pandemisë.

Deputetët dëgjuan se edhe për disa muzikantë të suksesshëm të ardhurat vetëm nga distribuimi nuk ishin të mjaftueshme për të ‘mbajtur ujkun larg derës’.

Raporti tha se një tekstshkrues dhe kompozitor i cili kishte shkruar një këngë fituese çmimesh që ishte dëgjuar mbi 137 milionë herë në Spotify kishte marrë vetëm një shumë modeste fitimi prej 3,013 funtesh.

Kryetari i Komitetit të DCMS, Julian Knight tha: “Ndërsa distribuimi ka sjellë fitime të konsiderueshme në industrinë e regjistruar të muzikës, talenti prapa saj – interpretuesit, kompozitorët dhe tekstshkruesit – po humbasin”.

“Vetëm një rivendosje e plotë e distribuimit që parashikon në ligj të drejtat e tyre për një pjesë të drejtë të fitimeve do të bëjë ndryshimin”.

“Sidoqoftë, çështjet që ne kemi shqyrtuar pasqyrojnë probleme shumë më të thella dhe më thelbësore brenda strukturimit të vetë industrisë së regjistruar të muzikës”.

“Ne kemi shqetësime reale për mënyrën e funksionimit të tregut, me platforma si YouTube që janë në gjendje të fitojnë një avantazh të padrejtë ndaj konkurrentëve dhe sektorit të pavarur të muzikës duke luftuar për të konkurruar kundër dominimit të label-ave kryesorë”.

Raporti i DCMS i bën thirrje Qeverisë që t’i referojë çështjen Autoritetit të Konkurrencës dhe Tregjeve (CMA) për të filluar një studim të tregut për ‘ndikimin ekonomik të mbizotërimit të certifikimit’.

Deputetët bënë thirrje për një reformë ‘gjithëpërfshirëse’ të legjislacionit dhe rregullim të mëtejshëm për të rregulluar ekuilibrin për muzikantët dhe gjithashtu për të trajtuar problemet ‘themelore’ në industrinë e regjistruar të muzikës.

Anëtarët e komitetit kishin ‘shqetësime të thella’ në lidhje me pozicionin ‘e padepërtueshëm’ të kompanive të mëdha muzikore, duke thënë se Autoriteti i Konkurrencës dhe Tregjeve (CMA) duhej të hetonte.

Raporti gjithashtu theksoi se YouTube kishte një avantazh konkurrues ndaj shumë rivalëve të tij sepse klasifikohet si një shërbim i krijuar nga përdoruesit, gjë që e bën atë subjekt të ligjeve të ndryshme të së drejtës së autorit.

Ai shtoi se ndërsa konsumatorët gëzonin muzikë të lirë në transmetim, struktura afatshkurtër e çmimeve e vuri muzikën në rrezik në një periudhë më të gjatë.

Label-at kryesorë të muzikës si: Sony Music, Warner Music dhe Universal Music u shfaqën para deputetëve gjatë seancave, ndërsa gjigandët e teknologjisë Spotify, Amazon, Apple dhe YouTube gjithashtu dhanë prova.

Shefi global i muzikës në YouTube Music, Lyor Cohen tha se organizata amerikane ishte ‘thellësisht e përkushtuar’ në rritjen e industrisë së muzikës.

Ai tha: “Ne e njohim rolin që YouTube Music ka brenda industrisë së muzikës dhe jemi thellësisht të përkushtuar për ta ndihmuar atë të rritet dhe të lulëzojë”.

“Vetëm në 12 muajt e fundit ne kemi paguar më shumë se katër miliardë dollarë për artistë, tekstshkruesë dhe mbajtës të të drejtave, 30 për qind e të cilave kanë ardhur nga UGC [përmbajtje e krijuar nga përdoruesit], me video të bëra nga fansat që dëshmojnë se janë një burim i paçmuar të të ardhurave”.

“Ne po drejtojmë modelin me dy motorë të reklamave dhe nënshkrimeve, duke i lejuar adhuruesit e muzikës në të gjithë botën të paguajnë me portofolet e tyre”.

Geoff Taylor, shefi ekzekutiv i shoqatës së label-ave diskografikë BPI, tha: “Label-at janë të përkushtuar për të siguruar që artistët të ndajnë në mënyrë të drejtë në rritjen nga transmetimi”.

“Ne do të shqyrtojmë me kujdes gjetjet e këtij raporti, por është thelbësore që çdo propozim politik të shmangë pasojat e padëshiruara për investime në talent të ri dhe të mos rrezikojë suksesin e jashtëzakonshëm global të këtij vendi në muzikë”.

Kulturë, Lifestyle

Arti në garë: Një vështrim në Olimpiadën Kulturore të Parisit 2024

Publikuar

nga

Olimpiada Kulturore ka një histori mbi një shekull. Por çfarë është saktësisht, nga e ka origjinën dhe si ka evoluar?

Olimpiada Kulturore ka një histori të gjatë, filluar nga një vizion i Baroni Pierre de Coubertin në vitet 1890 për të rivendosur traditën e lashtë greke të festimeve katërvjeçare të atletikës dhe arteve. Këto festime, të njohura si Lojërat e Lashta, u mbajtën në Olimpia nga viti 776 para Krishtit deri në vitin 395 pas Krishtit, duke shërbyer si një platformë për të sjellë së bashku atletë, filozofë, studiues, poetë, muzikantë, skulptorë dhe udhëheqës të tjerë të artit dhe kulturës.

Coubertin, një edukator dhe historian francez, mendonte se ky bashkëveprim midis artit dhe sportit ishte “fryma e olimpizmit”, dhe në vitin 1894 ai themeloi Komitetin Olimpik Ndërkombëtar (IOC), duke çuar në organizimin e lojërave të para moderne në Athinë në vitin 1896. Megjithatë, vetëm në vitin 1912, në Stokholm, ëndrra e Coubertin për të bashkuar artin me atletikën u bë realitet me konkursin e artit në kuadër të Lojërave Olimpike. Ky ishte fillimi i Olimpiadës Kulturore si e njohur sot.

Në periudhën nga viti 1912 deri në vitin 1948, Olimpiada Kulturore përfshinte konkurse arti brenda Lojërave Olimpike, duke dhënë medalje në arkitekturë, letërsi, muzikë, pikturë dhe skulpturë për vepra të frymëzuara nga tema të lidhura me sportin. Megjithatë, me kalimin e kohës, formati i Olimpiadës Kulturore ka ndryshuar. Sot, ajo përfshin një sërë ngjarjesh kulturore që shkojnë paralelisht me Lojërat Olimpike, duke e bërë vendin pritës të shfaqet si një qendër kulturore dhe krijuese.

Në vitin 2012, Londra u shënua si një pikë kulmore për Olimpiadën Kulturore, duke shfaqur një ekstravagancë masive kulturore që shënoi një festë mbarëkombëtare të krijimtarisë, duke përfshirë mbi 170,000 ngjarje dhe mbi 40,000 artistë nga të gjitha anët e botës.

Në Francë, përgatitjet për Lojërat Olimpike të Parisit 2024 janë në kulmin e tyre, dhe përpara kësaj ngjarjeje të madhe, vendi është në një shfaqje të vërtetë të kombinimit të artit, kulturës dhe sportit. Muzeu i Luvrit, një nga institucionet më të njohura kulturore në botë, ka hapur dyert e tij për të pritur pjesëmarrësit në një mënyrë të re dhe unike. Programi “Vraponi në Luvër” ofron sesione të yoga-s dhe stërvitjes në ambientet e tij të mrekullueshme artistike. Duke e kombinuar artin e vjetër me aktivitetet e reja fizike, ky program ofron një përvojë të pazakontë për vizitorët.

Ndërkaq, në stadiumin e përkohshëm në Place de la Concorde, spektatorët kanë mundësinë të shijojnë shfaqje emocionuese të sporteve si skateboarding dhe breakdancing, duke sjellë një atmosferë tërheqëse dhe energjike në qendër të Parisit. Poashtu, Petit Palais po prezanton një ekspozitë të veçantë me titullin “Le corps en mouvement” (Trupi në lëvizje), duke sjellë në vëmendje lidhjen midis artit dhe sportit. Me 50 vepra të ndryshme artistike, ekspozita shfaq temat e lëvizjes dhe atletizmit nëpërmjet pikturës, skulpturës dhe arteve të tjera pamore.

Përtej kryeqytetit, bazilika e katedrales së Saint-Denis dhe Muzeu Regards de Provence në Marsejë ofrojnë ekspozita të veçanta që i fokusohen temave të sportit dhe artit. Në Saint-Denis, ekspozita “La Trêve” ofron një përvojë të pasur kulturore me portrete, afreske dhe kostume të frymëzuara nga historia e Lojërave Olimpike. Ndërsa në Marsejë, ekspozita “Surfing the wave” shpalos ndikimin e sërfit dhe sporteve të bordit në krijimin e artit bashkëkohor.

Këto ngjarje dhe ekspozita shërbejnë si shembuj i shumëllojshmërisë dhe pasurisë së kulturës dhe artit francez, duke përcjellë frymën e Lojërave Olimpike dhe bashkëndjenjes së artit dhe sportit në një harmoni të vërtetë kreative.

©️Përktheu dhe përshtati nga Euronews, Dionesa Ebibi

Vazhdo të lexosh

Kulturë, Lifestyle

Enciklopedia shqiptare: Progresi në hartimin e fjalësit të përbashkët mes Tiranës dhe Prishtinës

Publikuar

nga

Në Akademinë e Shkencave janë mbajtur takime intensive të redaksive të “Enciklopedisë shqiptare”. Këto takime kanë qenë të organizuara sipas disiplinave në dy qytete, Tiranë dhe Prishtinë.

Përveç anëtarëve të redaksive të Tiranës, në këto takime kanë marrë pjesë edhe anëtarë të redaksive nga Prishtina. Qëllimi kryesor i këtyre takimeve është të shmangen përsëritjet dhe të arrihet në një fjalës themelorë të integruar për “Enciklopedinë shqiptare” deri më 25 maj. Edhe pse organizimi i redaksive është i ndarë, synohet që ajo të jetë një vepër unike, me një listë të përbashkët të njësive enciklopedike, shkruan Agjencia Telegrafike Shqiptare.

Për të arritur këtë qëllim, është propozuar një fjalës i përbashkët, që lejon zbatimin e kufijve dhe pragjeve të përbashkët gjatë procesit të punës, pa ndikuar në parimin e territorialitetit.

Fjalësi i integruar do të përfshijë edhe listën e njësive enciklopedike të propozuara nga redaksia e trashëgimisë shqiptare në Maqedoninë e Veriut, duke krijuar kështu një përfytyrim të plotë mbi përmbajtjen dhe raportet mes tyre.

Në përfundim, lista e integruar do të përbëhet prej jo më shumë se 10 mijë artikujsh, duke u përqendruar në thellimin e përmbajtjes dhe përzgjedhjen e saj për të reflektuar nevojat dhe interesat e lexuesve. Procesi i takimeve dhe diskutimeve midis redaksive do të vazhdojë deri më 25 maj 2024, ndërsa në muajin qershor do të kalojë nga fjalësi i integruar në fjalësin e stabilizuar./UBTNews/

Vazhdo të lexosh

Kulturë, Lifestyle

Një çelës për Shkodrën: Montohet skulptura monumentale ‘Çelësi Shqiptar’, vepra më e madhe e artit në Shqipëri

Publikuar

nga

Bashkia e Shkodrës njoftoi për fillimin e montimit të veprës më të madhe të artit në Shqipëri, skulpturën monumentale “Çelësi Shqiptar”. Fitues në Konkursin Ndërkombëtar “Art në Hapësirën Publike”, vepra e krijuar nga artisti shqiptar Alfred Mirashi, i njohur ndryshe si Milot, shpallur nga ish-Ministria e Kulturës, po vendoset në hyrjen e qytetit të Shkodrës.

Kjo skulpturë monumentale, me një peshë prej 17 tonë, po vendoset në hyrjen e qytetit, vepër kjo që është e përkushtuar të përforcojë identitetin dhe vlerat shqiptare nëpërmjet artit.

Vepra është pasqyrë e rrugës së autorit, i cili nga një shqiptar i larguar në fillim të viteve ’90, ka arritur të bëhet një artist me ndikim ndërkombëtar, me çmime të fituara në mbarë botën. “Çelësi Shqiptar”, përfaqëson hapjen e portave dhe shembjen e kufijve, simbolizuar nga një çelës i madh që shkëlqen në hijen e Rozafës shekullore, shkruan Agjencia Telegrafike Shqiptare.

“The Albanian Key, inspirohet nga Shqiponja, simboli i hyjnisë së krijimit, të natyrës dhe lirisë. Në të gjitha rrafshet e kuptimit dhe të shpjegimit, prirem të besoj dhe të dëshmoj se asnjë zotërues i qiellit dhe lartësisë nuk e rrok lirinë në përmasat e saj më të hyjshme se sa shqiponja, asnjë forcë shprehëse nuk mund të ngjitet aq lart ku ky shpend mitik ndan qiellin dhe lirinë me malet dhe njerëzit. Rrjedhimisht kjo vepër ka këtë shprehi, këtë shpjegim, këtë zbërthim, edhe pse arti në vetvete është ajo çfarë më arsye dhe perceptim artistik arrin të konceptojë dhe të kuptojë gjithkush”, përcjellet fjala e autorit nga Agjencia Telegrafike Shqiptare.

Ky është një moment që shënon rikthimin e Milotit në atdhe, pas suksesit të dy veprave të mëparshme në Napoli dhe në Kinë. Skulptura pritet të jetë një pikë referimi për vizitorët, duke shpërndarë mesazhin e lirisë dhe mundësisë për të gjithë.

Prej kohësh, “Çelësi Shqiptar” ka qenë në një prej piacave më historike të Napolit, duke tërhequr qindra mijëra turistë të kërkuar nga përmasat e jashtëzakonshme dhe simbolizmi i punuar nga artisti me origjinë shqiptare. /UBTNews/

©️D.E

Vazhdo të lexosh

Kulturë, Lifestyle

Humbja e një ikone muzikore: Ka ndërruar jetë David Sanborn, legjenda e muzikës xhaz

Publikuar

nga

David Sanborn, legjenda e muzikës xhaz, ka ndërruar jetë në moshën 78-vjeçare, pas një beteje të gjatë me kancerin e prostatës. Ai lindi në Florida në vitin 1945 dhe u rrit në Misuri, duke përjetuar sfidat e një fëmijërie të prekur nga poliomieliti. Ai u përball me sfidat duke iu përkushtuar muzikës, duke filluar të luante saksofon për të forcuar gjoksin e tij, siç i sugjeroi një mjek. Sanborn përgjatë kohës që studioi muzikë, iu bashkua grupit Butterfield Blues Band dhe u shfaq në festivalin Woodstock me ta.

Sanborn hyri në skenën muzikore në vitet 1970 dhe shpejt u bë një figurë e rëndësishme. Ai u bë e njohur për bashkëpunimet e tij me artistë të tjerë të shquar, si David Bowie, Stevie Wonder, Elton John, BB King, dhe shumë të tjerë. Kontributi i tij në albumet e tyre dhe performancat e tij e bënë atë një emër të njohur në botën e muzikës.

Karriera e tij soliste ishte gjithashtu e shkëlqyer, me serinë e albumesh që përmbanin një përzierje të shkëlqyer të xhazit me R&B. Albumi i tij “Voyeur” nga viti 1981 ishte një sukses i jashtëzakonshëm komercial dhe artistik, duke fituar vende të para në listat e hitave.

Sanborn gjithashtu shquhej për punën e tij si ndihmës në sesione, duke kontribuar në regjistrime për artistë si Aretha Franklin, Rolling Stones dhe shumë të tjerë. Përveç kësaj, ai gjithashtu kishte një karrierë të suksesshme si kompozitor për film, duke punuar në serinë e filmave “Lethal Weapon” dhe duke bashkëpunuar me Jools Holland në programin televiziv “Night Music”. Albumet e tij solo vazhduan të tërhiqnin të ftuar yje, si Sting, Eric Clapton dhe Joss Stone, dhe ai mbajti një plan të qëndrueshëm publikimi deri në vitin 2015. Ai vazhdoi të bënte turne për një kohë të gjatë: në fillim të këtij viti ai vuajti nga frakturat e stresit në shtyllën kurrizore, duke e bërë atë të anulonte një sërë takimesh live.

Trashëgimia e David Sanborn do të vazhdojë të jetë e vlerësuar dhe e respektuar në botën e muzikës. Ndërsa ai ikën nga jeta, amatorët dhe profesionistët e muzikës do të mbajnë kujtimin e tij të mrekullueshëm dhe kontributin e tij të pakursyer në botën e artit./UBTNews/

©️ Përktheu nga Guardian: D.E

Vazhdo të lexosh

Të kërkuara