Kulturë

Teatri ‘Muharrem Qena’ përsëri në skenë: Rikthimi i magjisë artistike në Mitrovicë

Published

on

“Magjia” e teatrit është e lidhur ngushtë me mundësinë që ofron ky art për të depërtuar thellë në shpirtrat e njerëzve dhe për të krijuar realitete të reja në skenë, të cilat i bëjnë ata të ndihen si pjesë e një bote tjetër, për një periudhë të shkurtër kohe. Në teatër, magjia shfaqet në transformimin që ndodh mes aktorëve dhe audiencës. Aktorët veshin role dhe shndërrohen në personazhe të ndryshme, ndërsa publiku, i magjepsur nga ky akt i transformimit, ndjen një lloj magjie që lidhet me artin e të shprehurit, me lëvizjen dhe fjalën.

Ky transformim është një element kyç që ndihmon në krijimin e një bote të re, një bote që ngjan me ato që shohim në përralla, ku çdo gjë mund të ndodhë dhe gjithçka merr formë në një mënyrë fantastike.

Për më tepër, magjia e teatrit përfshin përdorimin e elementëve të tjerë të fuqishëm si dritat, tingujt, muzika dhe skenografia, të cilët i japin jetën dhe shpirtin kësaj forme arti, duke e bërë çdo emocion dhe ngjarje që zhvillohet mbi skenë më të fuqishme dhe më të dukshme për publikun.

Edhe në Kosovë, audienca e teatrit mbetet e gjallë dhe aktive, duke i dhënë mundësinë aktorëve të krijojnë shfaqje që fillimisht jepen si premiera dhe më pas, shpesh, si repriza, duke e mbajtur kështu teatrin të freskët dhe të lidhur ngushtë me dashurinë për artin.

Një lajm i mirë vjen për të gjithë artdashësit e teatrit, u rikthye përsëri “Muharrem Qena”, teatër ky në qytetin e Mitrovicës që hapjen e pati të hënën e datës 2 dhjetor. U përurua teatri i rinovuar tërësisht dhe u rikthyen shfaqjet me fillimin e Festivalit Tradicional të Komedisë “MittrixFest”, edicioni i 14-të.

Edhe këtë herë aktori dhe prezantuesi Fehmi Ferati ishte nën rolin e moderatorit i cili i tha disa fjalë:   “Kënaqësia është e madhe kur sheh teatër plot, ne që kemi përjetuar vite me dy-tre rreshta publik të teatrit e kur mbushet plot, na mbushet zemra”, u shpreh ai.

Audienca e teatrit është e pranishme në një moment të caktuar, në një hapësirë fizike dhe të drejtpërdrejtë, dhe emocionet e saj janë të lidhura me energjinë që shkëmbehet mes aktorëve dhe publikut. Reagimet e audiencës, si qeshjet, duartrokitjet, heshtja apo shqetësimi, kanë një ndikim të drejtpërdrejtë në atmosferën dhe ritmin e shfaqjes.

Një lajm i bukur mbërrin për të gjithë artdashësit e teatrit: Teatri “Muharrem Qena” në qytetin e Mitrovicës është rihapur. Pas një periudhe rinovimi të plotë, teatri ka hapur dyert e tij për publikun më 2 dhjetor, duke shënuar fillimin e Festivalit Tradicional të Komedisë “MittrixFest”, edicioni i 14-të.

Edhe këtë herë, aktori dhe prezantuesi Fehmi Ferati e mbajti rolin e moderatorit, duke shpërndarë fjalë emocionuese për publikun. “Kënaqësia është e madhe kur sheh teatër plot. Ne që kemi përjetuar vitet me dy apo tre rreshta publiku, kur e shohim teatrin të mbushur plot, zemra na mbushet me gëzim”, u shpreh ai.

Audienca e teatrit është gjithmonë e pranishme në një moment të veçantë, në një hapësirë të caktuar, ku emocionet e saj janë të ndërlidhura ngushtë me energjinë që shkëmbehet mes aktorëve dhe publikut. Reagimet e publikut, qeshjet, duartrokitjet, heshtja apo shqetësimi kanë ndikim të drejtpërdrejtë në atmosferën dhe ritmin e shfaqjes, duke krijuar një lidhje të fortë mes aktorëve dhe atyre që i ndjekin.

UBT News ka realizuar një intervistë me organizatorin dhe njëkohësisht aktorin e njohur Mirsad Ferati, i cili shprehu lumturinë e tij për këtë ngjarje dhe nuk hezitoi të zbulojë se teatri “Muharrem Qena” ka një program të larmishëm, të cilin mezi pret ta ndajë me të gjithë ata që e duan teatrin dhe magjinë që ai ofron.

“Ka qenë një vit i gjatë dhe plot pritje, por përfundimi ishte i mrekullueshëm. Energjia pozitive na karakterizon ne që e duam profesionin që bëjmë. E nisëm mbarë dhe synojmë të ndryshojmë imazhin e këtij qyteti. Të gjithë ata që do të largohen nga ky festival më 7 dhjetor, do të marrin me vete vetëm kujtime të bukura nga ky qytet, Mitrovica”, theksoi Z. Ferati.

Ky festival ka nisur të hënën dhe do të përfundojë të shtunën, më 7 dhjetor./UBT News/

 

 

Gazetare: Albina Zeneli

 

 

 

 

 

 

 

Lifestyle

Bëni kujdes, ky qenka ndikimi i stresit në lëkurë

Published

on

Stresi është një nga faktorët kryesorë që dëmtojnë organizmin tonë, pasojat e tij ndonëse nuk mund të jenë të menjëherëshme, janë afatgjata.

Nëse vuani nga ndonjë sëmundje, me siguri stresi so ta përkeqësojë gjendjen tuaj, stresi mund të jetë shkaktari kryesor se përse po vuani.

Këtë lidhje komplekse mes stresit dhe lëkurës e sidomos me atë të fytyrës e shpjegojnë edhe ekspertët.

Si e ndikon lëkurën?

Ekziston një lidhje e fortë mes mirëqenies mendore dhe shëndetit të lëkurës tuaj, kjo përkthehet në akne, skuqje, kruarje apo simptoma tjera të ngjashme. Stresi shkakton akne dhe ato mund të shkaktojnë stres a shëndet të dobët mendor.

Kjo marrëdhënie është komplekse dhe e vështirë për të dhënë një zgjidhje për të gjithë njerëzit. Sipas ekspertëve është e vështirë që kjo lidhje të studiohet tek njerëzit, por përgjithësisht kur njerëzit kanë gjendje të rënduara në lëkurë edhe gjendja e tyre mendore rëndohet.

Në një studim të fundit rreth 90% e profesionistëve mjekësorë ranë dakord se stresi përkeqëson kushtet e lëkurës.

Ndërsa 92% e mjekëve shprehen se problemet me fytyrën mund t’i bëjnë problemet e shëndetit mendor si depresioni apo ankthi më keq.

Studimet kanë nisur që në 1970 megjithatë ka paqartësi e vend për studime tjera sipas shkencëtarëve. Komponentët biologjikë që lidhin stresin me acarimet e lëkurës duhet të rishikohen megjithëse është e vërtetuar që stresi ndikon negativisht sistemin imunitar.

Për rrjedhojë gjendjet e lëkurës rëndohen duke krijuar një cikël të vërtetë përsëritës.

Si të përballeni me këtë problem?

Kur trupi është i stresuar lëshon hormone si kortisoli dhe adrenalina të cilat me shumë gjasë ndikojnë negativisht, ajo çka duhet të bëni fillimisht është të mundoheni të mbani larg stresin dhe emocionet negative.

Konsultohuni me mjekun për kurat e duhura, nëse ndiheni keq nga ndryshimet në lëkurë është e rëndësishme të flisni me të afërmit, në këtë mënyrë ndjenjat negative nuk do të mblidhen brenda jush duke përmirësuar edhe gjendjen e lëkurës. /UBT News/

Continue Reading

Kulturë

“Shkolla e parë shqipe” në Prishtinë në pritje të restaurimit

Published

on

Objekti i Shkollës së Parë Shqipe në Prishtinë, që dikur shërbente si institucion arsimor për më shumë se 200 nxënës, sot është në një gjendje të rënduar dhe konsiderohet një rrezik për kalimtarët. Edhe pse ky objekt ka një rëndësi të veçantë historike dhe është pjesë e Listës së Trashëgimisë Kulturore, ai ka mbetur në pritje të restaurimit për një periudhë të gjatë kohore. Aktualisht, objekti është rrethuar me skelet dhe ka shndërruar pjesën e qendrës historike të Prishtinës në një pengesë për qytetarët dhe vizitorët.

Ministria e Kulturës, Rinisë dhe Sporteve (MKRS) ka deklaruar se procesi i restaurimit është në fazën e prokurimit, dhe punimet do të fillojnë sapo të zgjidhet kompania fituese. Ministria ka theksuar se për tri vjet e gjysmë janë realizuar investime të konsiderueshme në trashëgiminë kulturore, duke përfshirë shumë komuna të Kosovës. Po ashtu, për shkollën e parë shqipe, faza e parë e konservimit është në përgatitje, ndërsa restaurimi i plotë pritet të nisë së shpejti.

Përveç këtij objekti, edhe ndërtesa e shtëpisë së Musli Hoxhës, gjithashtu në qendër të Prishtinës, është e rrethuar me skele dhe po paraqet një problem të ngjashëm. Sipas drejtorit të sigurisë dhe emergjencës në Komunën e Prishtinës, Lulzim Fushtica, këto struktura pengojnë qarkullimin e këmbësorëve dhe automjeteve dhe paraqesin një rrezik të dukshëm për qytetarët.

Ekspertët e trashëgimisë kulturore, si arkeologu Qazim Namani dhe eksperti Ylber Vokshi, kanë shprehur shqetësimin për rrezikun që këto objekte po paraqesin. Vokshi thekson se trajtimi i monumenteve kulturore në Prishtinë ka lënë shumë për të dëshiruar, duke kritikuar institucione që nuk kanë ndërmarrë veprime të mjaftueshme për ruajtjen e trashëgimisë.

Ndërkohë, janë bërë edhe përpjekje për të mbrojtur objekte të tjera të trashëgimisë, siç është shtëpia e Herticëve, për të cilën familja ka investuar rreth 50 mijë euro për ta ruajtur nga shkatërrimi, për shkak të kushteve atmosferike të pafavorshme. Megjithatë, qytetarët kanë shprehur shqetësimin se institucionet përgjegjëse nuk po marrin masat e nevojshme për mbrojtjen dhe restaurimin e këtyre objekteve me vlera historike.

Trashëgimia kulturore e Kosovës, që është më shumë se 1,500 asete, vazhdon të jetë në rrezik nga dëmtimet, ndërsa shumë prej objekteve të rëndësishme janë ende jashtë mbrojtjes permanente nga UNESCO. Shteti ka ndërmarrë disa iniciativa për ruajtjen dhe restaurimin e këtyre monumenteve, duke përfshirë ndërhyrje të emergjencës në disa objekte si Rezidencën e Presidentit, Muzeun Kombëtar të Kosovës dhe Teatrin Kombëtar të Kosovës./UBTNews/ 

Continue Reading

Kulturë

Kolë Idromeno, mjeshtri i pikturës shqiptare

Published

on

Sot mbushen 85 vite që mjeshtri i pikturës shqiptare, Nikolla (Kolë) Idromeno, u nda nga jeta. Edhe pas më shumë se një shekulli, emri i tij mbetet një ndër më të shquarit në historinë e artit shqiptar. Ai është një artist universal, i njohur për shkrimet e tij në shumë fusha, nga piktura deri tek arkitektura, skulptura, fotografia, muzika dhe inxhinieria.

Kolë Idromeno është përjetësuar si një nga figurat më të kompletuara dhe më të rëndësishme që ka pasur Shqipëria. Si piktor, ai ka realizuar vepra që janë themel i traditës të pikturës shqiptare të shekujve XIX-XX, ndërsa si skulptor e arkitekt ka lënë pas shumë vepra të rëndësishme, përfshirë ndërtime që ende sot mbajnë shenjën e tij të padiskutueshme në qytetin e Shkodrës. Për të, është thënë se ishte gjithçka që një artist mund të ishte, dhe më shumë se kaq një krijues që u bë njëkohësisht frymëzim dhe udhërrëfyes për brezat që pasuan.

Një nga pikturat më të njohura të Idromenos, “Motra Tone”, është quajtur nga kritikët e artit si “Xhokonda shqiptare”, duke e krahasuar figurën e saj me krijimin më të njohur të Leonardo da Vincit. Kjo vepër, si dhe shumë të tjera si “Autoportret”, “Portreti i së shoqes”, “Portret i Mati Kodhelit”, “Dy rrugët” dhe “Dasma shkodrane”, pasqyrojnë qartë thelbin e një piktori që depërton thellë në shpirtin e njeriut dhe kulturën shqiptare.

Idromeno lindi më 15 gusht 1860 në Shkodër, në një familje me origjinë nga Parga, në Çameri, dhe është njohur si “Piktor i Popullit”. Gjatë karrierës së tij, ai ka realizuar piktura, skulptura dhe ndihmoi në krijimin e një arkitekture të re për Shkodrën, ku lëvizi kufijtë e stilit dhe ngjyrës, duke sjellë në këtë qytet një frymë të re, më të hapur ndaj ndikimeve perëndimore.

Një aspekt tjetër i rëndësishëm i trashëgimisë së Idromenos është angazhimi i tij në kinematografi. Ai ishte i pari që solli shfaqjet kinematografike në Shqipëri, duke sjellë një pasuri të re kulturore për shoqërinë shqiptare. Më 1919, ai realizoi shfaqjet e para të filmit, që paraqitën një hap të rëndësishëm në zhvillimin e arteve vizuale në vend.

Në fushën e pikturës, Idromeno ishte themelues i shkollës realiste të pikturës shqiptare të shekujve XIX-XX, një periudhë që përkonte me Rilindjen dhe Pavarësinë e Shqipërisë. Piktura e tij “Motra Tone” (1883), e konsideruar si një nga krijimet më të rëndësishme të realizmit shqiptar, është një simbol i shprehjes së thellë të ndjenjave dhe pasqyrë e jetës dhe dashurisë për popullin shqiptar.

Përveç kontributit të tij në art, Idromeno kishte gjithashtu një ndikim të thellë në zhvillimin e infrastrukturës dhe arkitekturës. Me projektet e tij, ai ka lënë një pasuri të paçmuar të ndërtimeve, shumë prej të cilave janë ende në përdorim në Shkodër. Në total, ai ka realizuar më shumë se 60 projekte ndërtesash private dhe publike, duke e transformuar qytetin e tij të lindjes në një qendër me arkitekturë unike dhe tërheqëse.

Kolë Idromeno ka vdekur më 12 dhjetor 1939, por kontributi i tij në artin shqiptar dhe kulturën botërore është i paharrueshëm. Mjeshtri i pikturës shqiptare mbetet një pikë referimi për artistët dhe pasuesit e tij, dhe do të kujtohet gjithmonë si një nga personalitetet më të rëndësishme që ka mbushur me ngjyrë dhe thellësi historinë e artit shqiptar./UBTNews/

Continue Reading

Kulturë

Asdreni – poeti, publicisti dhe aktivisti i çështjes kombëtare

Published

on

Muzeu Historik Kombëtar, në Tiranë, zhvilloi sot një ngjarje përkujtimore në nder të Aleksandër Stavre Drenovës, i njohur në botën letrare si Asdreni, për të shënuar 77-vjetorin e ndarjes së tij nga jeta. Asdreni, një nga figurat më të shquara të letërsisë dhe aktivizmit kombëtar, u nda nga jeta më 11 dhjetor të vitit 1947 në Bukuresht, duke lënë një trashëgimi të pasur letrare dhe atdhetarizmi.

Poezia e tij ka pasur një ndikim të thellë në formimin e identitetit kombëtar shqiptar, duke u botuar në gazetat më të rëndësishme të kohës, si “Kalendari Kombëtar”, “Albania” dhe “Drita”. Asdreni përdorte emrin e tij artistik për të firmosur veprat që depërtonin thellë në shpirtin e atdhetarizmit shqiptar. Lindi më 11 prill të vitit 1872 në Drenovë të Korçës dhe u rrit në një atmosferë që frymëzonte dashurinë për atdhenë. Edhe pse i mbetur jetim që në moshë të vogël, ai udhëhoqi një jetë të pasionuar për arsim, kulturë dhe çështjen kombëtare.

Në vitin 1885, Asdreni u detyrua të largohej në Rumani për shkak të kushteve të vështira, por pas një periudhe të shkurtër u rikthye në Shqipëri në vitin 1889, për të vijuar më pas udhëtimin e tij atdhetar në periudha të ndryshme deri në vitin 1937. Shkollimin e mesëm e nisi në gjimnazin e Korçës, ndërsa studimet e larta i nisi në Akademinë Tregtare të Bukureshtit, për të vijuar më pas në Fakultetin e Shkencave Politike, por që nuk mundi t’i përfundonte.

Asdreni nuk ishte thjesht poet, por një figurë kyçe e kolonisë shqiptare në Rumani, ku shërbeu si sekretar i saj për një periudhë të gjatë mes viteve 1913-1925. Ai gjithashtu shërbeu si sekretar i Konsullatës Shqiptare të Bukureshtit nga viti 1922 deri në 1934, duke kontribuar në konsolidimin e marrëdhënieve diplomatike mes Shqipërisë dhe shtetit rumun. Një nga ngjarjet më të rëndësishme në të cilat Asdreni mori pjesë ishte mbledhja e Bukureshtit të 5 nëntorit 1912, një moment kyç në shpalljen e Pavarësisë së Shqipërisë.

Poetika e tij, me vjershat dhe himnet që shkroi, si “Betimi mbi flamur” dhe shumë të tjera, pati një ndikim të thellë në forcimin e ndërgjegjes kombëtare shqiptare, veçanërisht në periudhën kritike të Shpalljes së Pavarësisë dhe më pas në konsolidimin e shtetit shqiptar. Vepra e Asdrenit mbetet një simbol i dashurisë dhe përkushtimit të tij ndaj atdheut, dhe një pasuri e paçmueshme për kulturën dhe historinë shqiptare./UBTNews/

Continue Reading

Të kërkuara