Kulturë

Janis Paige, ylli muzikor i Hollywood dhe Broadway, vdes në moshën 101-vjeçare

Published

on

Janis Paige, një aktore e njohur në Hollywood dhe në muzikalet dhe komeditë në Broadway, e cila kërceu me Fred Astaire, bëri turne me Bob Hope dhe vazhdoi të performonte deri në të 90-at, ajo vdiq më 2 qershor në moshën 101 vjeçare.

Paige vdiq të dielën për shkaqe të natyrshme në shtëpinë e saj në Los Anxhelos, tha të hënën miku i vjetër i saj, Stuart Lampert, shkruan Times. Paige luajti në Broadway me Jackie Cooper në komedinë misterioze, “Remains to been” dhe u shfaq me John Raitt në muzikalin “The Pajama Game”.

Filmat e saj të tjerë përfshinin komedinë Hope, “Bachelor in Paradise”; komedinë e Doris Day “Ju lutemi mos i hani margaritë” dhe “Ndiqni djemtë”. Në vitin 2018, ajo shtoi zërin e saj në lëvizjen #MeToo, duke pretenduar një sulm kur ishte 22 vjeç nga trashëgimtari i ndjerë i dyqanit, Alfred Bloomingdale, i cili vdiq në 1982.

“I ndjeja duart e tij, jo vetëm në gjoksin tim, por me sa duket kudo. Ai ishte i madh dhe i fortë, dhe unë fillova të luftoja, të shkelmoja, të kafshoja dhe të bërtisja”, ka shkruar ajo. “Në moshën 95-vjeçare, koha nuk është në anën time dhe as heshtja. Unë thjesht dua të shtoj emrin tim dhe të them: “Edhe unë”.

Pushimi i madh i Paige erdhi në kohë lufte kur ajo këndoi një arie operistike për ushtarakët në mensën e Hollivudit. Në të njëjtën ditë, Warner Bros nënshkroi me të dhe e përfshiu atë në një segment dramatik të filmit me yje “Hollywood Canteen”. Kontrata e saj filloi me 150 dollarë në javë. “Kam fituar më shumë në javë nga sa kishte fituar nëna ime në një muaj gjatë Depresionit të Madh,” kujton ajo në The Hollywood Reporter në 2018.

Paga e saj u rrit në 1000 dollarë në javë pasi studioja e mbajti atë të zënë me filma të lehtë si “Two Guys from Milwaukee”, “The Time, the Place and the Girl”, “Dashuri dhe mëso”, “Gjithmonë së bashku”, “Wallflower” dhe ” Romance on the High Seas”, e cila shënoi debutimin e filmit të Doris Day. Ndërkohë, ajo kishte ndryshuar emrin e saj nga Donna May Tjaden, duke adoptuar emrin e gjyshit të saj Paige. Ajo mori emrin e saj të parë nga Elsie Janis, e famshme për trupat argëtuese në Luftën e Parë Botërore.

Kontrata e Paige skadoi në vitin 1949, në një kohë kur studiot po shkarkonin talentet për shkak të depërtimit të televizionit. “Ishte një tronditje,” vuri në dukje ajo në vitin 1963. “Kjo do të thoshte se isha larë në moshën 25”.

Ajo e çoi talentin e saj në Broadway, ku luajti në “Remains to Been” (roli i saj do të rrëmbehej nga June Allyson për përshtatjen në ekran), dhe luajti si Babe përballë Raitt si Sid në prodhimin origjinal të “The Pajama Game. ” drejtuar në vitin 1954 nga George Abbott. (Doris Day do të merrte rolin e saj në versionin e filmit.)

Në maj 2003, Paige rifilloi argëtimin pas një mungese të gjatë. Ajo hapi një shfaqje që e quajti “Akti i tretë” në dhomën prej pelushi të San Franciskos. Ajo tregoi histori për Astaire, Frank Sinatra dhe të tjerë dhe këndoi melodi nga filmat e saj dhe muzikalet skenike.

Paige u rrit në Tacoma, Uashington. Babai i saj braktisi familjen kur ajo ishte 4 vjeç dhe nëna e saj siguroi jetesën në Bankën e Tacomës.

“Ne gjithmonë kishim mjaft për të ngrënë,” tha Paige për Saturday Evening Post në 1963, “por asgjë për të kursyer. Nëna ime punonte aq shumë. Dhe ajo thoshte vazhdimisht se do të donte të kisha lindur djalë, që të mund të ndihmoj më shumë, gjithmonë kam dashur të jem një sukses për të, për të kompensuar babanë tim.”

 

Pas largimit nga Warner Bros, ajo iu drejtua TV, duke luajtur në një serial televiziv të viteve 1955-1956, “It’s Always Jan” dhe duke luajtur role të përsëritura në “Flamingo Road”, “Santa Barbara”, “Eight Is Enough”, “Capitol”, “Ishulli i fantazisë” dhe “Trapper Jon, M.D.” Në “All in the Family”, ajo luajti një kameriere e cila përfshihet me Archie Bunker të Carroll O’Connor.

Paige zëvendësoi Angela Lansbury-n në produksionin e Nju Jorkut të “Mame” në 1968 në Broadway dhe bëri turne me shfaqjen në 1969. Ajo gjithashtu bëri turne në “Gypsy”, “Annie Get Your Gun”, “Born Yesterday” dhe “The Desk Set”. ” Hera e saj e fundit në Broadway ishte në vitin 1984 “Alone Together”.

Në vitin 2020, u botua autobiografia e saj, “Reading Between the Lines: A Memoir”, duke rrëfyer lidhjet e saj me Frank Sinatra, Bette Davis, Joan Crawford, David Niven, Henry Fonda. /UBTNews/ 

Nga Time, në përkthim të D.E.

 

Kulturë

100-vjetori i shpalljes së Republikës parlamentare të Shqipërisë

Published

on

Shqipëria u shpall për herë të parë Republikë parlamentare më 21 janar të vitit 1925, një ngjarje e rëndësishme në historinë e shtetit shqiptar, që shënonte kalimin nga një sistem monarkik në një sistem qeverisjeje demokratike, edhe pse i kufizuar nga koha dhe mundësitë e momentit.

Forma e re e qeverisjes u bë e mundur pas miratimit të Statutit të Republikës Shqiptare nga Asambleja Kushtetuese, e cila u mblodh në mars të vitit 1925, pesë vjet pas Kongresit të Lushnjës (21 janar 1920), një ngjarje e rëndësishme që kishte vendosur themelet e pavarësisë së Shqipërisë. Shpallja e Republikës Parlamentare ishte një hap i madh përpara në konsolidimin e shtetit shqiptar dhe përpjekjet për krijimin e një rendi të brendshëm të qëndrueshëm.

Këtë vit, kujtohet figura e Ahmet Zogut, i cili u zgjodh për të ushtruar detyrën e kreut të shtetit, një pozicion që i dha mundësinë të drejtonte politikën dhe administratën e shtetit. Një ndër vendimet më të rëndësishme të këtij periudhe ishte shfuqizimi i Këshillit të Lartë, një organ që kishte pasur ndikim në administratën shtetërore, dhe në vend të tij, formimi i institucioneve të tjera, sipas frymës së Kushtetutës.

Në këtë periudhë, Statuti i Republikës Shqiptare sanksionoi konsolidimin e pavarësisë së vendit dhe ndihmoi në jetësimin e parimeve demokratike kushtetuese, të cilat ishin thelbësore për një shtet të ri dhe të paqëndrueshëm si Shqipëria. Në këtë dokument ligjor, u miratuan dhe u ligjëruan parimet themelore të sistemit demokratik, duke përfshirë ndarjen e pushteteve, liritë dhe të drejtat e njeriut, që ishin hap pas hapi për krijimin e një shoqërie të drejtë dhe të barabartë.

Një ndër arritjet më të mëdha të kohës ishte miratimi i Kodit Penal, një instrument i rëndësishëm për rregullimin e jetës shoqërore dhe për parandalimin e veprave kriminale. Ky kod i dha shtetit shqiptar mjetet ligjore për të ndëshkuar veprimet që e kërcënonin rendin e brendshëm dhe stabilitetin e tij.

Mandati i presidentit të Republikës ishte i përcaktuar për 7 vjet, një periudhë që synonte krijimin e stabilitetit dhe zhvillimin e institucioneve shtetërore. Sidoqoftë, ky sistem republikan i qeverisjes do të kishte jetëshkurtër, pasi në shtator të vitit 1928, Ahmet Zogu shpalli veten si mbret të shqiptarëve, duke i dhënë fund kësaj forme qeverisjeje dhe duke e zëvendësuar me një monarki.

Në këtë 100-vjetor të shpalljes së Republikës parlamentare të Shqipërisë, është e rëndësishme të vlerësojmë përpjekjet e atij periudhe për ndërtimin e institucioneve shtetërore dhe konsolidimin e pavarësisë, të cilat i dhanë shtetit shqiptar mundësinë të përballej me sfidat e kohës./UBTNews/

 

Continue Reading

Kulturë

Pashk Gjeçi, shqipëruesi i madh i kryeveprave të letërsisë botërore

Published

on

Më 20 janar 2010, Shqipëria humbi njërin nga figurat më të ndritura të kulturës dhe letërsisë: Pashk Gjeçin, përkthyesin e “Komedisë Hyjnore” të Dantes. Ai lindi në Shkodër më 7 shtator 1918, në një familje që i dha formim klasik dhe frymëzim intelektual. Arsimin e tij e nisi në gjimnazin jezuit të qytetit, ku zotëroi gjuhët italisht, greqisht të vjetër dhe latinisht. Talenti i tij doli në pah që herët, kur ende si nxënës përktheu poezitë e Xhakomo Leopardit.

Në vitin 1938, me mbështetjen e pjesshme të qeverisë shqiptare, ai nisi studimet në Fakultetin e Letërsisë dhe Filozofisë në Romë, ku shpejt u dallua për zellin dhe përkushtimin ndaj letërsisë klasike. Në vitin 1942, Gjeçi u nderua me titullin “doktor” në letërsi, duke hyrë në elitën e studiuesve dhe përkthyesve shqiptarë. Por kthimi i tij në atdhe nuk ishte i lehtë. Për shkak të akuzave politike, ai kaloi pesë vite në burg, një periudhë që, megjithatë, nuk e thyu shpirtin e tij krijues.

Pas lirimit, Gjeçi iu kushtua plotësisht përkthimeve, duke sjellë në shqip kryeveprat më madhore të letërsisë botërore. Përveç “Komedisë Hyjnore”, ai përktheu “Odisenë” e Homerit, “Faustin” e Gëtes dhe “Hamletin” e Shekspirit, duke ngritur lart traditën shqiptare të përkthimeve. Përkthimi i tij i “Komedisë Hyjnore” u vlerësua ndërkombëtarisht nga Shoqata Italiane “Dante Alighieri” si një nga më të mirët në botë. Për këtë arritje të jashtëzakonshme, në vitin 2004, presidenti italian Carlo Azeglio Çampi e dekoroi me titullin prestigjioz “Ordine della Stella, della solidarietà italiana”.

Trashëgimia e Pashk Gjeçit mbetet një monument i gjallë i pasurisë kulturore të Shqipërisë, një pasuri që lidh popullin shqiptar me thesaret e letërsisë universale./UBTNews/

Continue Reading

Kulturë

Histori të pathëna nga fotografët e rinj të UBT-së në Festivalin e Fotografisë Digjitale

Published

on

Në Parkun Shkencor, Inovativ dhe Teknologjik të UBT-së, u zhvillua për herë të parë Festivali i Fotografisë Digjitale, i titulluar “Beyond the Lens: Stories Untold”, një ngjarje që ofroi një shikim të thellë në fuqinë e fotografisë si mjet për tregimin e historive të pathëna dhe për eksplorimin e temave bashkëkohore që prekin shoqërinë. Ky festival, i organizuar nga Fakulteti i Arteve dhe Mediave Digjitale në UBT, i dha mundësinë studentëve të shprehin përmes artit të tyre vizual mendimet dhe pasionet për çështje që formësojnë botën tonë.

Pjesëmarrësit, 50 studentë të talentuar nga të gjitha drejtimet e studimit, prezantuan punimet e tyre kreative dhe të menduara, duke eksperimentuar me forma të ndryshme narrative që trajtonin tematika të rëndësishme, si identiteti, kujtesa kolektive, sfidat mjedisore dhe zërat e margjinalizuar. Çdo punim ishte një pasqyrë e ndryshme, një rrëfim që shfaqte thellësinë e mendimit dhe angazhimit të brezit të ri përmes një teknologjie moderne dhe të avancuar që ata mundën të shfrytëzonin në laboratorët e UBT-së.

Ky festival u bë një shenjë e fuqisë transformuese të artit dhe teknologjisë, duke sjellë në pah rolin e kamerës jo vetëm si një instrument për kapjen e imazheve, por si një dëshmitare e kohës, një medium që mbart mesazhe të fuqishme dhe që ndihmon në zhvillimin e industrive kreative. Me çdo foto të ekspozuar, studentët shpalosën një botë më të gjerë, një botë që thotë histori që ndoshta do të ishin harruar, duke kontribuar kështu në një pasqyrë të qartë dhe të sinqertë të realiteteve të ndryshme që ndodhin rreth nesh./UBTNews/

 

Continue Reading

Kulturë

Draftet e Bob Dylan ‘Mr Tambourine Man’ shiten gati 500,000 euro në ankand

Published

on

Në një ankand që ka shënuar një moment historik për botën e muzikës dhe koleksionizmit, draftet origjinale të Bob Dylan për këngën e tij të famshme “Mr Tambourine Man” janë shitur për një vlerë mbresëlënëse prej 508,000 dollarësh (rreth 494,000 euro). Ky ankand u zhvillua në Sallën e Famës dhe Muzeun e Muzikantëve të Nashville, dhe përbënte një mundësi të jashtëzakonshme për të pasur një pjesë të historiografisë muzikore të shekullit të 20-të.

Draftet përbëhen nga dy fletë të verdha të daktilografuara, të cilat përmbanin tre versione të ndryshme të tekstit të këngës që Dylan shkroi në vitin 1965, periudhë e cila shënon një moment të rëndësishëm në karrierën e tij si artist. Vlera e pritur e këtyre artikujve ishte ndërmjet 400,000 dhe 600,000 dollarëve, por interesimi i koleksionistëve dhe fansave të Dylan e çoi çmimin final në një shifër shumë më të lartë.

Një histori interesante pas këtyre draftëve shtoi një dimension të veçantë në ankand. Në mars të vitit 1964, gazetari i njohur amerikan Al Aronowitz e gjeti Dylanin duke shkruar këngën “Mr Tambourine Man” në divanin e tij, pas një nate të kaluar duke e rishkruar dhe përmirësuar tekstin në një makinë shkrimi. Draftet e hershme, të cilat u hodhën më vonë në koshin e Aronowitz, përbëjnë një pjesë të rëndësishme të krijimtarisë së Dylan.

Këto faqe të çmuara ishin pjesë e një koleksioni më të gjerë që përfshinte gjithsej 60 artikuj të lidhur me Bob Dylan. Shitja e këtyre artikujve arriti një total të madh prej rreth 1.5 milionë dollarë (1.45 milionë euro). Disa nga artikujt më të spikatur të ankandit ishin një pikturë vaji e vitit 1968 nga Dylan, e cila u shit për 260,000 dollarë (252,000 euro). Kjo pikturë, e krijuar në ditët e para të përpjekjeve të Dylan në art, përshkruan një figurë të guximshme në stilin kubist.

Një tjetër artikull i veçantë që shkoi për një çmim të lartë ishte një kitarë elektrike Fender Telecaster e vitit 1983, dikur e përdorur nga Dylan. Ky instrument e tejkaloi vlerën e tij të pritur, duke u shitur për 222,250 dollarë (216,000 euro). Po ashtu, një skicë e një dore nga Dylan, që fillimisht ishte vlerësuar në vetëm 1,500-2,500 dollarë (1,455-2,425 euro), u shit për 88,928 dollarë (58,800 euro).

Ndër artikujt e tjerë të rëndësishëm ishin një xhaketë xhins Levi’s, e zbukuruar me dorë dhe e veshur nga Dylan në filmin “Hearts of Fire” të vitit 1987, e cila u shit për 25,400 dollarë (24,650 euro), si dhe një faturë e rrallë nga performanca e parë kryesore e Dylan në Town Hall të Nju Jorkut në vitin 1963, së bashku me fotografi të hershme dhe një harmonikë të nënshkruar nga vetë artisti.

Ky ankand ka pasur një rëndësi të veçantë për historinë e muzikës dhe koleksionizmit, duke reflektuar pasionin dhe adhurimin që fansat e Bob Dylan kanë për punën e tij dhe ndikimin e tij të jashtëzakonshëm në kulturën popullore.

“Ne jemi të nderuar të nxjerrim në pah këtë koleksion vërtet unik, që përmban kaq shumë artikuj historikë të Bob Dylan nga gjyshi i gazetarisë rock, Al Aronowitz. Ky ankand i përforcon ndikimin e jashtëzakonshëm dhe dashurinë e përjetshme që njerëzit kanë për Dylanin, një dashuri që i kapërcen brezat”, tha një përfaqësues i ankandit, duke nënvizuar rëndësinë e këtij momenti të veçantë./UBTNews/

Continue Reading

Të kërkuara