Kulturë, Lifestyle

Pse mësimet e Sun Tzu mbeten të preferuarat e udhëheqësve të sotëm politik?

“Arti i Luftës”, është një manual se si të jetohet në kohëra të trazuara, dhe nëse sot po lexohet më shumë se kurrë më parë, një nga arsyet është se epoka aktuale, është një kohë e tillë.

Publikuar

Nga John Grey

Në një postim në Twitter në korrikun e vitit 2012, Donald Trump, citoi një nga aforizmat më të famshme të Sun Tzu: “Arti më suprem i luftës, është nënshtrimi i armikut pa luftuar!”. Trump nuk njihet si një lexues i thekur i librave, dhe kjo duhet të ketë qenë një nga citimet e tij të pakta nga një libër, në gjithë morinë e reagimeve të tij në rrjetet sociale.

Ish-këshilltari i tij Stiv Benon, ishte gjithashtu një admirues i Sun Tzu. Ai besonte se libri i tij i lashtë “Arti i Luftës”, jepte disa udhëzime të shkëlqyera se si duhej zhvilluar një luftë tregtare kundër Kinës. Ndërkohë, një nga ish-ndihmësit e presidentit kishte të shkruar “Art Ëar” në targën e makinës së tij.

Ish-sekretari amerikan i Mbrojtjes nën administratën Trump, James Mattis, një ish-gjeneral i Korpusit të Marinës, dhe një nga drejtuesit ushtarakë më të respektuar mbarë botën për ndershmërinë e gjykimeve të tij, zbuloi në një intervistë në vitin 2018, se ai është shumë pranë mendimeve të Sun Tzu, kur është fjala për luftën.

Në Britani “Arti i Luftës”, është një nga librat më frymëzues për këshilltarin kryesor të Boris Johnsonit, Dominik Kamings. Largimi i tij nga nga radhët e konservatorëve më rebelë shtatorin e kaluar provokoi frikë mes mbështetësve, edhe pse e mbrojti partinë nga përçarjet e mëtejshme.

Një shumicë konservatore prej 20 deputetësh pas zgjedhjeje parlamentar, do të ishte e pak e dobishme, në qoftë se mund ajo mund të sabotohej në çdo moment nga një fraksion prej 21 konservatorësh, që ishin pro qëndrimit të Britanisë në BE.

Sun Tzu shkruan: “E vetmja mënyrë për të menaxhuar trupat në një betejë, konsiston në bindjen e tyre, në mënyrë që ato të veprojnë si një trup i vetëm”.

Dhe si ta ilustronte këtë maksimë, projektligji i Johnsonit për nxjerrjen e vendit nga BE, u miratua në Dhomën e Komunëve pa asnjë votë kundër apo abstenim të konservatorëve.

Ashtu si tekstet e tjera të lashta kineze, “Arti i Luftës” është një vepër e përbërë nga shumë burime, dhe me siguri i përket fundit të epokës së Zhanguo (475-221 Para Erës Sonë), kur Kina u nda në 7 mbretëri rivale me njëra-tjetrën. Dhe ai moment ishte i rëndësishëm, pasi dominohej nga një pasiguri e vazhdueshme për pushtetarët, komandantët ushtarakë, apo edhe njerëzit e thjeshtë.

“Arti i Luftës”, është një manual se si të jetohet në kohëra të trazuara, dhe nëse sot po lexohet më shumë se kurrë më parë, një nga arsyet është se epoka aktuale, është një kohë e tillë. Do të jenë të shumtë ata që do të zhgënjehen nëse e përdorin “Artin e Luftës”, si një manual për politikën. Në fakt, aty nuk ka asgjë të re në konceptin se lufta dhe politika janë të lidhura ngushtë mes tyre. Në traktatin e tij të famshëm “Mbi luftën”, gjenerali dhe strategu prusian Karl von Klauzeviç (1780-1831), e përshkroi luftën si vazhdimësi të politikës me mjete të tjera.

Por, ata që përdorin citatet e Sun Tzu për të bërë sot politikë, kanë një pikëpamje ndryshe dhe më radikale. Ata besojnë se politika, është në vetvete një lloj lufte. Një nga maksimat më të famshme të Sun Tzu thotë: “Lufta është arti i mashtrimit”.

Një pamje e ngjashme paraqitet në librin indian “Arthashastra Indiane”, i shkruar ndoshta në shekullin IV P.E.S, që i atribuohet një filozofi të njohur si Kautilja ose Çanakja, që argumenton se fshehtësia, mashtrimi dhe strategjitë e tjera të ngjashme me luftën, janë thelbësore për mbijetesën politike në kohëra të turbullta.

Në Perëndim, kjo qasje është kundër traditës klasike të formuluar nga Aristoteli, në të cilën politika është ndjekja e një të vërtete të dakordësuar për të mirën e përbashkët. Por kundërshtarë të këtij lloj mendimi, kanë dalë prej kohësh. Më i njohuri është Makiaveli, që u rekomandoi sundimtarëve të projektojnë një imazh të virtytit, ndërsa të jenë gati për të qenë të pamëshirshëm, kur këtë e kërkojnë rrethanat.

Disa breza më vonë, Tomas Hobs besoi se interpretimi i teksteve biblike, duhet të vendosej nga sovrani. Konflikti mbi kuptimin e Biblës, kishte nxitur shumë luftëra fetare, dhe për Hobsin synimi i politikës nuk ishte e vërteta, por paqja. Makiaveli dhe Hobsi, janë konsideruar shpesh si mendimtarë amoralë.

E megjithatë, secili prej tyre besonte se një mospërfillje metodike ndaj së vërtetës, ishte mënyra e vetme për të arritur qëllime të mira. Për Firencen, kjo gjë bëri të mundur vetëqeverisjen republikane, ndërsa për racionalistin anglez, ishte një parakusht i “jetesës komode”.

Këta mendimtarë, besonin se ruajtja e të mirës së përbashkët, mund të kërkojë metoda që i dënon morali. Por ata nuk ishin imoralë. Përkundrazi, i njihnin shumë mirë rreziqet e politikës – Makavelli u burgos dhe u torturua kur u akuzua për komplot kundër Mediçvëve, dhe Hobsi u detyrua të mërgonte jashtë vendit pak para Luftës Civile Angleze – sesa Aristoteli, Kanti, Roullsi dhe predikuesit e tjerë të virtytit.

Dhe ata shkruanin më me ndershmëri, mbi konfliktet e vlerëve në politikë. Mashtrimi mund të jetë një ves, por pa të mirën, ai është i pafuqishëm. Edhe pikëpamja e Sun Tzu për luftën, nuk është e ndryshme. Askund në tekstin e librit të tij, ajo nuk paraqitet si heroike apo fisnike.

Lufta është një e keqe e madhe, por luftërat më pak të këqija fitohen pa u luftuar kurrë, me fitoren që arrihet përmes dredhive.

Sigurisht, mashtrimi ka qenë gjithmonë një element i rëndësishëm në luftë. Lufta e Dytë Botërore u fitua përmes së sërë trukesh, përfshirë edhe vjedhjen e informacionit mbi qëllimet e armikut përmes dekodimit të makinës Enigma, dhe një fushate për të mashtruar komandën e lartë gjermane mbi vendin dhe kohën e zbarkimit aleat në Evropë.

Por rëndësia e mashtrimit, ka pësuar një rëndësi edhe më të madhe tani me teknologjinë e informacionit dhe luftën kiberntike. Kufijtë midis luftës dhe paqes janë mjegulluar, ndërsa lufta është përhapur në forma të reja, dhe më të parregullta. Më shumë se në çdo kohë në të kaluarën, lufta, politika dhe mashtrimi, po ndërthurren mes tyre.

Por sërish kjo nuk është diçka e paparë më herët. Vladimir Lenin, ishte një mjeshtër i asaj që u bë e njohur si “maskirovka”. E përdorur në Bashkimin Sovjetik që nga fillimi i viteve 1920, ky termi i referohej çdo strategjie apo taktike, kur mashtrimi ishte një element thelbësor.

Kjo praktikë varionte nga përdorimi i pozicioneve të rreme ushtarake gjatë Luftës Civile në Rusi, deri tek operacionet strategjike në shkallë të gjerë, në të cilat udhëheqja sovjetike mori angazhime që nuk kishte synim t’i përmbushte.

Lenini erdhi në pushtet duke u premtuar fshatarëve tokën, të cilën ai nënkuptonte gjithmonë se do ta shpronësonte. Më vonë, Politika e Re Ekonomike (NEP) e zbatuar midis viteve 1921-1928, që u dha mundësi fshatarët të zotëronin dhe të kishin përfitime nga toka e tyre pas katastrofës së “komunizmit të luftës”, nxiti perceptimin se shteti sovjetik po e moderonte zellin e tij ideologjik. Në këtë mënyrë, ai arriti të lidhte marrëveshje tregtare me Perëndimin kapitalist, dhe të industrializonte vendin, bazuar tek një kolektivizim brutal i bujqësisë.

Rusia post-komuniste, e ka përdorur mashtrimin në luftën e saj në Ukrainën Lindore dhe Siri. “Njerëzit e vegjël” që u shfaqën në Ukrainë në vitin 2014, nuk ishin milicitë lokale të formuara spontanisht, siç pretendojnë mediat shtetërore ruse. Pak njerëz, kanë pranuar versionet e ngjarjeve që jep Kremlini.

Ato përshkruhen më së miri si shembuj të asaj që rusët e quajnë “vranyo” – përhapje e gënjeshtrave, të cilat që të gjithë e dinë se janë të rreme. Por një rrjedhë e vazhdueshme dezinformatash e bën të vështirë qasjen tek faktet. Dhe në këtë aspekt, Vladimir Putini i ka nxënë me mjeshtëri mësimet e Sun Tzu.

Edhe pse është shumë më pak aventureske në sjelljen e saj ndaj shteteve të tjera, Kina ka ndjekur një strategji të ngjashme. Ndërsa e portretizon veten si një vend në zhvillim, dhe që është e përkushtuar vetëm për t’u bërë pjesë e një rendi botëror të sunduar nga rregullat, ajo

ka depërtuar kaq shumë në ekonomitë perëndimore, saqë ka një ndikim në rritje mbi qeveritë perëndimore. Siç vinte dikur në dukje Sun Tzu, mashtrimi dhe ngatërrimi i armikut është rruga më efektive drejt fitores, sesa duke luftuar hapur përballë tyre./New Statesman – Bota.al

Vazhdo të lexosh

Kulturë, Lifestyle

Grafika e trashëgimisë: Shkëlqimi i krijimtarisë rinore në konkurs për artin grafik

Publikuar

nga

Ministri i Ekonomisë, Kulturës dhe Inovacionit, Blendi Gonxhja, shpalli sot fillimin e edicionit VIII të Konkursit Kombëtar “Novelat Grafike Shqiptare 2024”. Ky konkurs fton të gjithë të rinjtë deri në moshën 29 vjeç të ndajnë idetë e tyre kreative në botën e artit grafik.

Punimet më të mira do të vlerësohen me çmime të veçanta. Kjo nismë përkon me qëllimet dhe projektet e Ministrisë së Ekonomisë, Kulturës dhe Inovacionit, duke promovuar politikat kulturore dhe ndihmuar në edukimin e brezit të ri në fushën e arteve.

Qëllimi kryesor i këtij konkursi është të edukojë dhe të formojë cilësinë artistike dhe gjuhësore nëpërmjet aplikimit të trashëgimisë kulturore në formën e novelave grafike. Tematika e punimeve duhet të fokusohet në aspekte të ndryshme të kulturës shqiptare, duke përfshirë trashëgiminë kulturore, 80-vjetorin e Çlirimit të Atdheut, letërsinë shqiptare, legjendat dhe përrallat, gojëdhënat, zakonet dhe traditat, si dhe kinematografinë shqiptare.

Në përpjekje për të mbrojtur dhe zhvilluar gjuhën shqipe, konkursi inkurajon përdorimin e onomatopeve në novelat grafike. Tekstet shoqëruese mund të jenë në gjuhën shqipe standard, në dialekte ose në gjuhën e pakicave kombëtare.

Afati i fundit për dorëzimin e punimeve është data 31 korrik 2024. Ky projekt synon të forcojë lidhjen e rinisë me trashëgiminë kulturore të vendit dhe të promovojë krijimtarinë e tyre nëpërmjet artit grafik. /UBTNews/

©️D.E

Vazhdo të lexosh

Kulturë, Lifestyle

Ekspedita Antropologjike: Shkolla Verore e Antropologjisë 2024

Publikuar

nga

Në një mjedis të frymëzuar nga trashëgimia kulturore dhe pasion për antropologjinë, Departamenti i Antropologjisë nën kujdesin e Fakultetit Filozofik të Universitetit të Prishtinës “Hasan Prishtina” gëzohet të shpallë organizimin e Shkollës Verore të Antropologjisë për vitin 2024.

Për herë të parë, SHVA do të bashkëpunojë me Fondacionin për Trashëgimi Kulturore “THA” dhe Muzeun e qytetit të Ferizajt, duke hapur një dritare të re për njohjen e thellë me kulturën dhe historinë e këtij qyteti të Kosovës. Fillimi i kësaj aventurë intelektuale do të shënohet më 8 korrik 2024, kur studentët do të përballen me një program të pasur me ligjëratë dhe punëtori praktike. Në fokus, tema “Muzeu dhe Qyteti” do të udhëheqë udhëtimin e tyre përmes këtij rrugëtimi të njohjes.

Së pari, përshkrimi i Muzeut të Ferizajt dhe historisë së qytetit do të ofrojnë udhëzim të thellë nga specialistët lokalë Ilir Bytyçi dhe Fortune Haziri. Pas një nate reflektimi, studentët do të marrin pjesë në ligjëratën e Profesorit Asoc. Dr. Arsim Canolli mbi gjendjen e muzeut në kontekstin e Kosovës së sotme dhe mundësitë për zhvillim të tij.

Dita e tretë do të sjellë një përmbledhje të rëndësishme arkeologjike, udhëhequr nga Dr. Ass. Ilir Culaj, duke hedhur dritë mbi artefaktet e gjetura dhe sfidat e inventarizimit.

Në ditën e katërt, Profesor Ass. Dr. Tahir Latifi do të zbulojë lidhjen e fortë midis muzeut dhe kujtesës së qytetit, duke përqafuar dokumentimin si një mjet për të mbajtur trashëgiminë kulturore të qytetit të gjallë.

Dita e fundit e ligjëratave do të shënohet me një prezantim nga Profesor Ass. Dr. Zanita Halimi, duke eksploruar rolin e muzeut si një shkollë për trashëgiminë kulturore dhe lidhjen e tij me procesin edukativ. Gjatë diskutimeve dhe prezantimeve në ditën e shtatë, studentët do të kenë mundësinë për të reflektuar dhe për të shkëmbuar ide përpara mbylljes së kësaj përvoje të pasur. Për të aplikuar, studentët duhet të dërgojnë dokumentacionin e tyre deri më 31 maj 2024.

Organizimi i Shkollës Verore të Antropologjisë për vitin 2024 është një ngjarje e rëndësishme dhe frymëzuese për komunitetin akademik të Universitetit të Prishtinës “Hasan Prishtina” dhe për të gjithë ata që janë të interesuar për antropologjinë dhe trashëgiminë kulturore. Me një program të pasur me ligjëratë dhe punëtori praktike, studentët do të udhëhiqen në një udhëtim të shkëlqyer intelektual për të kuptuar lidhjen e fuqishme midis muzeut, qytetit, dhe trashëgimisë kulturore. Kjo është një mundësi e rrallë për të eksploruar thellësine e kulturës dhe historisë nëpërmjet një perspektive antropologjike, dhe organizatorët janë të vendosur që të bëjnë këtë përvojë të arritshme për të gjithë pjesëmarrësit duke mbuluar të gjitha shpenzimet e udhëtimit dhe ushqimit gjatë kohës së SHVA 2024./UBTNews/

©️D.E

Vazhdo të lexosh

Kulturë, Lifestyle

Një jetë për çështjen shqiptare: Përkujtohet Mehmet Ali Pashë Vrioni, arkitekti i Lidhjes Shqiptare të Prizrenit

Publikuar

nga

Në një ditë të majit, Mehmet Ali Pashë Vrioni, një patriot dhe udhëheqës shqiptar, erdhi në këtë botë. Ai lindi më 13 maj të vitit 1842, duke filluar një udhëtim të madh të shërbyer për atdheun dhe kombin e tij. Mehmet Ali Pashë Vrioni ishte një figurë e rëndësishme në historinë e Shqipërisë, një politikan dhe diplomat i shquar, i njohur si një ndër themeluesit e Lidhjes Shqiptare të Prizrenit.

Për të ishte më shumë se një personalitet historik – ishte një burrë i dallueshëm i kohës së tij, një lider i fuqishëm që përjetësoi idealin e lirisë kombëtare për popullin e tij. Me guximin dhe vizionin e tij, Mehmet Ali Pashë Vrioni udhëhoqi një prej ndërhyrjeve më të rëndësishme kombëtare të kohës së tij, Lidhjen Shqiptare të Prizrenit, që synonte përfaqësimin e interesave të shqiptarëve para Fuqive të Mëdha. Duke qenë nënkryetar i Lidhjes së Prizrenit në vitin 1878, ai luajti një rol vendimtar në organizimin e Kuvendit të Prizrenit, një moment epokal në historinë e kombit shqiptar. Bashkë me Abdyl Bej Frashërin, Mehmet Ali Pashë Vrioni përfaqësoi me dinjitet dhe guxim kërkesat e popullit shqiptar në Kongresin e Berlinit në 13 Maj 1878, duke kërkuar bashkimin e katër Vilajeteve Shqiptare dhe njohjen e tyre si territor autonom nën Perandorinë Osmane.

Pas përfundimit të punëve në Kongresin e Berlinit, Mehmet Ali Pashë Vrioni vazhdoi angazhimin e tij për çështjen shqiptare. Në marsin e vitit 1879, së bashku me Abdyl Bej Frashërin, ai nis një udhëtim të rëndësishëm nëpër kryeqytetet e Evropës për të siguruar mbështetjen ndërkombëtare për lirinë dhe pavarësinë e Shqipërisë.

Edhe pse u nda nga kjo botë në vitin 1895, trashëgimia e Mehmet Ali Pashë Vrionit vazhdon të frymëzojë dhe të udhëheqë rrugën përpara për brezat e ardhshëm. Ai do të mbetet gjithmonë një simbol i guximit dhe përkushtimit për lirinë kombëtare të shqiptarëve. /UBTNews/

©️D.E

Vazhdo të lexosh

Kulturë, Lifestyle

Televizioni belg ndërpret transmetimin e Eurovisionit

Publikuar

nga

Televizioni i Belgjikës, VRT ndërpreu transmetimin e kompeticionit të këngës, Eurovision, të enjten mbrëma, për të dhënë një mesazh përmes së cilit dënon luftën e Izraelit në Gaza dhe shtypjen e lirisë së shtypit.

“Ne dënojmë shkeljet e të drejtave të njeriut nga shteti izraelit. Përveç kësaj, Izraeli po shkatërron lirinë e shtypit”, thuhet në mesazhin e transmetuar. “Prandaj, ne po bëjmë një pushim të përkohshëm nga transmetimi ynë. Tani, armëpushim”.

Thirrjet ndaj Eurovisionit për t’ia ndaluar pjesëmarrjen Izraelit, i cili tashmë ka rezervuar biletën për finalen e madhe të konkursit, janë rritur në mes të luftës në Gaza.

Eurovision i rezistoi thirrjeve për të larguar Izraelin, por i kërkoi vendit të modifikojë tekstin e këngës së tij origjinale, “October Rain”, e cila dukej se i referohej sulmit të 7 tetorit të Hamasit./UBTNews/

Vazhdo të lexosh

Të kërkuara