Kulturë, Lifestyle

Një verë me libër në dorë: Romane të reja për verën 2024

Publikuar

Vera është periudha ideale për t’u zhytur në botën e librave, ku stina e batanijeve të shtrira në barin e parkut dhe rërën e plazhit, ditët e gjata dhe udhëtimet e gjata krijojnë mundësinë perfekte për të lexuar. Më poshtë, ju prezantojmë disa nga librat më  interesantë të këtij viti, të cilët do t’ju shoqërojnë në aventurat tuaja verore dhe orët e gjata të ditës. 

Në pamje të parë, një roman për djemtë homoseksualë në financa, artistë të dështuar dhe, mbi të gjitha, zgjedhjet e 2016-ës mund të mos tingëllojë si ideja e askujt për një kohë të mirë, por në duart e aftë të Daniel Leffert, është një trazirë absolute. Romani debutues emocionues i Leffert, Ways and Means, ndjek Alistair McCabe, një student i zgjuar dhe jashtëzakonisht ambicioz i NYU Stern, dëshira e të cilit për të ndryshuar pozicionin e tij dhe të nënës së tij në jetë përfundon duke qenë thembra e tij e Akilit.

Pasi u transferua në qytetin e madh nga Binghamton, NY, Alistair e gjen veten duke u përplasur padashur me Markun dhe Elijah-një çift homoseksual i pangopur, por tërheqës që duhet të ishin ndarë vite më parë (nëse do të kisha një nikel…) Përmes marrëdhënies së tij me Markun dhe Elijah, Alistair e gjen veten duke punuar për një biznesmen miliarder, politika e të cilit është, për ta thënë lehtë, e diskutueshme në rastin më të mirë në greminën e zgjedhjeve më të rëndësishme në historinë e kombit tonë. Duke pasur parasysh mënyrën se si gjërat po zhvillohen për vitin 2024 (prit, a mund të jetë president një kriminel i dënuar?), Lefferts shqyrton me hidhërim ndryshimet shoqërore dhe ekonomike që çuan në hitet dikur të paimagjinueshme tepër afër shtëpisë. (Abrams, 2024) -Chris Murphy

 

American Glitch nga Andrea Orejarena & Caleb Stein bie në një realitet të ndryshuar, ku bota dixhitale dhe të gjitha devijimet e saj kanë dalë disi në botën “reale”. Imazhet e ylberëve të dyfishtë, gropave, mirazheve, objekteve fluturuese të paidentifikuara dhe ushtrimeve stërvitore ushtarake amerikane në një libër rreth madhësisë dhe ngjyrës së një MacBook Pro ngjallin një mendje paranojake koshere të informuar nga orë të pafundme në internet. Sigurisht që ka humor edhe në këto “gabimet” vizuale. Një ese nga David Campany dhe tekste më të shkurtra nga 36 kontribues i shtohen këtij grupi të egër imazhesh shpikëse që shtrojnë të gjitha pyetjet që ne mund të mos duam t’i përgjigjemi. (Libri Gnomic, 2024) -Madison Reid

Giants është një katalog i konsiderueshëm dhe i dizajnuar me guxim i veprave të artit nga Koleksioni Dean, koleksioni privat i artit i Swizz Beats dhe Alicia Keys. Duke shoqëruar një ekspozitë të madhe në Muzeun e Bruklinit (dhe një pjesë në Vanity Fair), kurimi është i informuar nga dëshira që artistët e gjallë, dhe veçanërisht artistët me ngjyrë, të marrin njohjen në kohën e duhur dhe të merituar për punën e tyre, gjë që nuk është e vogël. Me frazën “duke qëndruar mbi supet e gjigantëve” në mendje, Dean dhe Keys tregojnë pjesë nga gjenerata të shumta të artistëve zikaltër amerikanë, afrikanë dhe afrikanë pranë njëri-tjetrit: një skulpturë çelik inox nga Hank Willis Thomas, portrete elegant nga piktori Toyin Ojih Odutola, dhe një përzierje imazhesh nga fotografi Gordon Parks, ndër shumë të tjera. Faqet shumëngjyrëshe me pyetësorët e artistëve dhe biografitë e gjera të artistëve e ngrenë një katalog muze në një domosdoshmëri enciklopedike për këdo që është i interesuar për artin bashkëkohor. (Phaidon, qershor 2024) – MR

E ekspozuar në Muzeun Victoria dhe Albert është një vepër e shekullit të 18-të e titulluar “Tigri i Tippoo”, të cilin muzeu e përshkruan si “një nga objektet më të famshme dhe intriguese të V&A”. Është një gdhendje druri pothuajse e përmasave reale e një tigri që shan një ushtar britanik, i pajisur me një maniçe që, kur kthehet, bën që krahu i ushtarit të lëvizë dhe një organ i brendshëm të simulojë ankimet e një njeriu që po vdes.

Krijuesit e këtij objekti të veçantë, identitetet e të cilit janë humbur në histori, shërbejnë si forca gjallëruese në romanin e mrekullueshëm të Tania James, të botuar në letër këtë muaj: Abbas, një gdhendës druri adoleshent, vihet nën krahun e orëpunuesit francez Lucien. du Leze, të cilin sundimtari i Mysore, Tipu Sultan, e ka ngarkuar të krijojë një automat për t’ia dhuruar djalit të tij. Por gdhendja e tigrit është vetëm sprova e parë e Abasit në atë që bëhet një sagë epike e humbjes dhe romancës, në një roman që ngre pyetje për artin, artin dhe autorësinë; të pushtetit dhe plaçkitjes. (Knopf, 2023) – KW

 

Ky udhëzues nga një prej poetëve bashkëkohorë më të njohur të vendit shërben si një kurs studimi i këndshëm dhe i arritshëm, duke mbledhur shembuj nga Emily Dickinson, Robert Lowell, John Keats dhe më shumë për të demonstruar metër, formë, diksion dhe imazhe. “Handbook” ka një unazë të ftohtë, utilitare, por Oliver i jep jetë koncepteve. “Mos harroni,” shkruan ajo, “gjuha është një material i gjallë, plot hije dhe momente të papritura të kërcimit dhe nuancave të pafundme”.

Ajo vë në dukje se pentametri është gjatësia mbizotëruese e rreshtit, sepse ai përputhet më së shumti me kapacitetin e mushkërive të njeriut dhe se nëse një “poemë është e hollë, ka të ngjarë jo sepse poeti nuk di mjaftueshëm fjalë, por sepse ai ose ajo nuk ka qëndruar. mjaft gjatë mes luleve – nuk i ka parë ato në ndonjë mënyrë të freskët, emocionuese dhe të vlefshme.” (Ecco, 1994) – KW/UBTNews/

Përkthyer nga Vanity Fair, D.E

 

Kulturë, Lifestyle

Fundi i një epoke: Anouk Aimée, ylli i “La Dolce Vita” ndërron jetë në moshën 92-vjeçare

Publikuar

nga

Aktorja franceze, Anouk Aimée, e cila u shqua në filmat legjendarë “La Dolce Vita” dhe “Një burrë dhe një grua”, në moshën 92-vjeçare ndërroi jetë në shtëpinë e saj në Paris, e rrethuar nga të dashurit e saj.

Vajza e saj, Manuela Papatakis, ndau lajmin prekës në rrjetet sociale të martën, duke deklaruar: “Kemi trishtimin e pamasë për të njoftuar largimin e nënës sime … Isha pranë saj kur ajo ndërroi jetë këtë mëngjes, në shtëpinë e saj në Paris.”

Anouk Aimée, emri i vërtetë i së cilës ishte Françoise Sorya Dreyfus, lindi më 27 prill 1932 në Paris. Karriera e saj filmike filloi në moshë të re dhe ajo shpejt u bë një nga fytyrat më të njohura të kinematografisë evropiane. Ajo u bë e njohur për portretizimet e saj të grave të forta dhe komplekse, duke i dhënë një thellësi të veçantë roleve të saj.

Aimée bashkëpunoi me disa nga regjisorët më të mëdhenj të epokës së Valës së Re Franceze. Në La Dolce Vita të Federico Fellinit, ajo interpretoi rol me një bukuri dhe elegancë të pashoqe, duke kontribuar në suksesin e madh të filmit. Roli i saj në “Një burrë dhe një grua” nga Claude Lelouch i solli një famë të re dhe një Çmim të Artë në Festivalin e Filmit në Cannes.

Gjatë karrierës së saj të gjatë dhe të shquar, Aimée mori pjesë në shumë filma të tjerë të rëndësishëm, duke përfshirë Lola të Jacques Demy dhe të Fellinit. Ajo ishte një nga të preferuarat e regjisorëve për aftësinë e saj për të sjellë një ndjenjë misterioze dhe emocionale në çdo rol që luante.

Përveç suksesit të saj në kinema, Aimée ishte e njohur edhe për jetën e saj personale. Ajo ishte e martuar disa herë, duke përfshirë edhe me regjisorin Nikos Papatakis, me të cilin pati vajzën e saj, Manuela. Aimée jetoi një jetë të plotë dhe të pasur, e cila pasqyrohet në filmat dhe rolet që ajo la pas.

Me ndarjen e saj nga jeta, bota ka humbur një nga yjet më të ndritshëm të saj. Por trashëgimia e Anouk Aimée do të vazhdojë të jetojë përmes filmave të saj dhe kujtimeve të miliona adhuruesve të kinemasë që ajo preku me talentin dhe bukurinë e saj të pashoqe. Le të kujtojmë dhe të nderojmë jetën dhe karrierën e një artisteje të vërtetë, që do të mbetet gjithmonë një ikonë e artit kinematografik./UBTNews/

 

 

 

 

 

 

 

Vazhdo të lexosh

Kulturë, Lifestyle

120-vjetori i Sami Frashërit: Shënim i një jete të dedikuar përparimit të kulturës dhe pavarësisë

Publikuar

nga

Muzeu Historik Kombëtar u bë shtëpia e përkujtimit të Sami Frashërit në 120-vjetorin e ndarjes së tij nga jeta. Kjo ngjarje e rëndësishme u mbajt sot në Tiranë, për të nderuar kujtesën e ideologut të shquar të Rilindjes Kombëtare Shqiptare, Sami Frashëri.

Sami Frashëri, lindur më 1 qershor 1850 në Frashër të Përmetit, u shqua për një intelekt të gjerë dhe një dedikim të paimagjinueshëm për arsimimin dhe pavarësinë kombëtare. Mësimet e tij filluan në fshatin e lindjes dhe vazhduan në Janinë, ku ai shkëlqeu në shkollën e mesme greke “Zosimea”, duke mësuar jo vetëm greqishten por edhe gjuhë të tjera të huaja si latinishtja, frëngjishtja dhe italishtja. Në Tetovë, ai mori mësim nga Mahmut Efendi në gjuhët arabe, perse dhe turke.

Në vitin 1872, Sami Frashëri u zhvendos në Stamboll, ku ai aktivizoi një lëvizje patriotike dhe kontributi i tij u bë i pamohueshëm për çlirimin dhe bashkimin kombëtar të shqiptarëve. Ai ishte një ndër organizatorët kryesorë të “Komitetit Qendror për mbrojtjen e të drejtave të kombësisë shqiptare” dhe themelues i “Shoqërisë së të shtypurit me shkronja shqipe” në vitin 1879.

Sami Frashëri, një dijetar i përmasave botërore, shkrimtar, dramaturg, linguist dhe hartues i enciklopedisë së madhe “Kamus al alam”, lajthiti për një kombësi të bashkuar deri në fund të jetës së tij. Vdiq në Stamboll më 18 qershor 1904, në moshën 54 vjeçare, duke lënë pas një trashëgimi të pashoqe për historinë dhe kulturën shqiptare, shkruan Agjencia Telegrafike Shqiptare.

Ndërkaq, në Muzeun Historik Kombëtar, një ekspozitë e veçantë dhe një program i pasur kulturor u organizuan për të nderuar dhe për të përmirësuar kujtesën e tij. Vizitorët, studentët dhe akademikët u bashkuan për të përjetuar rrugën e paharrueshme të një prej figurave më të rëndësishme të historisë kombëtare shqiptare./UBTNews/

 

 

 

 

Vazhdo të lexosh

Kulturë, Lifestyle

Trashëgimia kulturore në lens: BE, konkurs të fotografisë për sitet më të bukura të trashëgimisë kulturore

Publikuar

nga

Zyra e delegacionit të Bashkimit Europian njoftoi një konkurs të fotografisë të organizuar në kuadër të projektit EU4Culture. Konkursi i titulluar “Snap the Site” ofron një mundësi të rrallë për të kapur vizualisht bukurinë e vendeve kulturore të Shqipërisë.

Pjesëmarrësit janë ftuar të zgjedhin ndër datat dhe vendndodhjet e përcaktuara, më 22 qershor te Kulla Veneciane në Durrës dhe Kisha e Shën Antonit në Kepin e Rodonit, më 29 qershor te Ura e Kurçajt dhe Kalaja e Bashtovës, më 6 korrik te Kisha e Manastirit të Rubikut dhe Muzeu Etnografik i Krujës.

Aplikimi për të marrë pjesë përfundon më 20 qershor 2024 dhe mund të bëhet në linkun, https://europeishere.al/snap-the-site-competition/. Pjesëmarrësit do të trajnohen nga fotografi i njohur Armand Babani, duke siguruar një përvojë të pasur dhe udhëzim teknik, shkruhet në Agjencinë Telegrafike Shqiptare.

Zyra e delegacionit të Bashkimit Europian në Tiranë njoftoi gjithashtu se konkursi do të shpërndajë çmime tërheqëse për fituesit e tyre, duke e bërë këtë thirrje tërheqëse për të gjithë dashamirësit e kulturës dhe fotografisë në Shqipëri./UBTNews/

Vazhdo të lexosh

Kulturë, Lifestyle

Rrëfimi i Art Basel 2024: Një platformë për krijimtarinë dhe tregtinë e artit modern dhe bashkëkohor

Publikuar

nga

Art Basel, një panair i veçantë që i jep shkëlqim botës së artit modern dhe bashkëkohor, nuk ka thënë ende fjalët e fundit për këtë vit. Në zemër të Bazelit, Zvicër, kjo ngjarje hapi dyert e saj për të pritur botën në një spektakël të rëndësishëm artistik. Një ngjarje që shkëput shpirtin dhe provokon mendjen, ku 285 galeri nga 40 vende dhe territore tregojnë veprat e tyre më të shquara dhe më frymëzuese.

Kuruar me kujdes nga Stefanie Hessler, drejtoreshë e Institutit Zviceran të Nju Jorkut, Art Basel vjen me një koncept të guximshëm që shqyrton temat e transformimit dhe qarkullimit në botën tonë të globalizuar dhe të ndryshueshme, duke reflektuar gjithashtu mbi sfidat ekologjike që na përballen.

Në këtë festë të artit, disa ekspozita dallohen për thellësinë dhe inovacionin e tyre. Një prej tyre është “Portreti i brendshëm” i Refik Anadol, një artist që përdor teknologjinë AI dhe sensorët neuroshkencor për të kapur emocionet dhe perceptimet e udhëtarëve ajrorë, duke sjellë një përvojë artistike që transformon kuptimin tradicional të vëzhgimit.

Instalacioni i Jean Dubuffet është një tjetër pikërisht qendrore në Art Basel, një skulpturë që fton vizitorët të ulen dhe të reflektojnë, duke shkaktuar një ndryshim të thellë në perceptimin e stendës tradicionale të ekspozitave artistike.

Në krah të këtyre eksponentëve të mëdhenj, instalacioni i porositur nga Koleksioni i Arteve UBS shkëlqen me qëndisjet që shprehin kohën në kontekst feminin dhe sfidat që vijnë me të. Kjo pjesë e veçantë e artit reflekton thellësinë historike dhe emocionale të punës së grave në art.

Dhe pastaj, “Kur dielli largohet ne pikturojmë qiellin” nga Petrit Halilaj, një artist nga Kosova, shfaqet si një shpërthim drite dhe shprese. Ky instalacion shndërrohet në një thirrje kolektive për të parë përtej historisë së errët dhe për të parë shpresën dhe frymën që na bashkon si një shoqëri që e çmon artin në tërësi.

Art Basel nuk është vetëm një panair; është një shëtitje e pamundur e pamjes dhe mendjes, një destinacion që të jep më shumë se ç’mund të imagjinosh. Nga koleksionistët e pasionuar deri te kritikët më të njohur të artit, kjo ngjarje ka ndikuar thellë në botën e artit moderne, duke i dhënë vlerë dhe kuptim veprave të shquara dhe të pazakonshme që ekspozohen prej saj.

 

Çfarë u shit në Art Basel 2024

Edicioni 2024 i panairit kryesor të Art Basel përfundoi të dielën pas një jave me diell në Messe. Rreth 91,000 vizitorë morën pjesë në panair nga frekuentimi i 82,000 i vitit 2023, i cili kishte 285 ekspozues nga 40 vende dhe rajone, shkruan Artsy.

Art Basel 2024 ishte një festë e shkëlqyer e artit dhe tregtisë, ku transaksionet e paimagjinueshme dhe energjia e shumëfishtë e vizitorëve bënë një përvojë të paharrueshme për të gjithë pjesëmarrësit. Në këtë arenë ku kreativiteti përshkonte biznesin, galeritë dhe koleksionistët arritën të bëjnë një gjurmë të thellë.

Një nga momentet kulmore ishte shitja e pikturës “Sunflowers” e Joan Mitchell për një shumë prej 20 milionë dollarësh nga David Zwirner, duke shënuar transaksionin më të shtrenjtë të Art Basel 2024. Përtej kësaj shifre impresionuese, galeritë blu chip ofruan një varg të impresionueshëm shitjesh:

“Abstraktes Bild” (2016) e Gerhard Richter u shit për 6 milionë dollarë.

“Abstraktes Bild” (2016) e Gerhard Richter u shit për 6 milionë dollarë.

 

“Aspiring to Pumpkin’s Love, the Love in My Heart” (2023) e Yayoi Kusama, e paraqitur në sektorin Unlimited, u shit për 5 milionë dollarë.

Studimi i Josef Albers për “Homage to the Square” (1966) u shit për 1.6 milion dollarë dhe “On the Other Side ” (1952) u shit për 1.1 milion dollarë.

“Untitled” i Robert Ryman (1997) u shit për 1.5 milion dollarë.

“Wolf Moon” e Scott Kahn (2023) u shit për 900,000 dollarë.

Vepra si “Po e Elizabeth Peyton! (Vampir)” dhe “Ang në Londër” (2022–24) u shitën për 900,000 dollarë secila.

“El Aleph” (2023) i Liu Ye u shit për 800,000 dollarë.

Në këtë atmosferë të ngarkuar me potencial artistik dhe emocion, Art Basel 2024 shënonte një kapitull të ri në historinë e tregut të artit. Me interes nga koleksionistët dhe institucionet, panairi tregoi një gamë të gjerë të veprave që shtriheshin nga emra të njohur botërisht deri te artistë në ngritje, duke u bërë një platformë e pazëvendësueshme për promovimin dhe tregtimin e artit moderne dhe bashkëkohor./UBTNews/

Nga Artsy, në përkthim dhe përshtatje të D.E. 

Vazhdo të lexosh

Të kërkuara