Kulturë

Trendet e kinemasë në Maqedoninë e Veriut: Rritja e vizitorëve dhe shfaqjeve

Published

on

Në vitin 2023, Maqedonia e Veriut shënon një rritje të shkëlqyer në prodhmin e shfaqjeve kinematografike, sipas raporteve të fundit nga Enti Shtetëror i Statistikave. Sipas të dhënave, gjatë vitit të shkuar janë realizuar 12,596 shfaqje kinematografike, duke shënuar një rritje prej 11.2% krahasuar me vitin 2022.

Enti Shtetëror i Statistikave ka konfirmuar se numri i vizitorëve në kinema për vitin 2023 ka arritur në 350,637, duke treguar një interes të vazhdueshëm të publikut për përvojën kinematografike. Në të njëjtën kohë, numri i shfaqjeve filmike ka arritur në 1,027, duke bërë që oferta të jetë më e pasur për publikun.

Një fakt interesant është se shumica e vizitorëve (317,153) janë të huaj, gjë që tregon një atraktivitet të lartë të kinemasë së Maqedonisë së Veriut për turistët. Edhe shumica e shfaqjeve filmike (749) janë filmat e huaj, që tregon një përqendrim të vazhdueshëm të preferencave të publikut ndaj kinemasë ndërkombëtare, shkruan Portalb.

Për të mbështetur këtë rritje në aktivitetin kinematografik, në Maqedoninë e Veriut janë në total të regjistruara 18 kinema, të cilat ofrojnë një gamë të gjerë të produksioneve filmike për publikun e tyre besnik./UBTNews/

 

Kulturë

Art, gazetari dhe histori: Vizita studimore e studentëve të UBT-së në Reporting House!

Published

on

Në kuadër të aktiviteteve edukative të vitit akademik 2024-2025, studentët e vitit të parë të Departamentit të Artit dhe Mediave Digjitale në UBT, zhvilluan një vizitë studimore në Reporting House. Ky aktivitet ishte një mundësi për t’u njohur nga afër me një platformë unikale që bashkon gazetarinë dhe artin bashkëkohor, duke shërbyer si një hapësirë reflektimi mbi ndikimin e luftës në Kosovë dhe shoqëritë e ndryshme të botës.

Reporting House, një vend i njohur për përkushtimin ndaj edukimit dhe kulturës, ofron një ekspozitë të veçantë që përmban materiale gazetare të kuruara, bashkë me vepra arti që i japin një pamje të plotë ndikimeve të luftës dhe pasojave që ajo ka lënë pas. Kjo platformë ka një rol të rëndësishëm në formimin e brezave të rinj të gazetarëve dhe artivistëve, duke i inkurajuar ata të eksplorojnë dhe të kuptojnë më thellë ndikimin e ngjarjeve historike dhe shoqërore përmes mediumeve të ndryshme.

Në këtë vizitë, studentët e UBT-së patën mundësinë të bashkëbisedojnë me ekspertët dhe profesionistët që drejtojnë Reporting House, duke diskutuar mbi përdorimin e artit dhe gazetarisë si mjete për të trajtuar tema të ndjeshme dhe për të pasuruar diskursin publik. U ofruan gjithashtu eksponate të shumta që lidhin të kaluarën dhe të tashmen e Kosovës me dimensionet ndërkombëtare të ndikimit të luftës në shoqëri, ku studentët mund të shohin sesi mediumet dhe arti mund të bashkëjetojnë dhe të komunikojnë me njëri-tjetrin për të sjellë mesazhe të fuqishme.

Kjo vizitë ishte e fokusuar veçanërisht në përvojën praktike që ofrojnë lëndët “Praktika Studimore” dhe “Vizatim Kreativ” në UBT, ku studentët patën mundësinë të shihnin se si teoritë dhe teknikat që ata mësojnë në auditor mund të përdoren në botën reale të gazetarisë dhe artit vizual.

Ndër të tjera, Reporting House shërben si një hapësirë ku konceptet e përgjegjësisë sociale dhe etika profesionale lidhen ngushtë me aftësinë për të pasqyruar realitetet sociale dhe historike nëpërmjet artit dhe mediave, duke i frymëzuar të rinjtë që të mendojnë thellë për rolin që ata mund të luajnë në shoqërinë e sotme.

Kjo vizitë studimore jo vetëm që ofroi një mundësi për të mësuar në mënyrë të drejtpërdrejtë, por gjithashtu forcoi lidhjet ndërmjet teorisë dhe praktikës për studentët që janë në fillimet e karrierës së tyre profesionale. Aktivitetet e tilla, të mbështetura nga UBT, janë një mundësi e shkëlqyer për zhvillimin e aftësive praktike dhe krijimin e një perspektive më të gjerë mbi ndikimet që mund të ketë media dhe arti në jetën e përditshme.

Reporting House mbetet një platformë e rëndësishme dhe e pazëvendësueshme për të rinjtë që duan të kuptojnë dhe përvetësojnë vlerat e komunikimit dhe artit si mjete për ndryshim social dhe reflektim historik./UBTNews/D.E.

Continue Reading

Kulturë

Mbi abetaren e bashkuar: Kongresi i Manastirit dhe lufta për identitetin kombëtar!

Published

on

Kongresi i Manastirit, i mbajtur më 14 nëntor 1908, shënon një ngjarje të shquar dhe themelore në historinë e kombit shqiptar. Ai u zhvillua në një moment kur procesi i Rilindjes Kombëtare kishte përgatitur terrenin për vendime të rëndësishme që do të ndikonin drejtpërdrejt në forcimin e identitetit kombëtar dhe në afirmimin e pavarësisë së Shqipërisë. Kongresi u bë një pikë kthese në përpjekjet për të unifikuar shqiptarët, jo vetëm në aspektin politik, por edhe në atë kulturor dhe gjuhësor.

Në këtë mbledhje, përfaqësues të elitës intelektuale dhe politike shqiptare të asaj kohe, mes të cilëve figura të shquara si Parashqevi Qiriazi, e cila do të mbetej një emër i paharruar në historinë e arsimit shqip, demonstruan vullnetin dhe gatishmërinë për të punuar së bashku, duke tejkaluar dallimet fetare dhe duke i dhënë rëndësi të veçantë barazisë gjinore. Kjo pjesëmarrje e gruas shqiptare në një ngjarje kaq të rëndësishme ishte një hap i madh drejt modernizimit të shoqërisë shqiptare dhe njehsimit të saj në baza evropiane.

Përhapja e gjuhës shqipe, që kishte qenë një sfidë e gjatë dhe e vështirë gjatë periudhave të mëparshme, u bë pjesë e programit të Kongresit të Manastirit. Kjo ishte një stafetë që kaloi nga Rilindja Kombëtare, e cila e kishte ngarkuar veten me detyrën e shpëtimit të kulturës dhe identitetit kombëtar, te Kongresi i Manastirit, i cili do të bëhej kthesa kryesore për realizimin e këtij projekti. Mbledhja e Komisionit për Çështjen e Alfabetit ishte një moment kyç në këtë proces. Qëllimi i saj ishte të arrihej një konsensus mbi alfabetin që do të përdorej për shkrimin e gjuhës shqipe, një nevojë urgjente që do të ndihmonte në unifikimin e shqiptarëve dhe përhapjen e arsimit në shkolla shqipe.

Në vitin 1908, Shqipëria ende nuk kishte një alfabet të vetëm dhe standard, por pas diskutimesh të gjata dhe pasionante, Komisioni i Alfabetit, me pjesëmarrjen e intelektualëve shqiptarë të kohës, arriti të marrë një vendim historik. Ky vendim i Kongresit, i njohur si “Vendimi i Manastirit”, shpalli një alfabet të unifikuar dhe të thjeshtuar, që do të bazohej në abecenë latine dhe do të përdorej nga shqiptarët kudo. Ky hap ishte një avancim i jashtëzakonshëm, duke pasur parasysh se gjuhës shqipe i duhej një alfabet që të ishte i përshtatshëm dhe praktik për përdorim masiv.

Në përfundim të punimeve të Kongresit, Komisioni për çështjen e alfabetit mori këtë vendim të rëndësishëm: “Pas që u-kënduan verbalet e ditëve t’jera e pas që e pamë se puna që kishim bërë ishte mjaft e madhe, po jo aq sa të na kënaqte të gjithëve e t’i shërbente përparimit të gjuhës dhe përhapjes së diturisë ndër ne, u-këthyem prapa e me pëlqim të të gjithëve u-vendos që të mirret Abeja e Stambollit e me të bashkë edhe Abece fjesht latine, që të mësohen e të përdoren bashkarisht në mest të Shqypëtarëvet. Mësimi ndë shkollë do të jetë i shtrënguar e i detyrueshëm për të dyja.”

Ky vendim përfshinte përdorimin e një alfabeti latin të thjeshtuar, i cili nuk vetëm që do të ishte i lehtë për t’u mësuar, por gjithashtu do të mundësonte hapjen e shkollave shqipe në të gjithë territoret shqiptare, si dhe përhapjen e arsimit kombëtar. Arsimi shqip, si një element i fuqishëm për forcimin e identitetit kombëtar, do të bëhej një shtyllë e rëndësishme e zhvillimit të shoqërisë shqiptare. Në këtë mënyrë, Kongresi i Manastirit nuk ishte vetëm një ngjarje historike për standardizimin e gjuhës, por gjithashtu një hap i rëndësishëm drejt krijimit të një sistemi të qëndrueshëm arsimor për shqiptarët, një faktor kyç që do të ndikonte në formimin e shtetit të ardhshëm shqiptar dhe përballimin e sfidave të tij të shumta.

Kongresi i Manastirit, me vendimin për alfabetin e njësuar dhe përhapjen e shkollave shqipe, mbeti një simbol i unitetit kombëtar dhe një shenjë e forcës së intelektualëve shqiptarë që punuan për të siguruar të ardhmen e gjuhës dhe arsimit shqip. Ai është një testament i angazhimit të Rilindjes Kombëtare për një Shqipëri të fortë, të bashkuar dhe të arsimuar./UBTNews/

 

Continue Reading

Magazinë

Arti në zi, vdes në moshën 90-vjeçare aktori Timothy West

Published

on

Aktori legjendar Timothy West ka ndërruar jetë në moshën 90- vjeçare. Lajmi i trishtë u njoftua nga familja e tij. Fëmijët e tij Juliet, Samuel dhe Joseph West thanë në një deklaratë se ai ndërroi jetë teksa flinte.

“Pas një jete të gjatë dhe të jashtëzakonshme në dhe jashtë skenës, babai ynë i dashur Timothy West vdiq i qetë në gjumë dje në mbrëmje. Ai ishte 90 vjeç.”

Aktori i kaloi momentet e fundit të jetës me miqtë dhe familjen e tij. Ai la pas gruan e tij Prunella Scales, me të cilën ishte i martuar prej 61 vitesh, një motër, një vajzë, dy djem, shtatë nipër e mbesa dhe katër stërnipër.

“Të gjithëve do të na mungojë tmerrësisht shumë!”, thuhet në përfundim të lajmërimit.

West krijoi një karrierë prestigjioze në skenë, si dhe, së fundmi, luajti në Eastenders dhe Coronation Street.

Continue Reading

Kulturë

Pavlina Mani, aktorja e jashtëzakonshme e artit skenik shqiptar!

Published

on

Pavlina Mani është një emër që ka lënë një gjurmë të thellë në artin skenik shqiptar, një emër që përbën një simbol të profesionalizmit dhe pasionit për teatër dhe kinematografi. Ajo ka shpalosur talentin e saj në një gamë të gjerë rolesh që mbeten të paharrueshme për çdo adhurues të artit, duke krijuar personazhe të gëzueshme, të brishta, por edhe plot ngarkesë emocionale.

Lindur më 13 nëntor të vitit 1948 në Lushnjë, Pavlina Mani nisi karrierën e saj të paharrueshme që do ta shndërronte në një nga aktoret më të dashura të publikut shqiptar. Roli i saj i parë, ai i Larisës në “Vajza pa prikë” të Ostrovskit, e vendosi në një udhë të gjatë të suksesit dhe përkushtimit të palodhur ndaj teatrit. Gjatë karrierës së saj të pasur, ajo ka interpretuar një mori rolesh, ku ka pasqyruar një gamë të gjerë karakteresh – nga ato të brishta dhe të pastra, tek ato të guximshme dhe komike. Ajo nuk i përkiste vetëm një kategorie, por shprehte shumëllojshmërinë e aktorëve të mëdhenj.

Në një galeri të gjatë shfaqjesh e filmash, Pavlina ka veshur petkun e dhjetra roleve dhe karaktereve, duke lënë një ndikim të jashtëzakonshëm në artin e skenës shqiptare. Nga personazhi i brishtë tek lozonjarja, nga gërnjarja tek e papërkulura, ajo ka ditur të transformohet në çdo rol që i është dhënë. Çdo interpretim ishte një mrekulli për publikun, duke i dhënë çdo karakter një thellësi dhe ndjenjë që mbetet e pashlyer.

Roli i saj i fundit në ekran, ai i nënës së Florit në serialin “Njerëz dhe fate”, u bë një nga ato figura që gjithkush e mbante mend, ndërsa gjithashtu ajo shkëlqeu me rolin e zonjës Lulushe në filmin “Pas vdekjes” të regjisorit Kujtim Çashku, ku tregoi për të parën herë se sa gjerë mund të shkojë ajo në ndërtimin e një karakteri të pabesueshëm. Pavlina, jo vetëm që ishte e pranishme në teatër, por ajo shfaqte aftësinë për të shndërruar çdo personazh në një person që ngjallte emocion dhe frymëzim.

Në një ditë të veçantë për të, kur mbushi vitin e saj të 76-të, ministri Blendi Gonxhe e uroi përmes një postimi në rrjetet sociale, duke e cilësuar si aktoren e jashtëzakonshme të artit skenik shqiptar, me rolet e mirënjohura dhe të dashura për publikun. “Gëzuar Ditëlindjen Pavlina Mani! Aktorja e jashtëzakonshme e artit skenik shqiptar, me rolet e mirënjohura dhe të dashura për publikun, si Liria në komedinë ‘Pallati 176’, apo Drita në serialin ‘Njerëz dhe Fate’. I urojmë jetë të gjatë e të shëndetshme artistes!” shkroi ai në urimin e tij të ngrohtë.

Pavlina Mani është një nga ata emra që do të mbetet gjithmonë i shtrenjtë në zemrat e shqiptarëve, një aktore që e ka pasuruar jetën kulturore të vendit me magjinë e saj të artit të skenës. Ajo është një simbol i përkushtimit dhe pasionit për profesionin e saj, një aktore që na ka mësuar se arti skenik është një gjuhë e fortë që flet drejtpërdrejt me shpirtin e njeriut./UBTNews/

Continue Reading

Të kërkuara