Art

Ylli Olga Smirnova largohet nga trupa ruse e baletit për shkak të pushtimit të Ukrainës

Balerina përmes Instagramit tregoi se pse e mori këtë vendim.

Publikuar

Një prej balerinave më të njohura ruse të “Bolshoi Ballet”, Olga Smirnova, u largua nga trupa prestigjioze e baletit për t’iu bashkuar trupës ndërkombëtare holandeze të baletit në Amsterdam, duke u bërë zyrtarisht valltarja e parë ruse që vendoset në një kompani tjetër qysh prej pushtimit të Ukrainës.

Balerina përmes Instagramit tregoi se pse e mori këtë vendim.

 “Çështja nuk është se ndoshta çdo i dyti rus ka të afërm ose miq që jetojnë në Ukrainë, jo se gjyshi im është ukrainas, dhe unë jam një çerek ukrainas, por që ne vazhdojmë të jetojmë në shekullin e 20-të, edhe pse nominalisht jemi në shekullin e 21-të”, deklaroi ajo.

“Asnjëherë s’do ta mendoja se do të turpërohesha nga Rusia”, shkroi ajo tutje.

“Gjithmonë kam qenë krenare me talentët rusë, arritjet në kulturë dhe sport. Më dhemb që njerëzit po vdesin, derisa të tjerët s’kanë kulm mbi kokë ose janë të detyruar të largohen nga shtëpitë e tyre”, deklaroi ajo.

Paraqitja e saj me trupën e re do të jetë më 3 prill./UBTNews/

Vazhdo të lexosh

Art

Magjia e muzikës baroke: Festivali “AlBa” në TKOB

Publikuar

nga

Në një atmosferë të ngrohtë dhe të mbushur me pasion për tingujt e lashtë, Festivali i Muzikës Baroke “AlBa” u shënua për herë të parë në Teatrin Kombëtar të Operës dhe Baletit. Ky manifestim i rrallë muzikor u shndërrua në një ngjarje shumë të veçantë, duke hapur dritën për një udhëtim emocionues në botën e tingujve të lashtë.

Ky festival konsiderohet më shumë se thjesht një ngjarje; është një manifestim i gjallë i artit barok, i frymëzuar nga periudha e muzikës së lashtë. TKOB u paraqit si një flamur i ri i kulturës artistike, duke hapur një horizont të ri të mundësive artistike me përpjekjen dhe pasionin e ekipit të tij.

Duke vazhduar këtë udhëtim magjik të tingujve të lashtë, festivali ofron një gamë të gjerë të koncerteve dhe repertoreve që mbulojnë preferencat muzikore të të gjithë audiencës. Në gjithsej, gjatë 4 muajve të festivalit, do të prezantohen 10 koncerte të ndryshme nga 10 grupe të ndryshme, duke përhapur një shkëlqim të veçantë të muzikës baroke, nga melodi të famshme deri te kompozime më pak të njohura.

Si një rrugëtim mes yjeve, kalendarin e aktiviteteve e ndezin koncertet e mrekullueshme, duke filluar me datën 3 të muajit të ardhshëm, për të vazhduar me kapituj muzikor edhe në datën 11 dhe 18 të muajit prill. Dhe ajo që vjen pas është koncerti që do të mbahet më datë 2 maj. Pas tij, në datën 15 maj, një shfaqje tjetër e mrekullueshme do të përhapë melodi të jashtëzakonshme në ambientet e TKOB-it. Dhe kur të mendosh se mrekullitë muzikore kanë përfunduar, në datën 27 maj, një koncert tjetër do të ngjallë zemrat me këngë të pazakonta.

Dhe nuk ndalet këtu, pasi në muajin qershor, tre koncerte të tjera do të shkëlqejnë në skenën e madhe. Fillon me datën 6 qershor, një këndvështrim i ri në botën e muzikës, pastaj vjen datë 11 qershor për të na kujtuar pse e adhurojmë artin e zanatit të muzikës. Në fund të gjithë kësaj feste, në datën 19 qershor, një spektakël i padukshëm do të mbyllë këtë kapitull të mrekullueshëm të muzikës. Festivali i Muzikës Baroke “AlBa” është më shumë se një thjesht një ngjarje; është një udhëtim emocionues nëpër historinë e muzikës.

Pasqyrë e Epokës: Eksplorimi i thellë i Muzikës Baroke

Në kthesën e shekullit XVII, një valë e re e shkëlqimit muzikor fillon të shpërthejë në skenën e muzikës klasike perëndimore. Ky është Baroku, një epokë e madhe e artit muzikor që këndon historinë e një periudhe të pasur në tinguj dhe pasion. Muzika baroke është një shprehje e pasionit dhe e zbulimit.  Epoka baroke ndahet në tre faza kryesore , e hershme, e mesme dhe e vonë, secila me një kontribut të veçantë në zhvillimin e muzikës. Në këtë rrugëtim, tingujt u bënë më kompleks dhe më vargëzuese, përshkruar nga një elegancë e pakrahasueshme dhe një pasion i patundur.

Termi “barok” vjen nga fjala portugeze “barroco”, që do të thotë “margaritar i gabuar”. Kjo ndoshta përcakton një dimension të hirit dhe tërheqjes që ka muzika baroke, një lloj magjie tërheqëse, që e bënë atë të veçantë.

Kompozitorët kryesorë të kohës së Barokut janë legjendat që bënë të mundur këtë epokë muzikore të ndritshme. Nga Johann Sebastian Bach me lirinë e tij të madhe deri te Antonio Vivaldi me ngrohtësinë e koncerteve të tij për violinë, kjo periudhë ka lënë një trashëgimi të pashoqe për muzikën.

Në këtë rrugëtim të mrekullueshëm, ne e shohim muzikën baroke si një nga pikat kulmore të zhvillimit të artit muzikor. Një ngjarje që nuk është vetëm një pasqyrë e kohës së saj, por një udhëtim emocionues që vazhdon të frymëzojë dhe të mahnitë audiencën edhe sot./UBTNews/

Shkroi: Dionesa Ebibi

Vazhdo të lexosh

Art

Festa e Holit: Magjia e ngjyrave në Indi

Nga festimet e hershme të Mahashivratrit deri në kulmin e gjallë të Holit, ky muaj vërshon me gëzim.

Publikuar

nga

Çdo pranverë, një shou spektakolar i ngjyrave fillon në të gjithë Indinë dhe përtej saj. Është festivali i madh hindu, Holi, ku njerëzit festojnë me një frymë gëzimi dhe bashkëpunimi duke hedhur ujë me ngjyra dhe pluhur mbi njëri-tjetrin. Nga festimet e hershme të Mahashivratrit deri në kulmin e gjallë të Holit, ky muaj vërshon me gëzim. Përtej shënjimit të ardhjes së pranverës, Holi nënkupton rinovimin, prosperitetin dhe pozitivitetin.

Këtë vit, Holi bie më 25 mars, i paraprirë nga Holika Dahan më 24 mars, ku ndizet zjarri që simbolizon triumfin e së mirës mbi të keqen. Në të gjithë Indinë, Holi festohet me zakone të ndryshme. Në Barsana, Lathmar Holi festohet nga gratë që godasin me shkopinj burrat, ndërsa Phoolon wali Holi në Vrindavan festohet nga besimtarët me lule.

Traditat e Holit janë të pasura me ngjarje mitologjike. Në disa vende, legjenda e mbretit demon Hiranyakashipu dhe motrës së tij, Holika, kapërcen skenën, për të vrarë djalin e tij të adhuruar, Prahlada, Holika e cila mbuluar me një mantel e mbronte nga zjarri u ul me të në një pirg. Por në një kthesë të papritur, manteli mbrojti Prahlada-n, duke e shndërruar Holikën në flakë. Dhe ashtu, triumfi i së mirës mbi të keqen u shënua përjetësisht me ngjyra dhe gëzim, shkruan Britannica.

Në vende të tjera, krenaria e Holit rritet me historinë e një dashurie të përjetshme. Krishna, një hyjni i dashuruar, ra në dashuri me mjelësen e bukur, Radha. Por ai u turpërua nga lëkura e tij e blu e errët, e kundërta e saj të bardhë. Për ta korrigjuar këtë, ata filluan një lojë të padukshme të ngjyrosjes së fytyrës së njëri-tjetrit me shaka dhe mjelës të përzier me ngjyra. Kjo histori e dashurisë është rrënja e ngjyrosjes së çdo njërit tjetrit në festën e gëzueshme të Holit.

Gëzimi, ngjyrat e arta dhe muzika bëjnë që Holit të jetë një spektakël të padukshëm. Është një kohë për të falenderuar, për të festuar, dhe për të kujtuar që në çdo gjë e errët, ka një shkëlqim i fshehur, si ngjyrat që shkëlqejnë në qiell në këtë ditë të veçantë./UBTNews/

 

Vazhdo të lexosh

Art

Gjeli i ri i artë shihet midis dy kullave të katedrales Notre Dame

Rindërtimi i katedrales Notre Dame në Paris po shkon mjaft shpejt për të lejuar rihapjen e saj për vizitorët dhe besimtarët në fund të vitit 2024.

Publikuar

nga

Katedralja Notre Dame mund të mirëpresë vizitorët në fund të vitit 2024, më shumë se pesë vjet pasi maja dhe çatia e saj ikonike u shemb nga zjarri. Rindërtimi i katedrales Notre Dame në Paris po shkon mjaft shpejt për të mundësuar rihapjen e saj për vizitorët dhe besimtarët në fund të vitit 2024, më pak se gjashtë vjet pasi një zjarr shkatërroi çatinë e saj, thanë zyrtarët francezë të hënën e javës së kaluar dhe shkruajnë gazetarët Jeffrey Schaeffer, Sylvie Corbet për Associated Press.

Gati pesë vjet pas zjarrit që shkatërroi katedralen “Notre Dame” në Paris, kryqi i ri i rindërtuar u zbulua dhe paraqiti interesim të madh mediatik. Spira ikonë e katedrales, e cila u shemb nga flakët, u rishfaq gradualisht mbi monument këtë vit në një sinjal të fuqishëm të ringjalljes së saj, tha gjenerali i ushtrisë përgjegjës për projektin kolosal, gjenerali Jean-Louis Georgelin.

“Kthimi i majës në qiellin e Parisit për mendimin tim është simboli se ne po fitojmë betejën e Notre Dame”, tha ai për Associated Press.

Kryepeshkopi i Parisit bëri thirrje që të organizohen pelegrinazhe nga famullitë e Parisit dhe dioqezat e provincës së Parisit gjatë gjashtë muajve që variojnë nga dhjetori deri në qershor.

“Unë propozoj dhe madje kërkoj me këmbëngulje që kjo festë, kjo periudhë festive, të jetë e tillë për të gjithë popullin e krishterë, të të gjitha moshave dhe kushteve”, tha kryepeshkopi Ulrich për Art news.

“Asgjë nuk është më e bukur se sa të shohësh, në famulli apo kuvende të tjera të krishtera. një popull i larmishëm, njerëzit e lagjeve siç janë, me fëmijë, të rinj, të rritur dhe të moshuar, njerëz të shëndetshëm dhe të sëmurë, njerëz me aftësi të kufizuara, të huaj. prapa, duke i lënë vend më të pasigurt, të izoluar, të harruar: ata do të jenë në Notre-Dame”, tha kryepeshkopi Ulrich për Art news.

Kryepeshkopi Ulrich, i cili është Kryepeshkop i Parisit që nga prilli 2022, e përfundoi letrën e tij duke shprehur vlerësimin për bujarinë e donatorëve dhe klientëve që kontribuan në rindërtimin e Katedrales së Notre Dame.

Një rinovim i brendshëm i katedrales, megjithatë, u ndez si ide nga Komisioni Kombëtar i Trashëgimisë dhe Arkitekturës i Francës, grupi këshillues i cili mbikëqyr projektet e restaurimit të monumenteve, pavarësisht protestave të konsiderueshme publike. Sipas propozimit, brendësia e re mund të përfshijë vepra arti të shekullit 20 dhe 21 që varen pranë veprave të Mjeshtrit të Vjetër nga koleksioni i katedrales dhe një tabernakull të riorganizuar për të lejuar më shumë hapësirë për vizitorët.

Qeveria franceze fillimisht planifikoi të rihapte katedralen në verën e vitit 2024, në kohë për Lojërat Olimpike verore të atij viti. Në vend të kësaj, turistët që udhëtojnë në Paris për ngjarjen mund të vizitojnë ekspozitën e sapohapur “Notre-Dame de Paris: në zemër të sheshit të ndërtimit” në një galeri nëntokësore pranë katedrales. Shfaqja i kushtohet procesit të rindërtimit në vazhdim, duke vënë në pah aftësitë e 1000 artizanëve në ekipin e restaurimit – si dhe punën befasuese përpara tyre. Plani kërkon materiale të përshtatshme për periudhën për të rindërtuar strukturën, e cila përfshin lëndë druri nga 1000 pemë 150-vjeçare për “Pyllin”, siç njihet çatia 800-vjeçare.

“Kthimi i majës në qiellin e Parisit për mendimin tim do të jetë simboli që ne po fitojmë betejën e Notre Dame”, tha për Associated Press Jean-Louis Georgelin, gjenerali i ushtrisë që mbikëqyr projektin e restaurimit./UBTNews/

Realizoi: Dionesa Ebibi

Vazhdo të lexosh

Art

Melodia e ndërprerë: Pse Kosova po kërkon notat e humbura të sallës koncertale?

Procesi për ndërtimin e sallës koncertale kishte marrë hov në vitin 2018, në kohën kur Yll Rugova udhëhoqi me Drejtorinë për Kulturë në Komunë të Prishtinës

Publikuar

nga

Në tërësinë e tingujve të Prishtinës, një mungesë e theksuar bie në vesh, ajo e një salle koncertale. Në këtë qytet të pasur me art dhe kulturë, tingujt e muzikës ende nuk kanë një shtëpi të veten.

Këtij boshllëku në infrastrukturën kulturore u bëhet thirrje që nga viti 2009 për një përpjekje të përbashkët të autoriteteve dhe komunitetit për të ndërtuar një shtëpi për tingujt dhe performancat artistike. Procesi për ndërtimin e sallës koncertale kishte marrë hov në vitin 2018, në kohën kur Yll Rugova udhëhoqi me Drejtorinë për Kulturë në Komunë të Prishtinës. Atëherë kjo Drejtori pati aplikuar për t’i siguruar 15.4 milionë euro nga Komisioni Evropian.

Aplikimi ishte bërë me arsyetimin për të përmirësuar infrastrukturën shumë të mangët kulturore të kryeqytetit dhe se Prishtina është i vetmi kryeqytet në Evropë pa sallë të operës dhe pa sallë koncertale. Që nga ajo kohë për mosrealizimin e planit gishti i është drejtuar dembelisë e neglizhencës ndaj kulturës.

Me ndërrimin e moteve, u ndërruan edhe qindra ide, veprime e vendime, për t’i rënë trup veprimeve të fundit të kryetarit të Prishtinës, Përparim Rama që në vitin 2023 kishte prezantuar projektet për sallën koncertale dhe Muzeun e Artit në Kryeqytet.

Të dy këto projekte sipas tij do të realizohen tek ish-objekti i Gërmisë si dhe pjesa poshtë tij. Derisa, arkitektura e kësaj ndërtese ikonë do të ruhet tërësisht.

Rama kishte theksuar se ka diskutuar me artistin Kengo Kuma, dizajni i të cilit është përzgjedhur fitues, për detajet e fundit të këtij projekti. Rama i dha një “gisht mjaltë” komunitetit artistik, se çdo gjë është drejt fundit dhe se po realizohet kërkesa e kahmotshme e artistëve kosovarë që të kenë një ambient të përshtatshëm ku do të mund të shprehin artin e tyre.

Rama dha edhe afatet e fundit kur do të nisin punimet për sallën koncertale, duke përmendur marsin dhe prillin e vitit të kaluar.

Në marsin e vitit 2024 bëhen 12 muaj qëkur kryetari kishte planifikuar të fillonte punën për qendrën multikulturore “Gërmia”. Së fundi në postimin e tij në rrjetin social Facebook, kryetari i Prishtinës, Përparim Rama ka shkruar se puna ka filluar dhe se projekti po fillon të realizohet.

Këto vonesa komuniteti artisik kosovar i sheh si neglizhencë dhe mungesë e një strategjie afatgjate për zhvillimin e kulturës.

“Gjithë hapësirën brenda ish shtëpisë së mallrave “Gërmia” po e lirojmë dhe pastrojmë, për ta bërë gati për super projektin, krijimin e muzeut dhe sallën e koncerteve”, shkroi Rama.

Pse Kosova po kërkon notat e humbura të sallës koncertale dhe se ky hendek a po shprehë një mungesë të investimeve në kulturë dhe art në Kosovë, komuniteti artistik kanë shprehur qëndrimet dhe kritikat e tyre?!

Aida Gjikolli, pedagoge e pianos dhe ligjëruese universitare, për mungesën e një salle koncertale shprehet se artistëve u mungon një ambient i specializuar dhe i përshtatshëm për paraqitjen e tyre dhe kjo mund të krijojë kufizime në mënyrën se si ata mund të shprehin artin e tyre.

Ajo vlerëson se komunitetit artistik i mungon një hapësirë profesionale për të zhvilluar karrierën e tyre muzikore.

Po ashtu sipas saj, mungesa e një salle koncertale në Prishtinë mund të ketë ndikim të thellë në zhvillimin dhe eksponimin e talenteve muzikore, duke ndikuar në mënyrë të drejtpërdrejt në rrugën e tyre profesionale dhe kreative.

Në diskutimin mbi atë se një sallë koncertale a mund të ndihmojë në rritjen e potencialit të talentëve lokalë, Gjikolli thotë se sallat koncertale shpesh funksionojnë si qendra për takim dhe ndërkombëtarizim të artistëve.

“Ndërthurja e kulturave dhe shkëmbimi i përvojave mund të kontribuojë në një ambient më të pasur dhe të diversifikuar artistikisht”, thotë Gjikolli për UBTNews.

Kur jemi te vonesat që po shihen në realizimin e këtij projekti, Gjikolli vë theks në divergjencën e prioriteteve ndërsektoriale dhe te kombinimi i faktorëve të ndryshëm, përfshirë mungesën e vullnetit politik, sfidat financiare, dhe ndarjet në qëndrimet brenda komunitetit muzikor.

Sipas Gjikollit, në një kontekst më të gjerë, politika mund të fokusohet në fusha të tjera si arsimi, shëndetësia, apo infrastruktura, duke lënë pas dore investimet në fushën e artit dhe kulturës.

Në kontekstin e asaj se si dhe sa i ka prekur mungesa e një salle koncertale realizimin e projekteve artistike, Korab Shaqiri, artist dhe ligjërues universitar, e vë në theks ndikimin në cilësinë dhe përvojën e shfaqjeve artistike të artistëve kosovarë.

“Artistët dhe grupet muzikore mund të kenë vështirësi në gjetjen e hapësirave të mjaftueshme dhe me akustikë të mirë për të performuar. Kjo mund të ndikojë në cilësinë dhe përvojën e shfaqjeve artistike”, shprehet Shaqiri për portalin UBTNews.

Tutje sipas tij, salla koncertale dhe realizimi i këtij projekti ka ndikim pozitiv në jetën kulturore dhe ekonomike të një zone dhe se një sallë koncertale e përshtatshme mund të kontribuojë në zhvillimin e një industrie të qëndrueshme të eventeve në nivel lokal, duke krijuar mundësi për punësim dhe rritje ekonomike.

Në diskutimin se kush po e lë pa sallë koncertale Prishtinën, kush po e zvarrit këtë proces, Shaqiri shton se mungesa e një vizioni afatgjatë për zhvillimin e kulturës dhe artit mund të çojë në pamundësinë për të identifikuar dhe realizuar projekte të tilla si një sallë koncertale. Ai po ashtu nuk lë pa e përmendur edhe ndërprerjet politike dhe mungesën e një strategjie afatgjate për zhvillimin e kulturës.

“Mbi impaktin e mungesës së një salle koncertale në zhvillimin dhe eksponimin e talenteve muzikore lokale, mungesa e një salle të tillë mund të bëjë që artistët lokalë të kenë vështirësi në të shprehurit e tyre në një skenë më të madhe dhe përpara një audienca më të gjerë”, tha Shaqiri./UBTNews/

Realizoi: Dionesa Ebibi

Vazhdo të lexosh

Të kërkuara