Kulturë

Dua Lipa shihet në shoqërinë e ‘vjehrrës’ Yolanda

Dua ishte nën shoqërinë e Yolanda Hadid gjatë qëndrimit në New York.

Published

on

Këngëtarja kosovare me famë botërore, Dua Lipa, në shumë ngjarje është treguar se është e afërtë me familjen e të dashurit të saj, Anwar Hadid.

Ajo duket e pranishme në pothuajse të gjitha ngjarjet familjare apo shoqërore.

Së fundmi, Lipa është parë nën shoqërinë e të dashurit dhe vjehrrës së saj, Yolanda Hadid teksa shëtisnin dhe kalonin kohë së bashku në New York, përcjell UBT News.

Ajo dukej kishte veshur një pallto ngjyrë kafe teksa herë pas here kujdesej për qenin e saj.

Ndërsa disa ditë më parë Dua u pa bashkë me motrën e të dashurit të saj, supermodelen Bella Hadid, në ditëlindjen e vajzës së Gigi Hadid dhe Zayn Malik./UBTNews

Kulturë

Gladiatorët: Colosseumi si paraardhës i Reality TV?

Published

on

Me lansimin e shumëpritur të vazhdimit të filmit Gladiator II, një nga filmat më të pritur të vitit, pyetja që ngrihet është: A mund të gjejmë paralele mes traditës antike të gladiatorëve romakë dhe reality show-ve moderne?

Ridley Scott, regjisori i dy filmave, po ashtu është një figurë ikonë, me një histori të pasur që përfshin hitet legjendare si Alien (1979), Blade Runner (1982) dhe më së fundmi Napoleon (2023). Pavarësisht periudhës që ka kaluar, luftërat e gladiatorëve vazhdojnë të jenë një temë e paharruar dhe e përsëritur, dhe, po të hedhim një sy më të thellë, mund të zbulojmë disa paralelja interesante me shfaqjet moderne të reality-t.

Një popull ka nevojë për “buka dhe cirk”

Shprehja “bukë dhe cirku”, e atribuueshme poetit romak Juvenal, flet për mënyrën se si perandorët romakë arritën të mbajnë popullin të kënaqur dhe të kontrolluar, duke u ofruar atyre ushqim dhe argëtim. Juvenal, megjithatë, e përdorte këtë shprehje për të kritikuar popullin romak, i cili, sipas tij, ishte shumë i preokupuar me kënaqësitë e sipërfaqshme dhe më pak i interesuar për punët politike.

Siç thotë historiania dhe eksperti për gladiatorët, Alexander Mariotti, luftërat e gladiatorëve ishin “mjeti më i fuqishëm politik i kohës”. Perandori Vespasian, që urdhëroi ndërtimin e Colosseumit, erdhi në pushtet në një periudhë të trazuar pas një lufte civile dhe kaosit të brendshëm. Vespasiani, një njeri i popullit, e kuptoi se për të siguruar mbështetje, kishte nevojë për diçka më shumë se sa vetëm shpërndarjen e bukës: ai i ofroi popullit “cirkun”, një spektakël të jashtëzakonshëm që do t’i mbante të angazhuar dhe të kënaqur.

Reality TV — “cirkët” modern?

Olivia Stowell, një kërkuese doktorature në Universitetin e Miçiganit, e cila ka studiuar historinë e reality TV, sheh një lidhje mes luftërave të gladiatorëve dhe shfaqjeve moderne si Survivor. Në të dyja formatet, individë të ndryshëm garojnë për kënaqësinë e audiencës, dhe kjo garë shpesh është e lidhur me mundësinë për t’u bërë të famshëm dhe të pasur.

Stowell shton me humor se, ndonëse Candid Camera, një shfaqje komike që ka filluar në vitin 1948, shpesh identifikohet si shfaqja e parë e reality TV, ajo do të duhej ta fillonte historinë e saj “me Colosseumin!” Një dallim i qartë mes gladiatorëve dhe pjesëmarrësve të reality show-ve është se në Romën antike, gladiatorët shpesh nuk kishin mundësi zgjedhjeje: shumica ishin skllevër ose të burgosur të detyruar të luftonin në arenë. Megjithatë, siç tregon Mariotti, me kalimin e kohës, gjithnjë e më shumë njerëz u regjistruan në “shkollat e gladiatorëve”, duke shpresuar të bëheshin profesionistë të adhuruar dhe të pasur.

Një llotari për pasuri dhe lavdi

Pjesëmarrësit në luftërat e gladiatorëve ishin të vetëdijshëm për rrezikun e vdekjes, por gjithashtu dinin se kishin mundësinë për t’u pasuruar dhe për t’u bërë të famshëm. “Ishte një mundësi për të arritur famë dhe pasuri të shpejtë”, thotë Mariotti. “Ishte si të bëhesh një atlet i preferuar i kohës, një njeri i dëshiruar nga të gjithë.” Po ashtu, pjesëmarrësit në reality show janë të ndërgjegjshëm se do të sakrifikojnë disa aspekte të jetës së tyre, si privatësinë dhe dinjitetin, për mundësinë për t’u bërë të njohur dhe përfitues.

Prodhuesit — perandorët e modernë?

Në një analogji më të thellë, mund të pyesim: kush është “perandori” i shekullit XXI? “Unë mendoj se është ne – krijuesit e shfaqjeve”, thotë Sagar More, një producent dhe regjisori i shfaqjes më të gjatë të reality TV në Indi, Roadies. Ai tregon se si shfaqjet moderne janë gjithnjë e më shumë të projektuar për të krijuar drama të pasura, me elemente si privimi i gjumit dhe ofrimi i alkoolit, të cilat krijojnë kushte për të nxjerrë reaksione dramatike nga pjesëmarrësit.

Siç thotë More, editores i ndodhin “më shumë orë të incizuara materiale që mund të redaktohen për të formuar një histori. Ky është një pushtet i madh, i cili mund të ndryshojë drejtimin e një historie.”

Fitimi i pëlqimit të publikut

Në periudhën romake, perandori kishte fuqinë direkte për të vendosur fatin e gladiatorëve. Në shumë raste, ai kërkonte që audienca të shprehte mendimin e saj: a duhej të tregoheshin të mëshirshëm, apo të vdisnin? Sot, ndonëse reality TV nuk është kaq ekstrem, ajo është shpesh objekt kritikash për kushtet e keqija të punës, promovimin e standarteve të pasigurta të bukurisë dhe manipulimin e audiencës.

Një çështje që është bërë gjithnjë e më e dukshme është shëndeti mendor. Pjesëmarrësit në shumë shfaqje kanë folur për ankthin dhe depresionin që përjetojnë gjatë dhe pas xhirimeve, çka i ka shtyrë disa shfaqje të ofrojnë mbështetje psikologjike, por kjo nuk është gjithmonë e mjaftueshme.

Nga Colosseumi te Hollywood-i

Luftërat e gladiatorëve u ndaluan fillimisht në fillim të shekullit të 5-të, por ende vazhdojnë të magjepsin masat, sidomos përmes filmave si Gladiator. Filmi i parë, i cili arriti të fitonte më shumë se 450 milionë dollarë në botë, është një testament i vazhdimësisë së këtij mitologjie, që ende tërheq shikuesit. Vazhdimi i filmit pritet të ketë një sukses të ngjashëm, duke na kujtuar se, edhe në kohët moderne, spektakli i gladiatorëve mbetet një formë e pashtershme argëtimi, duke e lidhur të kaluarën dhe të tashmen në një lidhje të fuqishme kulturore./DW/d.e.

Continue Reading

Kulturë

Mafia, tortura dhe krimet e vërteta: Muzetë evropianë që zbulojnë botën e errët të krimit!

Published

on

The Mob Museum, i njohur gjithashtu si Muzeu Kombëtar i Krimit të Organizuar dhe Zbatimit të Ligjit, ka rifituar një shikim të ri, duke shtuar një seksion të ridizajnuar të titulluar “Krimi i Organizuar në Kulturën Popullore”. Ky seksion përqendrohet në ndikimin që ka pasur mafia në kulturën popullore amerikane, duke ofruar vizitorëve një mundësi të shkëlqyer për të hetuar se si krimi i organizuar është portretizuar dhe përjetësuar në media dhe filmat më të njohur.

Seksioni përmban një koleksion të pasur artefaktesh, kostumesh dhe imazhesh nga prodhime të famshme si Pulp Fiction, ku mund të shihni dy kostume të veshura nga aktorët, dhe një revole të përdorur nga Robert De Niro në “The Godfather Part II”. Gjithashtu, është përfshirë një kopje e skenarit të episodit të parë të serisë Narcos të Netflix, që bazohet në luftën kundër kartelit të drogës të Kolumbisë.

Muzeu është gjithashtu shtëpia e The Underground, një ekspozitë që trajton periudhën e Prohibition (NDALIMIT TË ALKOHOLIT) në SHBA, me një speakeasy dhe një distileri që të kthen pas në një epokë të ndaluar të Amerikës. Për ata që nuk mund të udhëtojnë deri në Las Vegas për të eksploruar këtë histori të thellë krimi, ka shumë mundësi për të mësuar për mafian dhe krimet e tjera në disa qytete të Evropës, të cilat ofrojnë muze me tema të ngjashme.

Muzeu No Mafia, Palermo

Në qytetin historik të Palermos në Sicili, Muzeu No Mafia ofron një udhëtim nëpër ngjarjet më të rëndësishme që kanë shënuar luftën e Italisë kundër mafias. Muzeu është vendosur në Palazzo Gulì, një ndërtesë historike që ka lidhje me figura të njohura të luftës kundër krimit të organizuar, si Giovanni Falcone dhe Paolo Borsellino, dy gjyqtarët që u vranë nga mafia. Ekspozitat përfshijnë një arkiv fotografik në katin përdhes dhe një ekspozitë multimediale që trajton tema si mafia rurale dhe urbane, mafia ndërmarrëse dhe lidhjet e saj me globalizimin.

Muzeu i Krimeve Mesjetare, Rothenburg ob der Tauber

Për ata që duan të udhëtojnë në kohë dhe të përjetojnë një histori më të errët, Muzeu i Krimeve Mesjetare në qytetin Rothenburg ob der Tauber në Gjermani është vendi ideal. Ky muze është i vendosur në manastirin e dikurshëm të Shën Gjonit dhe është muzeu më i madh ligjor në Evropë. Ekspozitat përmbajnë pajisje torturuese origjinale, si banka shtrirëse, lidhësa gishti dhe karrige me gishta të mprehtë. Vizitorët mund të shohin gjithashtu protokolle hetuese mesjetare, duke përfshirë gjyqet për shtrigat dhe dokumente ligjore që përshkruajnë mënyrat e dënimit për krime të vogla, si dhe maskat e turpit të përdorura për të ndëshkuar të dënuarit.

Muzeu i Kriminologjisë, Athinë

Në Athinë, Greqi, Muzeu i Kriminologjisë që ndodhet në Fakultetin e Mjekësisë të Universitetit të Athinës, i njohur për koleksionin e tij të pasur, tregon histori të krimeve të njohura që ndodhën gjatë shekullit të 19-të dhe fillimit të shekullit të 20-të. Një ekspozitë e veçantë është ajo e mbetjeve njerëzore, që përfshin mbetje mumifikuar dhe kocka njerëzore, si dhe pjesë të konservuara që i përkasin të dënuarve të famshëm grekë. Ekspozitat përfshijnë gjithashtu modele të fashës së plagëve dhe një koleksion toksikologjik që përshkruan përdorimin e drogës dhe substancave helmuese.

Muzeu i Krimit të Vërtetë, Hastings, Mbretëria e Bashkuar

Në qytetin e Hastings në East Sussex, Muzeu i Krimit të Vërtetë është një vend ideal për të eksploruar botën e kriminelëve serialë, gangsterëve, helmuesve dhe ndjekësve. Ekspozitat përfshijnë krevatin e vdekjes nga injeksioni letal, enët e acidit të përdorura nga John George Haigh për të shpërbërë viktimat e tij, dhe letërkëmbimin e burgosurve të famshëm, si Richard Ramirez  një serial killer i njohur si “Night Stalker”. Muzeu ka gjithashtu një ‘kohëpjesë me zë’ ku mund të dëgjoni për confessimet tronditëse të kriminelëve të dënuar.

Kështu, për ata që duan të zhyten thellë në botën e krimit dhe të kuptojnë se si ai është trajtuar dhe përjetësuar në histori, këto muze evropiane ofrojnë një përvojë unike dhe edukative, që pasqyron të kaluarën e errët të kontinentit, nga mafia e Sicilisë deri tek torturat mesjetare dhe krimet e njohura botërore./Euronews/D.E./

Continue Reading

Kulturë

Ceremonia e ndarjes së çmimeve “Katarina Josipi”: Vlerësime për tre personalitete të shquara të artit shqiptar

Published

on

Në një ceremoni  u mbajt ndarja e çmimeve “Katarina Josipi”, ku u shpërblyen tre personalitete të njohura të botës së artit shqiptar për kontributin e tyre në dramaturgji dhe skenografi. Çmimet u ndanë në praninë e ministrit të Ministrisë për Kulturë, Rini dhe Sport, Hajrulla Çeku, i cili theksoi rëndësinë e këtyre çmimeve për njohjen dhe nxitjen e krijimtarisë artistike në Shqipëri.

Çmimi i parë në kategorinë “Dramë Origjinale Shqiptare” iu dha dramaturgut të njohur Jeton Neziraj për dramën e tij të vlerësuar, “Udhëtimi i Familjes Muller në Unmikistan”. Me këtë çmim, u vlerësua krijimtaria e Nezirajt, i cili ka arritur të ndërthurë elemente të realitetit të hidhur dhe humorit të hollë, duke pasqyruar në mënyrë brilante situatën politike dhe sociale të periudhës pas luftës në Kosovë.

Çmimi i dytë iu dha aktorit dhe skenaristit Astrit Kabashi për dramën “Fridrih Fluturaku”, një vepër që përmes personazheve të saj dhe ngjarjeve të trazuara, shqyrton tematikën e individëve që përballen me pasigurinë dhe krizën e identitetit në një shoqëri të pasigurt. Kabashi ka arritur të krijojë një dramë që prek tema universale dhe të forta, duke reflektuar pasigurinë e kohës moderne.

Në vendin e tretë u shpërblye autori Hynor Vitija për dramën e tij “Zelusi”, një krijim që synon të hedhë dritë mbi konfliktet e brendshme të individëve dhe shoqërive, duke u fokusuar në tensionet e ekzistencës moderne dhe pasojat e këtyre konflikteve në jetën e individëve të thjeshtë.

Në përmbyllje të ceremonisë, ministri Çeku u shpreh i kënaqur me nivelin e lartë të krijimtarisë artistike të autorëve shqiptarë dhe theksoi rëndësinë e promovimit të dramës dhe arteve të tjera të shfaqura përmes këtij lloj eventi. Çmimi “Katarina Josipi” është një pasqyrë e kontributit të jashtëzakonshëm të individëve që japin një ndikim të drejtpërdrejtë në zhvillimin e kulturës shqiptare./UBTNews/

 

 

 

Continue Reading

Kulturë

Art, gazetari dhe histori: Vizita studimore e studentëve të UBT-së në Reporting House!

Published

on

Në kuadër të aktiviteteve edukative të vitit akademik 2024-2025, studentët e vitit të parë të Departamentit të Artit dhe Mediave Digjitale në UBT, zhvilluan një vizitë studimore në Reporting House. Ky aktivitet ishte një mundësi për t’u njohur nga afër me një platformë unikale që bashkon gazetarinë dhe artin bashkëkohor, duke shërbyer si një hapësirë reflektimi mbi ndikimin e luftës në Kosovë dhe shoqëritë e ndryshme të botës.

Reporting House, një vend i njohur për përkushtimin ndaj edukimit dhe kulturës, ofron një ekspozitë të veçantë që përmban materiale gazetare të kuruara, bashkë me vepra arti që i japin një pamje të plotë ndikimeve të luftës dhe pasojave që ajo ka lënë pas. Kjo platformë ka një rol të rëndësishëm në formimin e brezave të rinj të gazetarëve dhe artivistëve, duke i inkurajuar ata të eksplorojnë dhe të kuptojnë më thellë ndikimin e ngjarjeve historike dhe shoqërore përmes mediumeve të ndryshme.

Në këtë vizitë, studentët e UBT-së patën mundësinë të bashkëbisedojnë me ekspertët dhe profesionistët që drejtojnë Reporting House, duke diskutuar mbi përdorimin e artit dhe gazetarisë si mjete për të trajtuar tema të ndjeshme dhe për të pasuruar diskursin publik. U ofruan gjithashtu eksponate të shumta që lidhin të kaluarën dhe të tashmen e Kosovës me dimensionet ndërkombëtare të ndikimit të luftës në shoqëri, ku studentët mund të shohin sesi mediumet dhe arti mund të bashkëjetojnë dhe të komunikojnë me njëri-tjetrin për të sjellë mesazhe të fuqishme.

Kjo vizitë ishte e fokusuar veçanërisht në përvojën praktike që ofrojnë lëndët “Praktika Studimore” dhe “Vizatim Kreativ” në UBT, ku studentët patën mundësinë të shihnin se si teoritë dhe teknikat që ata mësojnë në auditor mund të përdoren në botën reale të gazetarisë dhe artit vizual.

Ndër të tjera, Reporting House shërben si një hapësirë ku konceptet e përgjegjësisë sociale dhe etika profesionale lidhen ngushtë me aftësinë për të pasqyruar realitetet sociale dhe historike nëpërmjet artit dhe mediave, duke i frymëzuar të rinjtë që të mendojnë thellë për rolin që ata mund të luajnë në shoqërinë e sotme.

Kjo vizitë studimore jo vetëm që ofroi një mundësi për të mësuar në mënyrë të drejtpërdrejtë, por gjithashtu forcoi lidhjet ndërmjet teorisë dhe praktikës për studentët që janë në fillimet e karrierës së tyre profesionale. Aktivitetet e tilla, të mbështetura nga UBT, janë një mundësi e shkëlqyer për zhvillimin e aftësive praktike dhe krijimin e një perspektive më të gjerë mbi ndikimet që mund të ketë media dhe arti në jetën e përditshme.

Reporting House mbetet një platformë e rëndësishme dhe e pazëvendësueshme për të rinjtë që duan të kuptojnë dhe përvetësojnë vlerat e komunikimit dhe artit si mjete për ndryshim social dhe reflektim historik./UBTNews/D.E.

Continue Reading

Të kërkuara