Film & TV

Antiheronjtë: Përse na magjepsin?

Statusi i tyre moral ndonjëherë është i diskutueshëm, në mos i dënueshëm, por jemi gjithësesi të tërhequr nga ana e tyre e errët.

Publikuar

Walter White, Tony Soprano, Don Draper, Daredevil, Jessica Jones, Maleficent… Mund të vazhdojmë dhe me siguri do të gjejmë shumë nga personazhet tanë të preferuar nga kinemaja, televizioni, komiket apo librat. Anti-heronjtë na magjepsin. Statusi i tyre moral ndonjëherë është i diskutueshëm, në mos i dënueshëm, por jemi gjithësesi të tërhequr nga ana e tyre e errët.

Për më shumë se një dekadë, ky profil psikologjik ka vazhduar të vendoset gjithnjë e më fort në kulturën tonë. Për disa arsye, nuk na tërheqin më figurat e virtytshme, ato që Carl Jung përcaktonte me arketipin e tij të heroit dhe që luftojnë kundër së keqes. Shpëtimtarët tanë të përjetshëm, ata që sjellin dritë për të larguar errësirën, nuk kanë pushuar së frymëzuari.

Për çfarë arsye? Për shumë. Antropologu Lévi-Strauss thotë se asnjë mit, legjendë apo figurë arketipike nuk është e rastësishme; të gjitha këto entitete kanë përfaqësimin e tyre në botën reale.

Filluam të ndiheshim më afër këtyre personazheve të gabueshëm, me të meta dhe ndonjëherë amorale. Le të shohim se çfarë motivesh dhe çfarë lehtësimi të brendshëm fshihen pas maskës së antiheroit.

Kush janë antiheronjtë dhe pse na tërheqin?

Koha e heronjve autentikë duket se ka kaluar. Mbretërimi i tyre mund të përfundojë shumë më shpejt sesa mendojmë. Figura si Herkuli apo Perseu kanë pushuar së shkndërrituri shumë kohë më parë.

Letërsia na ka lënë personazhe të paharrueshëm si Konti i Monte Kristos, por Xhejms Xhojsi e kishte ripunuar tashmë këtë univers me Uliksin e tij dhe me atë roman që befas na paraqet një grup antiheronjsh që kufizohen me komiken dhe tragjiken.

Në çdo anti-hero gjejmë të njëjtët përbërës: hijen e traumës dhe anën e kundërt të komikes. Joker është një shembull i kësaj; ne mund ta fusim në mesin e zuzarëve, por në ADN-në e tij është gjeniu i antiheroit. Sepse ai ka një të kaluar të tmerrshme dhe vishet si klloun, qesh kur dëshmon mizori dhe pikturon një buzëqeshje në një fytyrë të shënuar nga trishtimi.

Është e lehtë të kesh empati për anti-heroin, sepse ai shpesh është i pakënaqur, një ndjenjë që është e lehtë për t’u kuptuar këto kohë.

Anti-heronjtë e vërtetë dhe anti-heronjtë e papërsosur

Është e rëndësishme të mos ngatërrohet anti-heroi i tekstit shkollor me personazhin thjesht me të meta. Toni Stark (Ironman) ose Batman bëjnë pjesë në kategorinë e fundit. Ata kanë dritë dhe hije, njëri i çuditshëm dhe madje i papërgjegjshëm, tjetri duhet të përballet me një të kaluar të komplikuar për shkak të vdekjes së prindërve të tij.

Megjithatë, të dy janë heronj shpëtimtarë, personazhe që zgjidhin problemet e mëdha të botës. Ato simbolizojnë arketipin Jungian të shpëtimtarit.

Ai është një figurë që del nga fatkeqësitë, traumat, humbja apo tradhtia. Nga kjo ai krijon një botë personale në të cilën mbretërojnë ligjet e tij dhe sistemi i vlerave, shumë të ndryshme nga i yni.

E mira dhe e keqja turbullohen dhe mund të lundrojnë në të dy detet, si aftësia për bëma dhe vepra të mëdha që shkelin plotësisht ligjin.

Është e lehtë të ndjesh empati për një anti-hero

Ne i admirojmë heronjtë dhe identifikohemi me anti-heronjtë. Si është e mundur? Është një kontradiktë që dikush mund të empatizojë personazhe si Walter White apo Tony Soprano dhe të shijojë bëmat e tyre. Megjithatë është kështu. Sepse ndjenja jonë e empatisë na bën të identifikohemi më lehtë me dikë që është i pakënaqur, i dëshpëruar, i frustruar dhe që po lufton kundër një sistemi të dështuar.

Walter White, i cili ka arritur të rrëmbejë simpatinë tonë, është një mësues kimie në shkollë të mesme, vuan nga kanceri dhe prodhon metamfetaminë për të mbajtur familjen e tij. Maleficent është një zanë e tradhtuar dhe e shtypur nga njeriu që do, i cili përveç se do ta lërë, do të kthehet për t’i shqyer krahët.

Është kaq e lehtë të identifikohesh me këta personazhe. Ana e tyre e errët na tërheq sepse kuptojmë arsyet që i çuan në një dimension të tillë.

Në një shoqëri që ka dështuar, antiheroi na çliron

The Punisher, Daredevil, Jessica Jones… Vitet e fundit, janë shtuar përshtatjet për ekranin e vogël të këtyre personazheve nga bota e komikeve.

Ka diçka te anti-heronjtë që vepron si balsam, si element katartik. Ato përfaqësojnë shumë qëndrime për të cilat ne mendojmë, por nuk do t’i zbatonim kurrë në praktikë. Ata lëvizin dhe veprojnë jashtë ligjit për të zbatuar drejtësinë e tyre (justifikimin e tyre) në një shoqëri të dështuar.

Ndonjëherë anti-heroi përdor masa drastike për t’iu kundërvënë padrejtësive. Veprimi i tij ekstrem është (fshehurazi) tërheqës. Ne e admirojmë vendosmërinë e tyre përballë asaj që nuk do të guxonim kurrë të ndryshonim.

Antiheroi nuk ndryshon (dhe ne duam që ai të qëndrojë i tillë)

Anti-heronjtë gënjejnë, mund të jenë mizorë apo edhe të vrasin brutalisht. Ato mund të jenë kontradiktorë dhe ne mund t’i urrejmë dhe të vendosim t’i asgjësojmë.

Në një moment ne do të shkëputemi sepse ato sfidojnë kodet tona etike dhe morale, por, herët a vonë, do të duam të dimë më shumë. Do të donim të shihnim një film tjetër, një episod tjetër, të lexonim një tjetër komik apo një libër tjetër.

Në fund të fundit, ne nuk duam që ata të ndryshojnë. Dhe kështu, nëse superheroi devijon nga rruga e mirësisë, ai do të bëjë të pamundurën për t’u rikthyer në rrugën e duhur. Por jo, antiheroi nuk do të aspirojë kurrë të jetë ai që nuk është. Dhe ne e duam atë ashtu, të papërsosur.

Me pak fjalë, heronjtë janë zëvendësuar nga antiheronj që, në një farë mënyre, janë pasqyra e dëshirave tona më të errëta. Ato që nuk do t’i shprehim kurrë me zë të lartë./bota.al

Film & TV

Vdiq David Seidler, skenaristi fitues i çmimit Oscar i King’s Speech

Seidler do të mbahet mend gjithmonë për talentin dhe pasionin e tij për skenarin.

Publikuar

nga

David Seidler, një prej skenaristëve më të shquar të brendshëm në industri të filmave, vdiq sot në moshën 86-vjeçare. Seidler, i lindur në Londër në vitin 1937, ishte i njohur për punën e tij të shkëlqyer në fushën e skenarit dhe për kontributin e tij të jashtëzakonshëm në kinematografi. Fituesi i çmimit Oscar për skenarin më të mirë origjinal për filmin “The King’s Speech” në vitin 2011, Seidler do të mbahet mend gjithmonë për talentin dhe pasionin e tij për skenarin.

“The King’s Speech”, një film që u bë një sukses i madh dhe fitoi vlerësime të larta nga kritikët dhe publiku, përcollte rrugën e Mbretit George VI për të përballuar dhe për të kapërcyer sfidat e tij me belbëzimin. Seidler arriti të shkruajë një histori të prekshme dhe emocionuese që tërhiqte shikuesit në përvojën e dhimbshme dhe triumfante të mbretit. Ky film ishte një pikë kulmore në karrierën e Seidler, duke i siguruar atij një vend të shquar në historinë e kinematografisë.

Përveç “The King’s Speech”, Seidler ka shkruar dhe kontribuar në shumë projekte të tjera të suksesshme në industrinë e filmave. Ai mori çmime dhe vlerësime të larta për punën e tij në projekte të tilla si “Onassis: Njeriu më i pasur në botë” dhe “Tucker: The Man And His Dream”. Karakteri i tij kreativ dhe dedikimi për artin e shkrimtarisë e bënë atë një figurë të rëndësishme në botën e filmave.

Përveç talentit të tij në shkrim, Seidler gjithashtu kishte një impakt të madh në komunitetin e filmave. Për një kohë të gjatë ai ka frymëzuar dhe mentoruar të rinj shkrimtarë dhe artistë, duke ndihmuar në zhvillimin e tyre si profesionistë të suksesshëm në fushën e kinematografisë.

Ndërsa humbja e David Seidler është e ndjenjshme për komunitetin e artit, trashëgimia e tij do të vazhdojë të jetojë përmes punës së tij të shkëlqyer dhe ndikimit që ka lënë në botën e filmave. Ai do të mbahet mend si një prej skenaristëve më të shquar dhe më të ndritshëm të kohës sonë./UBTNews/

Vazhdo të lexosh

Film & TV

“Oppenheimer” mbretëron në Oscar me shtatë çmime

Filmi dominoi ceremoninë e 96-të të Academy Awards të dielën.

Publikuar

nga

“Oppenheimer” i Christopher Nolan, një vështrim shqetësues në agimin e epokës atomike, dominoi ceremoninë e 96-të të Academy Awards të dielën, duke fituar shtatë çmime, përfshirë filmin më të mirë, regjisorin, aktorin, aktorin dytësor, skorin origjinal, kinematografinë dhe montazhin e filmit.

Filmi, i cili mori një rezonancë të shtuar në një kohë konflikti ndërkombëtar, fitoi gjithashtu çmime Oscar për performancën kryesore të Cillian Murphy si J. Robert Oppenheimer dhe kthesën mbështetëse të Robert Downey Jr. si një burokrat hakmarrës.

Aktori Cillian Murphy i “Oppenheimer” fitoi trofeun e aktorit më të mirë për portretizimin e tij titullar të “babait të bombës atomike”. Murphy tha se ai ishte “pak i mbingarkuar” ndërsa doli në skenë. Ai falënderoi kastin dhe ekipin e filmit, si dhe Nolanin, të cilit tha se i ka borxh.

“Jam shumë krenar që jam sonte këtu”, qeshi Murphy, duke mbajtur trofeun e tij. Ai ia kushtoi çmimin “paqebërësve kudo që janë”. Është hera e parë që Murphy nominohet për Oscar.

“Ne bëmë një film për njeriun që krijoi bombën atomike, dhe për mirë ose për keq, ne të gjithë po jetojmë në botën e Oppenheimer-it”, vuri në dukje Murphy në fjalimin e tij gjatë pranimit të çmimit.

Për Nolan, nderimet erdhën pas një historie të ngatërruar me Oscars – ai u nominua shtatë herë më parë, përfshirë për regjinë e “Dunkirk”, si dhe për punën e tij në filma si “Memento” dhe “Inception”. Por akademia hodhi poshtë hitin e tij më të madh, “The Dark Knight” për filmin dhe regjinë më të mirë, një lëshim që provokoi zemërim dhe e shtyu organizatën të rrisë numrin e filmave të nominuar për më të mirët e vitit nga pesë në dhjetë. Më në fund i dha një Oscar të tijin, Nolan, i cili ka qenë një avokat i pasionuar për përvojën e ekranit të madh, i bëri homazhe formës së artit që ai pëlqen.

“Filmat janë pak më shumë se 100 vjet të vjetër”, tha ai. “Unë do ta imagjinoja të isha 100 vjet në pikturë apo teatër. Ne nuk e dimë se ku po shkon ky udhëtim i jashtëzakonshëm nga këtu, por të dish që ti mendon se unë jam një pjesë domethënëse e tij do të thotë bota për mua”.

Shtatë vjet pasi fitoi për “La La Land”, Emma Stone fitoi Oscarin e dytë për aktoren më të mirë për  “Poor Things”. Stone luajti një grua të ngjashme me fëmijën, e cila nis një udhëtim të vetë-zbulimit në fantazinë steampunk. Ajo falënderoi regjisorin e saj Yorgo Lanthimos, me të cilin sapo ka realizuar një tjetër film, “Kinds of Kindness”, duke reflektuar edhe për natyrën bashkëpunuese të kinemasë.

Da’vine Joy Randolph fitoi çmimin për aktoren më të mirë dytësore në rolin e saj si menaxhere e pikëlluar kafeneje që po përballej me vdekjen e djalit të saj në “The Holdovers”. E përlotur, Randolph falënderoi votuesit dhe u shpreh se “për kaq shumë kohë, gjithmonë kam dashur të jem ndryshe, dhe tani, e kuptoj, thjesht duhet të jem vetvetja”.

“American Fiction”, një satirë që eksploron racën dhe artin, fitoi skenarin më të mirë të përshtatur, ndërsa drama në sallën e gjyqit “Anatomy of a Fall” fitoi skenarin më të mirë origjinal.

“20 Ditë në Mariupol”, një reportazh tronditës nga një qytet i rrethuar ukrainas, fitoi çmimin për dokumentarin më të mirë. Drejtori i saj, Mstyslav Chernov, tërhoqi vëmendjen për kostot njerëzore të pushtimit të Rusisë, një mesazh që vjen ndërsa mbështetja e SHBA për Ukrainën po lëkundet.

“Rusët po vrasin dhjetëra mijëra bashkëkombës të mi ukrainas”, tha ai, duke shtuar, “Do të doja të mos e kisha bërë kurrë këtë film. Dëshiroj të jem në gjendje ta shkëmbej këtë me Rusinë për të mos sulmuar kurrë Ukrainën, duke mos pushtuar kurrë qytetet tona”.

Billie Eilish bëri histori, duke u bërë fituesja më e re dy herë e Oscarit në moshën 22-vjeçare, pasi fitoi këngën më të mirë për baladën e saj “Barbie” “What Was I Made For?” Ajo shkroi këngën me vëllain e saj, Finneas O’Connell, dyshja fitoi më parë për shkrimin e temës së “No Time to Die” të vitit 2021.

Lista e plotë e fituesve:

Aktorja më e mirë në rol dytësor: Da’Vine Joy Randolph, “The Holdovers”

Animacioni më i mirë i shkurtër: “War Is Over!”

Filmi më i mirë i animuar: “The Boy and the Heron”

Skenari më i mirë origjinal: “Anatomy of a Fall”

Skenari më i mirë i adaptuar: “American Fiction”

Grimi dhe stilimi më i mirë i flokëve: “Poor Things”

Dizajni më i mirë i prodhimit: “Poor Things”

Kostumografia më e mirë: “Poor Things”

Filmi më i mirë ndërkombëtar: “The Zone of Interest”

Aktori më i mirë në rol dytësor: Robert Downey Jr., “Oppenheimer”

Efektet më të mira vizuale: “Godzilla Minus One”

Editimi më i mirë i filmit: “Oppenheimer”

Më e mira: Dokumentari (Temë e shkurtër): “The Last Repair Shop”

Dokumentari më i mirë artistik: “20 Days in Mariupol”

Kinematografia më e mirë: “Oppenheimer”

Filmi më i mirë i shkurtër (Live Action): “The Wonderful Story of Henry Sugar”

Tingulli më i mirë: “The Zone of Interest”

Rezultati më i mirë: “Oppenheimer”

Kënga më e mirë: “What Was I Made For?” nga “Barbie”

Aktori më i mirë: Cillian Murphy, “Oppenheimer”

Regjisori më i mirë: Christopher Nolan, “Oppenheimer”

Aktorja më e mirë: Emma Stone, “Poor Things”

Filmi më i mirë: “Oppenheimer”./UBTNews/

Shkroi: Dionesa Ebibi

Vazhdo të lexosh

Film & TV

Princi Harry humbet sfidën ndaj vendimit për të hequr mbrojtjen nga policia kur ai është në Mbretërinë e Bashkuar

Avokatët e tij kishin argumentuar se ai ishte “i veçuar” dhe trajtuar “më pak favorizues” në vendimin për të ndryshuar nivelin e sigurisë së tij personale të financuar nga taksapaguesit.

Publikuar

nga

Princi Harry ka humbur një sfidë ligjore kundër vendimit të qeverisë për t’i hequr mbrojtjen nga policia kur ai është në Mbretërinë e Bashkuar.

Avokatët e tij kishin argumentuar se ai ishte “i veçuar” dhe trajtuar “më pak favorizues” në vendimin për të ndryshuar nivelin e sigurisë së tij personale të financuar nga taksapaguesit.

U pretendua se një dështim për të kryer një analizë rreziku dhe për të marrë parasysh plotësisht ndikimin e një “sulmi të suksesshëm” ndaj tij nënkuptonte se qasja ndaj mbrojtjes së tij ishte “e paligjshme dhe e padrejtë”, raporton Skynews, transmeton Klan Kosova. Por në një vendim të mërkurën, gjyqtari i Gjykatës së Lartë në pension, Sir Peter Lane hodhi poshtë çështjen e Dukës së Sussexit.

Ai vendosi se vendimi për heqjen e mbrojtjes policore nuk ishte i paligjshëm ose “irracional” dhe se nuk kishte pasur “padrejtësi procedurale”.

Gjykatësi shtoi: “Edhe nëse do të ndodhte një padrejtësi e tillë procedurale, gjykata në çdo rast do të pengohej që t’i jepte paditësit [Princit Harry] lehtësim. Kjo është për shkak se, duke lënë mënjanë çdo paligjshmëri të tillë, ka shumë të ngjarë që rezultati për paditësin të mos kishte qenë thelbësisht i ndryshëm”.

Shumica e procedurave gjyqësore u mbajtën në mënyrë private – pa publikun apo shtypin të pranishëm – për shkak të provave konfidenciale mbi masat e sigurisë.

Princi Harry nisi veprimin e tij ligjor në shkurt të vitit 2020 pas vendimit të Komitetit Ekzekutiv për Mbrojtjen e Personave Mbretërorë dhe Figura Publike (Ravec).

Qeveria argumentoi se kërkesa duhet të hidhet poshtë, sepse Ravec kishte të drejtë të konkludonte se mbrojtja e dukës duhet të ishte “me porosi” dhe të shqyrtohej “rast pas rasti”.

Vazhdo të lexosh

Film & TV

Aktorja franceze Judith Godrèche akuzon regjisorin Benoît Jacquot për përdhunim

Padia u dërgua të martën, tha avokati i saj për agjencinë e lajmeve AFP.

Publikuar

nga

Prokurorët francezë kanë nisur hetimet pasi aktorja Judith Godrèche dërgoi një ankesë kundër regjisorit të filmit Benoît Jacquot duke e akuzuar atë për përdhunim historik.

Godrèche akuzon Jacquotin për përdhunim kur ajo ishte 14 vjeçe në vitin 1986 dhe për shkelje të mëvonshme në një marrëdhënie që zgjati deri në vitet 1990.

Padia u dërgua të martën, tha avokati i saj për agjencinë e lajmeve AFP.

Jacquot ka thënë se ai “në mënyrë të vendosur” mohon “pretendimet dhe akuzat e saj”.

Në fillim të karrierës së saj, Godrèche ishte e njohur për rolet e saj në dy filma të realizuar nga regjisori, The Beggars (1987) dhe The Disenchanted (1990)./UBTNews/

Vazhdo të lexosh

Të kërkuara