Kulturë

​Dita Ndërkombëtare e Vallëzimit

Published

on

29 Prilli festohet si ditë ndërkombëtare e vallëzimit pasi që në këtë datë në vitin 1727 lindi veprimtari i baletit bashkëkohor, Zhan-Zhorzh Nover.

Që nga viti 1982, çdo vit nëpër botë mbahen shfaqje në të cilat loja dhe vallëzimi janë gjuhë universale me mision t’i afrojë dhe miqësojë njerëzit.

Përshkrimi i mëposhtëm është pjesë e mesazhit që përcillet këtë ditë:

Vallëzimi është disiplinë, punë, mësim, komunikim. Me të kursejmë fjalë të cilat ndoshta disa njerëz nuk do t’i kuptonin, ndërsa si kthim krijojmë gjuhë universale, të kuptueshme për të gjithë.

Vallëzimi na jep kënaqësi dhe mbështetje, na bën të jemi të lirë për pamundësinë të fluturojmë si zogjtë dhe të afrohemi nga qielli, bota, pafundësia.

Deri më tani nuk ka njoftim për ndonjë aktivitet në Kosovë për shënimin e kësaj dite. 

Continue Reading

Kulturë

Libri komik në Belgjikë tërhiqet nga tregu për shkak të kritikave raciste!

Published

on

Në një zhvillim të papritur, libri komik belg “Spirou dhe Gorgona Blu” është tërhequr nga shitja pas një reagimi të konsiderueshëm në lidhje me përshkrimet raciste dhe seksualizimin e karaktereve femra. Botuesi, Dupuis, shpalli vendimin e tij në mes të një flake kritike, duke pranuar shqetësimin e shkaktuar nga romani grafik, i cili u publikua për herë të parë në shtator 2023 pa ndonjë kontest deri tani.

Dupuis shprehu “keqardhjen e thellë” në një deklaratë publike, duke pranuar se vepra nxori frymëzim nga “një stil përfaqësimi të karikaturizuar nga një epokë tjetër.” Kompania theksoi se ishte bërë më e vetëdijshme për përgjegjësitë morale që lidhen me artin komik, duke deklaruar: “Ne marrim plotësisht përgjegjësinë sot për këtë gabim gjykimi.” Në një veprim të gjerë, ata raportuan se rreth 30,000 kopje do të tërhiqeshin nga dyqanet, duke shënuar një rast të rrallë në peizazhin e komikëve të Belgjikës.

“Spirou dhe Gorgona Blu” fillimisht tërhoqi vëmendjen si një narrativ satirik që trajtonte çështje si ekoterrorizmi dhe mbeturinat konsumiste. Megjithatë, reputacioni i tij ra ndjeshëm kur një video virale në TikTok kritikoi përshkrimin e karaktereve të zeza, duke i krahasuar ato me majmunë, ndërsa karakteret e bardha ishin ilustruar si plotësisht njerëzore. Për më tepër, përshkrimi i grave me figura të ekzagjeruara dhe veshje të pakta u etiketua si “hiper-seksualizuar”, duke provokuar zemërim midis shikuesve dhe duke nxitur një diskutim të gjerë mbi përfaqësimin racor dhe gjinor në komikë.

Artisti pas komikut, Daniel Henrotin, i njohur si Dany, pretendoi se mori frymëzim nga André Franquin, një figurë e njohur në komikët belgë. Në përgjigje të zhurmës, Dany pranoi se kishte bërë gabime dhe shprehu keqardhje nëse puna e tij kishte ofenduar dikë. Ai mbrojti megjithatë se qëllimi i tij kurrë nuk ishte racizmi apo misogjinia, duke e mbrojtur stilin e karikaturës si një aspekt të thelbësor të kulturës së bande dessinée belgë.

Kritikët brenda komunitetit të komikëve kanë kundërshtuar mbrojtjen e Dany-t, duke argumentuar se, ndonëse karikatura është një element themelor i artit komik, ajo nuk duhet të përjetësojë stereotipe të dëmshme.

Isabelle Debekker, drejtoreshë e Qendrës së Komikëve në Bruksel, theksoi rëndësinë e evoluimit të humorit dhe përfaqësimit. Ajo shprehu keqardhje për vazhdimësinë e perspektivave të vjetra, duke theksuar: “Është detyra jonë të jemi pak më inteligjentë, qoftë në humorin tonë, qoftë në mënyrën e përfaqësimit të realitetit.”

Vendimi për të tërhequr “Spirou dhe Gorgona Blu” ka hapur një dialog më të gjerë mbi përfaqësimin e grupeve të margjinalizuara në media dhe përgjegjësinë që krijuesit kanë në navigimin e ndjeshmërive kulturore të audiencës së tyre. Ndërsa Belgjika përballet me pasojat e këtij incidenti, ai shërben si një kujtesë për nevojën e vazhdueshme për reflektim dhe llogaridhënie brenda komunitetit artistik./Guardian/D.E.

Continue Reading

Lifestyle

Bën mrekullira! Si ta përdorni lëngun e patates për rritjen e flokëve?

Published

on

Patatja është një nga perimet më popullore të nëntokës, përveç përdorimit të larmishëm në kuzhinë, ajo përdoret edhe për lëkurën dhe flokët.

Lëngu i patates në veçanti është i mrekullueshëm për rritjen e flokut, dhe në artikullin e mëposhtëm do të mësoni përfitimet e përdorimit të saj.

Përfitimet e lëngut të patates për rritjen e flokut:

Patatja përmban vitaminat B dhe C, ajo është e pasur me zink dhe hekur të cilat e ushqejnë flokun në rrënjë dhe promovojnë rritjen e tij.

Lëngu i patates është i mirë për pastrimin e skalpit nga zbokthi e parandalon rënien e flokut, nëse e kombinoni me mjaltë dhe vezë, shërben si zbutës efikas.

Si ta përdorni lëngun e patates për rritjen e flokut?

Lani një patate e qërojani lëkurën, prijeni në copa të vogla e futeni në mikser deri sa të formohet një pure e butë dhe e qullët.

Nëse pureja është e trashë shtoni pak ujë, hiqeni purenë e patates së freskët nga mikseri e hidheni në një napë të pastër.

Shtrydheni dhe lëngun hidheni në një gotë qelqi, lëngun aplikoni në pjesën e rrënjëve dhe masazhoni kokën për 10 minuta, lyeni gjithë flokun deri në maja.

Flokët mund t’i lani me shampo si zakonisht, kjo kurë duhet përdorur një herë në javë.

Maskë me lëng patateje, vezë dhe mjaltë: Për këtë maskë ju nevojitet lëngu i tre patateve mesatare, një e verdhë veze dhe një lugë gjelle mjaltë, përziejini gjithë përbërësit deri sa të formohet një maskë kremoze me të cilën duhet të lyeni flokun nga rrënja tek majat.

Maskën mbajeni në kokë për 30 minuta dhe më pas shpëlajeni flokun me ujë të vakët, më pas flokët lani si zakonisht me shampo, kjo maskë është e mirë për flokë të thatë të cilët i ushqen në thellësi dhe ndihmon në rritjen e tyre.

Lëng patateje dhe qepe për flokun; Për këtë maskë ju nevojitet lëngu i një patateje dhe një qepe të përmasave mesatare, lëngun e të dyja duhet ta vendosni në skalp ta masazhoni për 10 minuta. Duhet të lyeni flokun në gjithë gjatësinë e ta mbani 15 minuta. Maska duhet përdorur një herë në javë për rritjen e flokut. /UBT News/

Continue Reading

Bota

Misteri i zgjedhjeve 2024: The Simpsons si Nostradamus Modern!

Published

on

Në labirintin magjepsës të kulturës pop, The Simpsons kanë arritur një famë të veçantë për aftësinë e tyre të çuditshme për të parashikuar të ardhmen. Me zgjedhjet presidenciale amerikane në prag dhe tensionet që valojnë si një det i trazuar, një skenë e vjetër nga ky serial i famshëm është rikthyer në vëmendje, duke shfaqur një skenar që disa e shohin si ogur të fitores së Kamala Harris.

Teksa rezultati i zgjedhjeve mbetet një mister, fansat kërkojnë ngushëllim dhe optimizëm në artin që duket se i paraprin jetës. Në një episod të vitit 2000, të titulluar Bart to the Future, Lisa Simpson portretizohet si presidentja e Shteteve të Bashkuara, duke thënë nga Zyra Ovale: “Siç e dini, kemi trashëguar një krizë të thellë buxhetore nga Presidenti Trump.” Atëherë, kjo mund të tingëllonte si një fabul imagjinare, por sot, me hijen e Trump ende të pranishme në politikën amerikane, ëndrra satirike e The Simpsons ka marrë një gravitet të befasishëm.

Në të njëjtin episod, Lisa shfaqet e veshur me një kostum ngjyrë vjollcë, një varg perlash dhe vathë perlash, një imazh i pabesueshëm që solli ngjashmëri të menjëhershme me veshjen e Kamala Harris gjatë inaugurimit të saj si Zëvendëspresidente e parë femër. Fakti që The Simpsons parashikuan zgjedhjen e Trump si president, së bashku me këtë imazh të çuditshëm të parashikimit, ka bërë që ndjekësit të kërcejnë në përfundime të reja dhe të shpresojnë se episodet do të jenë profetike edhe këtë herë.

Në botën reale, ku qetësia mungon ndërsa rezultatet e zgjedhjeve afrojnë, interneti po zien nga teoria: “A mund të jenë The Simpsons orakuj të vërtetë?” Një përdorues i mediave sociale shkroi: “Të gjithë e dimë që The Simpsons kanë këtë aftësi të habitshme për të parashikuar të ardhmen. Në një episod, Lisa bëhet presidente dhe mban një kostum ngjyrë vjollcë me perla, njësoj si Kamala Harris. Rastësi? MENDOJ SE JO.”

Një tjetër komenton:Nëse The Simpsons kanë parashikuar ndonjëherë të ardhmen, le të jetë ky rasti.” E pra, fati mbetet ende për t’u përcaktuar, por nëse shkrimet satirike të Matt Groening kanë edhe një grimë të vërtetës, mund të presim me padurim çastin kur dërrasa e zezë e famshme të shënojë: “Të jesh i drejtë është fantastike!”

Në fund, me ankthin që rritet dhe parashikimet që mbeten të gjalla, ndoshta do të zbulonim një të vërtetë më të thellë: se janë disa gjëra në qiell dhe tokë që nuk i shpjegon dot as filozofia e Groening./Euronews/D.E.

Continue Reading

Kulturë

Ashfika Rahman fiton çmimin e ardhmërisë artistike: Një rrëfim i artë nga Bangladeshi!

Published

on

Në një fitore të shënuar që përforcon fuqinë e artit në kohë të pasigurta globale, artistja e talentuar nga Bangladeshi, Ashfika Rahman, është shpallur fituese e çmimit prestigjioz PinchukArtCentre’s Future Generation Art Prize 2024.

Photographed by Oleksandr Piliugin

Emri i saj u bë i njohur në ceremoninë madhështore të mbajtur në Kiev javën e kaluar, një vit pas vonesës të shkaktuar nga pushtimi rus i Ukrainës. Çmimi, që njihet për ndihmën e artistëve të rinj deri në moshën 35 vjeç nga e gjithë bota, shënon këtë vit edicionin e tij të shtatë.

Ashfika Rahman, 35-vjeçarja nga Dhaka e cila tani jeton në Amsterdam, u nderua me një shumë totale prej 100,000 dollarësh (92,000 euro), duke përfshirë 60,000 dollarë (55,000 euro) si shpërblim monetar dhe 40,000 dollarë (37,000 euro) për të mbështetur praktikën e saj artistike. Veprat e saj triumfuese, të titulluara “Behula and a Thousand Tales”, përbëjnë një univers të pasur artistik që përfshin fotografi, grafika, tekste dhe skulptura. Këto krijime trajtojnë rolin e grave në shoqëri, duke u fokusuar te rrëfime të heshtura nga historia, të cilat Rahman i sjell në jetë me një ndjeshmëri të thellë.

Ashfika Rahman “Courtesy of Future Generation Art Prize”

Juria e vlerësoi punën e saj si “një qëndisje fluturuese mes tokës dhe qiellit”, duke theksuar se ajo ndërthur në mënyrë poetike gjendjen njerëzore me kërkesën për drejtësi gjinore, të lidhura ngushtë me mitologjinë dhe shpirtëroren. Krijimtaria e Rahman, e përzgjedhur nga mbi 12,000 aplikime nga afërsisht 200 vende, mishëron një thirrje universale për një botë më të drejtë dhe më të barabartë.

Në fjalimin e saj, Rahman shprehu domethënien e çmimit në kontekstin e trazirave politike globale: “Ky çmim është veçanërisht i rëndësishëm, duke marrë parasysh klimën e sotme politike. Future Generation Art Prize ofron një platformë unike ku zërat dëgjohen lirshëm, duke na mundësuar të shprehemi dhe të jemi politikisht aktivë. Ky është një vend ku njerëzit nga çdo cep i botës mund të flasin hapur.”

Works by special prize winner Bekhbaatar Enkhtur, Photo by: Ela Bialkowska

Përveç Rahman, çmimi ndau 20,000 dollarë (18,000 euro) për fituesit e Çmimit të Veçantë, të cilët përfshijnë artistë si Tara Abdullah Mohammed Sharif nga Iraku, Bekhbaatar Enkhtur nga Mongolia, Dina Mimi nga Palestina, Hira Nabi nga Pakistani, Ipeh Nur nga Indonezia dhe Zhang Xu Zhan nga Tajvani. Vepra të fuqishme dhe plot vizion të Bekhbaatar Enkhtur shfaqen në ekspozitën në PinchukArtCentre, të cilat demonstrojnë një thirrje të fortë artistike për ndërlidhjen mes natyrës dhe njeriut.

Çmimi Future Generation Art Prize mbetet një platformë e fuqishme për artin ukrainas, duke u shërbyer artistëve të vendit si një dritare drejt botës. Veronika Hapchenko dhe Dana Kavelina, të përzgjedhura këtë vit, dëshmojnë për këtë ndikim të jashtëzakonshëm. Björn Geldhof, Drejtori Artistik i PinchukArtCentre, theksoi rëndësinë e çmimit si një shenjë e hapjes dhe shkëmbimit global: “Duke punuar në kohë jashtëzakonisht sfiduese, ky çmim është gjithashtu një shfaqje e forcës dhe qëndresës… Tregon se, pavarësisht gjithçkaje, Ukraina mbetet një vend i hapur ndaj botës, duke qenë i angazhuar me çështje që shqetësojnë të tjerët.”

Gjatë përgatitjeve për ekspozitën, sfidat nuk munguan, me hapjen që u shty nga gushti për shkak të ndërprerjeve të energjisë në Kiev si pasojë e sulmeve ndaj rrjetit energjetik të Ukrainës.

Juria e çmimit përfshinte figura të spikatura si Cecilia Alemani, Kuratorja e Bienales së 59-të të Venecias; Alicia Knock, Kuratore e Qendrës Pompidou në Paris; dhe kritiku i njohur i artit, Hou Hanru, ish-Drejtor Artistik i MAXXI në Romë.

Fituesit e mëparshëm kanë gëzuar karriera të suksesshme, përfshirë artistin angolez Nastio Mosquito, i cili ka realizuar ekspozita solo në Fondazione Prada Milano dhe MoMa New York; dhe artistën braziliane Cinthia Marcelle, ekspozitat e së cilës janë shfaqur në MoMa PS1.

Ekspozita e Future Generation Art Prize 2024 do të qëndrojë e hapur deri më 19 janar 2025 në PinchukArtCentre, Kiev, Ukrainë./Euronews/D.E

Work of special prize winner Ipeh Nur, Photo by: Ela Bialkowska

Continue Reading

Të kërkuara