Kulturë
Portretet digjitale të Shakespearit nga zëri i aktorëve të mëdhenj!
Published
2 months agoon
By
UBT NEWSNjë ekspozitë e re dhe e guximshme ka marrë një kthesë radikale në mënyrën se si i shikojmë portretet e aktorëve të mëdhenj, duke i kombinuar ato me tingujt e zërave të tyre.
Ekspozita, e quajtur The Shakespeare Portraits, ka hapur dyert në Galerinë Red Eight në Londër dhe ka një qëllim të veçantë: të sjellë në jetën moderne të shikuesit portrete digjitale të aktorëve të njohur të Shakespearit, që përfshijnë ikona si Ian McKellen, Patrick Stewart, Derek Jacobi, dhe Juliet Stevenson. Kjo ekspozitë është një përpjekje e jashtëzakonshme për të integruar veprat e artit digjital me thellësinë e performancave teatrale, duke krijuar një përvojë unikale për vizitorët.
Në këtë ekspozitë, 10 portrete digjitale të aktorëve janë shoqëruar me monologe të famshme nga dramat e Shakespearit. Secili aktor është i portretizuar në një formë që e bën atë të duket si një “portret i gjallë”, me imazhe që lëvizin në mënyrë të lehtë dhe subtile, duke shprehur emocione dhe duke kaluar mes interpretimeve të ndryshme. Për shembull, duke qëndruar para një portreti të Ian McKellen, unë e vërejta se koka e tij lëvizte ngadalë, sytë lëviznin dhe shprehjet e tij fytyrore shpreheshin në mënyra që ndihmonin të krijohej një lidhje më e thellë me atë që po thoshte. Ai, duke recituar “All the world’s a stage” nga As You Like It, ofronte një interpretim të veçantë të këtij monologu të njohur, që shprehte një virtuzitet të pashembullt, për të cilin ai është i famshëm.
Për të arritur këtë efekt, Arsalan Sattari-Hicks, drejtori krijativ i ekspozitës, dhe ekipi i tij përdorën kamera të avancuara dhe teknologji të post-produksionit për të kapur portretet dhe të regjistruar tekstet e Shakespeare-it. Secili aktor ka përzgjedhur monologët e tij në bashkëpunim me drejtorin e Shakespearit, Ron Daniels, duke kaluar një orë dhe 20 minuta për të regjistruar çdo interpretim, me shumë nga këto veprime të realizuara në një studio të përshtatshme.
Çfarë është kaq mbresëlënëse në këtë përvojë është intimiteti që krijohet përmes afërsisë së portreteve. Kjo nuk është thjesht një përvojë vizuale, por edhe një eksperiencë akustike që përcjell thellësinë e performancave të aktorëve. Për shembull, portreti i Patrick Stewart, i cili flet për fjalimin e Dajës së Shën Kripinit nga Henry V, është realizuar në një mënyrë të tillë që ai fjalim, i cili zakonisht është i mbushur me retorikë, ndërlikohet dhe humb shumë nga shkëlqimi i zakonshëm, duke bërë që të ndjehet si një njeri që flet për bashkëluftëtarët e tij, në prag të betejës. Kjo ndihmon në krijimin e një lidhjeje më të drejtpërdrejtë mes aktorit dhe audiencës.
Një tjetër portret që mahnit është ai i Derek Jacobi në monologun e njohur “To be or not to be”, ku ai shton një pauzë të gjatë pas fjalëve “To die, to sleep”, duke u përpjekur të shqyrtojë thelbin e fjalëve që thotë, duke u zhytur në mendimet që ato ngjallin. Të gjitha këto lëvizje të vogla të portreteve janë të ngadalta dhe të dukshme vetëm për ata që i vërejnë me kujdes, duke i bërë ato edhe më të fuqishme.
Ky projekt është realizuar nga StageBlock, një kompani e themeluar nga Sattari-Hicks dhe Francesco Pierangeli, e cila ka ambicie të mëdha për të vazhduar këtë seri portretesh digjitale. Ata synojnë të krijojnë një “volum të dytë” të The Shakespeare Portraits dhe gjithashtu planifikojnë të zgjerohen në fusha të tjera, duke përfshirë shkrimtarë dhe kultura të tjera, duke sjellë kështu një formë të re të artit që bashkon traditën e teatrit me teknologjinë e sotme digjitale.
Në këtë ekspozitë marrin pjesë disa nga emrat më të mëdhenj të teatrit, duke përfshirë David Suchet, Juliet Stevenson, Adrian Lester, Simon Callow, Charles Dance dhe Frances Barber, dhe është një mundësi unike për të përjetuar artin e aktorëve të njohur në një format të ri. Ajo është një përpjekje guximtare dhe vizionare që merr përmasa të reja në epokën digjitale, por mbetet një nderim i pandryshueshëm për mjeshtërinë e individëve të portretizuar.
Ekspozita The Shakespeare Portraits është e hapur deri më 6 dhjetor 2024 në Galerinë Red Eight të Londrës dhe ofron një mundësi për t’i parë këto portrete të gjalla që rrisin intensitetin e veprave të Shakespearit në një nivel të paparë më parë./Guardian/
Kulturë
Pashk Gjeçi, shqipëruesi i madh i kryeveprave të letërsisë botërore
Published
14 hours agoon
January 20, 2025By
UBT NEWSMë 20 janar 2010, Shqipëria humbi njërin nga figurat më të ndritura të kulturës dhe letërsisë: Pashk Gjeçin, përkthyesin e “Komedisë Hyjnore” të Dantes. Ai lindi në Shkodër më 7 shtator 1918, në një familje që i dha formim klasik dhe frymëzim intelektual. Arsimin e tij e nisi në gjimnazin jezuit të qytetit, ku zotëroi gjuhët italisht, greqisht të vjetër dhe latinisht. Talenti i tij doli në pah që herët, kur ende si nxënës përktheu poezitë e Xhakomo Leopardit.
Në vitin 1938, me mbështetjen e pjesshme të qeverisë shqiptare, ai nisi studimet në Fakultetin e Letërsisë dhe Filozofisë në Romë, ku shpejt u dallua për zellin dhe përkushtimin ndaj letërsisë klasike. Në vitin 1942, Gjeçi u nderua me titullin “doktor” në letërsi, duke hyrë në elitën e studiuesve dhe përkthyesve shqiptarë. Por kthimi i tij në atdhe nuk ishte i lehtë. Për shkak të akuzave politike, ai kaloi pesë vite në burg, një periudhë që, megjithatë, nuk e thyu shpirtin e tij krijues.
Pas lirimit, Gjeçi iu kushtua plotësisht përkthimeve, duke sjellë në shqip kryeveprat më madhore të letërsisë botërore. Përveç “Komedisë Hyjnore”, ai përktheu “Odisenë” e Homerit, “Faustin” e Gëtes dhe “Hamletin” e Shekspirit, duke ngritur lart traditën shqiptare të përkthimeve. Përkthimi i tij i “Komedisë Hyjnore” u vlerësua ndërkombëtarisht nga Shoqata Italiane “Dante Alighieri” si një nga më të mirët në botë. Për këtë arritje të jashtëzakonshme, në vitin 2004, presidenti italian Carlo Azeglio Çampi e dekoroi me titullin prestigjioz “Ordine della Stella, della solidarietà italiana”.
Trashëgimia e Pashk Gjeçit mbetet një monument i gjallë i pasurisë kulturore të Shqipërisë, një pasuri që lidh popullin shqiptar me thesaret e letërsisë universale./UBTNews/
Kulturë
Histori të pathëna nga fotografët e rinj të UBT-së në Festivalin e Fotografisë Digjitale
Published
15 hours agoon
January 20, 2025By
UBT NEWSNë Parkun Shkencor, Inovativ dhe Teknologjik të UBT-së, u zhvillua për herë të parë Festivali i Fotografisë Digjitale, i titulluar “Beyond the Lens: Stories Untold”, një ngjarje që ofroi një shikim të thellë në fuqinë e fotografisë si mjet për tregimin e historive të pathëna dhe për eksplorimin e temave bashkëkohore që prekin shoqërinë. Ky festival, i organizuar nga Fakulteti i Arteve dhe Mediave Digjitale në UBT, i dha mundësinë studentëve të shprehin përmes artit të tyre vizual mendimet dhe pasionet për çështje që formësojnë botën tonë.
Pjesëmarrësit, 50 studentë të talentuar nga të gjitha drejtimet e studimit, prezantuan punimet e tyre kreative dhe të menduara, duke eksperimentuar me forma të ndryshme narrative që trajtonin tematika të rëndësishme, si identiteti, kujtesa kolektive, sfidat mjedisore dhe zërat e margjinalizuar. Çdo punim ishte një pasqyrë e ndryshme, një rrëfim që shfaqte thellësinë e mendimit dhe angazhimit të brezit të ri përmes një teknologjie moderne dhe të avancuar që ata mundën të shfrytëzonin në laboratorët e UBT-së.
Ky festival u bë një shenjë e fuqisë transformuese të artit dhe teknologjisë, duke sjellë në pah rolin e kamerës jo vetëm si një instrument për kapjen e imazheve, por si një dëshmitare e kohës, një medium që mbart mesazhe të fuqishme dhe që ndihmon në zhvillimin e industrive kreative. Me çdo foto të ekspozuar, studentët shpalosën një botë më të gjerë, një botë që thotë histori që ndoshta do të ishin harruar, duke kontribuar kështu në një pasqyrë të qartë dhe të sinqertë të realiteteve të ndryshme që ndodhin rreth nesh./UBTNews/
Kulturë
Draftet e Bob Dylan ‘Mr Tambourine Man’ shiten gati 500,000 euro në ankand
Published
18 hours agoon
January 20, 2025By
UBT NEWSNë një ankand që ka shënuar një moment historik për botën e muzikës dhe koleksionizmit, draftet origjinale të Bob Dylan për këngën e tij të famshme “Mr Tambourine Man” janë shitur për një vlerë mbresëlënëse prej 508,000 dollarësh (rreth 494,000 euro). Ky ankand u zhvillua në Sallën e Famës dhe Muzeun e Muzikantëve të Nashville, dhe përbënte një mundësi të jashtëzakonshme për të pasur një pjesë të historiografisë muzikore të shekullit të 20-të.
Draftet përbëhen nga dy fletë të verdha të daktilografuara, të cilat përmbanin tre versione të ndryshme të tekstit të këngës që Dylan shkroi në vitin 1965, periudhë e cila shënon një moment të rëndësishëm në karrierën e tij si artist. Vlera e pritur e këtyre artikujve ishte ndërmjet 400,000 dhe 600,000 dollarëve, por interesimi i koleksionistëve dhe fansave të Dylan e çoi çmimin final në një shifër shumë më të lartë.
Një histori interesante pas këtyre draftëve shtoi një dimension të veçantë në ankand. Në mars të vitit 1964, gazetari i njohur amerikan Al Aronowitz e gjeti Dylanin duke shkruar këngën “Mr Tambourine Man” në divanin e tij, pas një nate të kaluar duke e rishkruar dhe përmirësuar tekstin në një makinë shkrimi. Draftet e hershme, të cilat u hodhën më vonë në koshin e Aronowitz, përbëjnë një pjesë të rëndësishme të krijimtarisë së Dylan.
Këto faqe të çmuara ishin pjesë e një koleksioni më të gjerë që përfshinte gjithsej 60 artikuj të lidhur me Bob Dylan. Shitja e këtyre artikujve arriti një total të madh prej rreth 1.5 milionë dollarë (1.45 milionë euro). Disa nga artikujt më të spikatur të ankandit ishin një pikturë vaji e vitit 1968 nga Dylan, e cila u shit për 260,000 dollarë (252,000 euro). Kjo pikturë, e krijuar në ditët e para të përpjekjeve të Dylan në art, përshkruan një figurë të guximshme në stilin kubist.
Një tjetër artikull i veçantë që shkoi për një çmim të lartë ishte një kitarë elektrike Fender Telecaster e vitit 1983, dikur e përdorur nga Dylan. Ky instrument e tejkaloi vlerën e tij të pritur, duke u shitur për 222,250 dollarë (216,000 euro). Po ashtu, një skicë e një dore nga Dylan, që fillimisht ishte vlerësuar në vetëm 1,500-2,500 dollarë (1,455-2,425 euro), u shit për 88,928 dollarë (58,800 euro).
Ndër artikujt e tjerë të rëndësishëm ishin një xhaketë xhins Levi’s, e zbukuruar me dorë dhe e veshur nga Dylan në filmin “Hearts of Fire” të vitit 1987, e cila u shit për 25,400 dollarë (24,650 euro), si dhe një faturë e rrallë nga performanca e parë kryesore e Dylan në Town Hall të Nju Jorkut në vitin 1963, së bashku me fotografi të hershme dhe një harmonikë të nënshkruar nga vetë artisti.
Ky ankand ka pasur një rëndësi të veçantë për historinë e muzikës dhe koleksionizmit, duke reflektuar pasionin dhe adhurimin që fansat e Bob Dylan kanë për punën e tij dhe ndikimin e tij të jashtëzakonshëm në kulturën popullore.
“Ne jemi të nderuar të nxjerrim në pah këtë koleksion vërtet unik, që përmban kaq shumë artikuj historikë të Bob Dylan nga gjyshi i gazetarisë rock, Al Aronowitz. Ky ankand i përforcon ndikimin e jashtëzakonshëm dhe dashurinë e përjetshme që njerëzit kanë për Dylanin, një dashuri që i kapërcen brezat”, tha një përfaqësues i ankandit, duke nënvizuar rëndësinë e këtij momenti të veçantë./UBTNews/
Magazinë
Blake Lively krahason veten me Khaleesi-n, fansat e “Game of Thrones” reagojnë negativisht
Published
4 days agoon
January 17, 2025Blake Lively ka shkaktuar reagime të shumta nga fansat e “Game of Thrones” pasi e krahasoi veten me Khaleesi, personazhin ikonik të serialit, në një mesazh për Justin Baldonin.
Ajo shprehu se si ka “dragonj”, të cilët mbrojnë ata që ajo do, duke aluduar në rolin e Daenerys Targaryen, e njohur për fuqinë dhe lidhjen me dragonjtë. Megjithatë, shumë fansa të serialit nuk ishin të kënaqur me krahasimin, duke e konsideruar atë si një referencë të pasaktë, pasi Khaleesi përfundoi si një personazh që ra në çmenduri dhe hakmarrje, shkruan DailyMail.
Në mesazhin e dërguar, Blake theksoi se edhe ajo ka “dragonj”, por për të “mirë”.
Kjo shkaktoi kritika nga ndjekësit, të cilët kujtuan se Khaleesi në fund të serialit u bë një figurë kontestuese, duke shkatërruar një qytet të tërë. Krahas kësaj, mesazhi i Blake ishte pjesë e një beteje ligjore me Baldonin, i cili e ka akuzuar për ngacmim seksual dhe krijimin e një mjedisi të tensionuar në setin e filmit “It Ends With Us”.
Baldoni pretendon se Blake, bashkë me bashkëshortin e saj Ryan Reynolds dhe një mik të famshëm, ushtroi presion mbi të për ndryshimet në skenar. Kjo ka çuar në tensione të mëdha dhe ndryshime të shpeshta në skenar, duke shkaktuar vonesa dhe stres për ekipin e prodhimit.
Mungesa e krerëve institucionalë në inaugurimin e Trumpit po konsiderohet shqetësuese
Trump do të përdorë të njëjtën Bibël si Abraham Lincoln gjatë betimit
Trump dhe Biden tashmë ndodhen në ndërtesën e Kongresit
Ndalohen për 48 orë tre inspektorë të ATK-së, dyshohen për marrje ryshfeti
Biden mirëpret Trumpin në Shtëpinë e Bardhë
Bitcoin arrin rekord të ri historik
Putin e uron Trump-in dhe shprehet i hapur për dialog me administratën e re lidhur me Ukrainën
Vdiq 25-vjeçari që u lëndua nga shpërthimi i fishekzjarrëve në Prizren
Ish-deputetja belge, akuzohet se është pjesë e një organizate kriminale
Të kërkuara
-
Bota3 months ago
Trump premton paqe në Liban nëse rikthehet në Shtëpinë e Bardhë
-
Bota3 months ago
Koreja e Veriut rrit frikën në botë, lëshon raketën e re balistike ndërkontinentale
-
Bota2 months ago
“Ethet” e kthimit të Trump! Takohen Macron e Starmer, zbardhet fokusi i diskutimeve
-
Lajmet2 months ago
Rektori Hajrizi: Çdo sukses i joni është një sukses për Kosovën!