Kulturë

Mënyra se si reagoni ndaj kritikave zbulon personalitetin tuaj

Ka shumë qëndrime të dukshme që mund të zbulojnë modelet e brendshme të veprimit të një personi.

Published

on

Mikropresimet e fytyrës mund të thonë shumë për perceptimet e atij momenti të veçantë, një sjellje e thjeshtë mund të nënkuptojë tiparet e personalitetit… por ajo që unë mendoj se mund të tregojë shumë është mënyra në të cilën secili prej nesh reagon ndaj kritikave.

Kritika është manifestimi i të menduarit të një personi që mund të prekë një qëndrim të caktuar, mënyrën e të qenit ose me porosi. Shkurtimisht, nëse merrni një kritikë, ju merrni një vlerësim të veçantë lidhur me perceptimin se atij që po hasni.

Prandaj, një kritikë nuk është gjë tjetër veç sintezës së vlerësimit të një individi dhe nuk pasqyron domosdoshmërisht realitetin ose mënyrën se si i shihni gjërat. Kritika, në psikologji, mund të përshkruhet si “vështrimi i të tjerëve” pra si “pikëpamje ndryshe nga tuajat”, një krahasim i heshtur me tjetrin, ndaj të cilit ju nuk mund t’i shpëtoni, sepse u është imponuar. Mënyra juaj e reagimit ndaj kritikave është instiktive, sidomos kur ky koment bëhet krejt papritur. Fjalët e para që dalin nga goja e atyre që marrin një kritikë mund të jenë veçanërisht indikative.

Përgjigjet instiktive ndaj kritikave mund të zbulojnë tipare të personalitetit dhe rrjedhimisht marrëdhënien që subjekti ka me imazhin e vetvetes dhe supozimet se si funksionojnë marrëdhëniet ndërpersonale.

Përgjigja e manipuluesit

“Kjo nuk është aspak e vërtetë.” “Ajo që thua është gënjeshtër”. “Kjo ndodhi sepse ti më vure në pozitë…”

Natyrisht, nëse kritika është “je e shkurtër”, por në realitet jeni 173 cm i gjatë, themi se përgjigjja është e përshtatshme, e ndjekur ndoshta nga një qeshje për absurditetin e vëzhgimit … por kur kritika përputhet me realitetin, mohimi është diçka thellësisht indikative. Mohimi zbulon se ai person po përpiqet të manipulojë ose shtrembërojë realitetin për të pushtuar tjetrin, për të imponuar ose shmangur përgjegjësi të caktuara.

Përgjigja pasiv-agresivit

“Po, kërkoj falje, por ndodhi që…” – por pastaj ai merr hak

Pasiv-agresiv tenton ta shohë kritikën si një goditje që do të mblidhet me ndjeshmëri, aq shumë sa që nuk ka ndërmend të ndryshojë sjellje.

Përgjigja e gënjeshtarit

“Është faji i Tizios”

Në përgjigje të një kritike, një gënjeshtër mund të kryejë përgjegjësinë e plotë ndaj një personi që nuk është i pranishëm. Personi në fjalë ka probleme të mëdha për të marrë ndonjë përgjegjësi dhe do të bëjë gjithçka për t’i shpëtuar kritikave, por pasojat do jenë aty.

Përgjigja agresive

“Ti je i çmendur.” “Ju thoni kështu sepse nuk kuptoni asgjë.”

Agresiviteti manifestohet më lehtë në pikëpamje të një kritike. Agresivi jeton çdo konfrontim dhe i përgjigjet kritikave me sulme që kanë për qëllim frikësimin e atyre që janë para tij. Në përgjithësi, personi agresiv zgjedh fjalë që mund të dëmtojnë bashkëbiseduesin e tij. Agresivi përgjigjet me qëllimin për të lënduar … ndonjëherë ai e bën atë për të mbrojtur veten, nganjëherë ai e bën këtë sepse nuk mund ta mbajë krahasimin, por rezultati nuk ndryshon.

Përgjigja e kufizuesit

“Pse më urren?” “Ju gjithmonë mendoni se unë jam i mirë për asgjë!”

Ata që kanë tipare kufitare të personalitetit, në vend që të fokusohen në kritikat e momentit, tentojnë të përforcojnë dhe përgjithësojnë kontekstin. Përgjigja kufitare ndaj kritikave është gjithmonë ekstreme. Nëse Carlo dhe Giulia jetojnë së bashku dhe Karlo thotë “kurrë nuk më ndihmon me punët e shtëpisë…”, ndoshta Giulia do të ndihet e papërshtatshme dhe mendon se është më mirë të ndahet; në këtë moment Giulia mund të reagonte me zemërim dhe pastaj të meditonte dhe të propozonte një ndarje.

Përgjigja e ambiciozëve

“Po të më kishit thënë ndryshe, unë mund të të kisha dëgjuar…”

Dikush nuk duhet domosdoshmërisht të jetë narcisist ose manipulues, papjekuri emocionale është një kusht shumë i zakonshëm. Ka nga ata që, për të shmangur pranimin e një gabimi ose për të shmangur një konfrontim të pakëndshëm, mund të apelojnë tek detajet e vogla. Këta njerëz nuk duan të gënjejnë apo të manipulojnë ose të shtrembërojnë realitetin, thjesht duan të shmangin kritikat dhe që ta bëjnë këtë, ata janë të gatshëm të “ngjiten në pasqyra”.

Përgjigja e paranojakëve

“Ti më shikon duke pritur për gabimin më të vogël”. “Ju vetëm dëshironi një mundësi të mirë për të më lënduar.”

Paranoja, në këtë konotacion, shprehet si frika e dëmtimit të të tjerëve. Kjo frikë e pengon subjektin nga pranimi i kritikave për atë që janë, për paranojakët, të gjitha kritikat gjithmonë kanë një qëllim të dyfishtë, janë studiuar… ishin të paramenduara!

Përgjigja e viktimës

“Po të kishe jetuar atë që kam jetuar, edhe ju do të kishit vepruar kështu…”. “Ju nuk mund ta kuptoni ç’është distanca sepse nuk e keni përjetuar…”. “Dita ime ishte shumë e vështirë … çfarë mund të dish”

Ka nga ata që shpesh përdorin një përvojë veçanërisht të vështirë për të justifikuar sjelljen e tyre. Për fat të keq, këto shpesh janë justifikime të dizajnuara për të legjitimuar sjelljen e gabuar ose mosrespektuese të të tjerëve.

Përgjigja e narcisistit

“Ju besoni se unë jam aq … mirë, jeni 10 herë më keq.” “Është e vërtetë, por gjithmonë e bëni këtë …”

Narcisisti nuk mund të marrë asnjë kritikë, ai do të donte të ishte imun ndaj tij. Kur ai merr një kritikë, nëse nuk manipulon me realitetin, ai shfrytëzon një krahasim për të kundërshtuar personin tjetër në mënyrë që të theksojë se kritika nuk është më e mirë se ai, në të vërtetë, kundërshtimi përqendrohet në përgjithësi në faktin se tjetri është edhe më keq.

Përgjigja e dyshuesve

“Ju nuk jeni realist!” “Askush nuk kërkoi mendimin tuaj.”

Siç e thashë më parë, papjekuria emocionale është e përhapur dhe disa përgjigje përbuzëse janë tipike për luftëtarin. Ka nga ata që janë të grindur nga natyra sepse kanë probleme me zemërimin kronik dhe me dëshirë mirëpresin çdo kritikë. Në këtë rast, personi mund të reagojë ndaj kritikave duke u përpjekur të nxisë tjetrin. Në këtë rast, vëmendja ndryshon nga kritikat për t’u grindur dhe kështu personi i kritikuar do të shmangë përballjen me një konfrontim serioz.

Përgjigja e obsesivit

“Çfarë duhet të bëj? Pse po ma thoni tani? Pse askush nuk ma ka thënë më parë këtë? Çfarë mendon për mua? A kam qenë gjithmonë në këtë mënyrë? “

Kritikat, tek ata me një strukturë obsesive, mund të shkaktojnë një stuhi dyshimesh emocionale që kthehen në një stuhi pyetjesh.

Përgjigja e të depresionuarve

“Vetëm më bën të kuptoj se nuk jam i përshtatshëm për jetën”.

Në vend që të merren me problemin / kritikat, ata që vuajnë nga depresioni janë të tronditur nga ajo, duke dalë në përfundimin më të keq të mundshëm të ushqyer nga depresioni.

Përgjigja e sociopatëve

“Për atë që më the se unë do t’ju vrisja!”

Përgjigjet e atyre që mund të pranojnë kritika

“Do të mendoj për këtë …” – përgjigja e kujdesshme.

“Më lejoni të kuptoj …” – përgjigja e të shqetësuarve.

“Faleminderit që më tregove, ndoshta nëse keni këshilla …” – përgjigja e besimit.

I kujdesshmi refuzon të përballet me kritika në këtë moment, sepse ai e di se mund ta kapërcejë, kështu që duhet pak kohë për të menduar: vetëdijesimi është në themel.

I shqetësuari mund të kritikohet me një tension të caktuar, por haptazi fton tjetrin për më shumë qartësi për të arritur një krahasim prej 360 °.

Personi i sigurt pranon kritikën sepse e di se është vetëm një pikëpamje tjetër, ai përpiqet të kuptojë më shumë nga kjo dhe nëse ndihet i gabuar, ai kërkon këshilla për të shmangur gabime të tjera në të ardhmen: rritja dhe vetëvlerësimi janë baza.

Tre llojet e reagimit të fundit janë shumë të përshtatshme, sepse nënkuptojnë aftësinë për t’u ballafaquar me të tjerët, të pranojnë pikëpamje të ndryshme dhe të pabarabarta nga vetja, këto reagime mund të ndikojnë pozitivisht në të gjitha marrëdhëniet dhe të tregojnë një autonomi, ndjeshmëri dhe kapacitet të mirë meditues.

Ju lutem vini re: nëse po mendoni ta shfrytëzoni këtë strategji për të kapur reagimin e një të dashuri, dijeni se për të marrë përgjigje spontane dhe jo të prishura, kritikat duhet të jenë të përshtatshme me momentin. Ju nuk do të duhet të jeni jashtë vendit përndryshe rrezikoni të ndryshoni kohën e reagimit dhe të merrni një përgjigje jo instiktive. Edhe një reagim i marrë me një vonesë prej disa sekondash mund të prishë përgjigjen dhe interpretimin!

Continue Reading

Kulturë

Tre vjet pas vrasjes në xhirime, mbahet premiera botërore e filmit të Alec Baldwin

Published

on

By

Premiera botërore e filmit “Rust” u mbajt në Poloni të mërkurën, tre vjet pasi kineastja Galina Hutchins u vra gjatë xhirimeve në New Mexico.

Organizatorët e festivalit ndërkombëtar të filmit Camerimage në Toruń, Poloni, thanë se shfaqja ishte projektuar si një nderim për kameramanen 42-vjeçare të lindur në Ukrainë, e cila, siç thonë ata, e adhuroi këtë festival dhe erdhi në të.

Filmi dhe ylli i tij kryesor Alec Baldwin u bënë tituj në tetor 2021 pas një tragjedie në xhirime, kur aktori qëlloi me armë në një rekuizitës, duke vrarë kineasten Galina Hutchins dhe duke plagosur regjisorin Joel Souza.

Në vend të atyre fals, në armë ka pasur plumba të vërtetë, por nuk është përcaktuar se si kanë përfunduar në rekuizitën e filmit.

Baldwin, i cili luan personazhin kryesor në film, nuk ishte i ftuar dhe nuk mori pjesë në premierë. Burri dhe djali i Galina Hutchins nuk morën pjesë në premierën.

Prindërit e Galina Hutchins, Olga Solovey dhe Anatoly Androsovich dhe motra e saj Svetlana Zemko gjithashtu refuzuan të merrnin pjesë në premierë, raportoi New York Times, duke cituar avokaten Gloria Allred, e cila përfaqëson familjen.

Skenaristi dhe regjisori Joel Souza, i cili mbeti i plagosur në të shtënat, i tha BBC-së në premierën se në një moment “ai as që mund ta imagjinonte se do t’i kthehej ndonjëherë xhirimeve, sepse gjithçka ishte shumë e dhimbshme”.

Ai shtoi se ndryshoi mendje dhe vendosi ta përfundonte filmin pasi kishte folur me Matt, të venë e Galina Hutchins.

Por disa kineast të shquar të Hollivudit kritikuan vendimin e organizatorëve të festivalit në Torun, një qytet në veri të Polonisë, duke thënë se ai njollos kujtesën e Galina Hutchins.

As Olga Solovey, nëna e Galina Hutchins, e cila padit produksionin dhe Alec Baldwin me një padi civile, nuk mori pjesë as në premierën e filmit.

Duke refuzuar të më kërkojë falje dhe duke refuzuar të marrë përgjegjësinë për vdekjen e saj, Alec Baldwin vazhdon të më shkaktojë dhimbje”, tha nëna e saj.

Continue Reading

Bota

Karlo Akutis, “patron shenjti i internetit”, do të bëhet shenjtor në prill të 2025

Published

on

Karlo Akutis, i njohur si “patron shenjti i internetit” dhe “influenceri i Perëndisë”, do të shpallet shenjtor nga Kisha Katolike në prill të vitit 2025, duke u bërë kështu i pari milenial që do të arrijë këtë nder të lartë.

Acutis, një djalë i lindur në Londër dhe i njohur për aftësitë e tij online, ndërroi jetë në vitin 2006 në moshën 15-vjeçare nga leukimia, pas një periudhe të gjatë sëmundjeje. Gjatë jetës së tij, ai kishte krijuar një ndikim të jashtëzakonshëm në internet, duke regjistruar mrekulli dhe duke menaxhuar faqe web për organizata katolike. Përmes aktivitetit të tij në rrjetet sociale dhe internet, Akutis bëri të mundur që besimi katolik të lidhej më shumë me brezin e ri në këtë epokë digjitale.

Pas vdekjes së tij, trupi i Akutis u transferua në Assisi, Itali, ku tani ndodhet i ekspozuar në një shenjë, së bashku me relikte të tjera që lidhen me jetën e tij. Historia e jetës së tij, mes dhimbjes dhe besimit të palëkundur, ka shërbyer si një burim frymëzimi për shumë të rinj.

Për shpalljen e tij si shenjtor, Kisha Katolike kërkon verifikimin e dy mrekullive të lidhura me ndërmjetësimin e kandidatit. Mrekullia e parë për Akutis u njoh në vitin 2020, kur një fëmijë brazilian, i cili vuante nga një sëmundje kongjenitale, u shërua në mënyrë të jashtëzakonshme pas lutjeve të bëra për nder të tij. E dyta, një mrekulli e verifikuar këtë vit, përfshin shërimin e një studenti universitar në Firence, i cili u rikuperua nga një gjakderdhje e rëndë në tru.

Acutis është parë si një shenjë shprese për Kishën Katolike, e cila po përpiqet të lidhet më afër brezave të rinj në një kohë ku teknologjia dhe digitalizimi kanë bërë një ndryshim të madh në mënyrën se si besohet dhe praktikohet feja. Papa Françesku, një admirues i flaktë i Akutis, do ta shpallë atë shenjtor në një ceremoni solemne që do të mbahet në Vatikan më 26 prill 2025.

Historia e Karlo Akutis, përmes mirësisë dhe besimit të tij të pandashëm, përfaqëson një udhërrëfyes të fuqishëm për një epokë moderne, ku besimi dhe teknologjia mund të bashkohen në një mënyrë të mrekullueshme dhe transformative./Euronews/

Continue Reading

Kulturë

Percival Everett fiton ‘Çmimin Kombëtar të Librit’ për fiksion

Published

on

Shkrimtari kanadez, Percival Everett ka fituar Çmimin Kombëtar të Librit për fiksion, një nga çmimet më të njohura letrare në Shtetet e Bashkuara, me romanin e tij “James”. Ky libër, një riinterpretim i veprës klasike të Mark Twain “The Adventures of Huckleberry Finn”, ka tërhequr vëmendjen për përqendrimin në një prej personazheve më të rëndësishëm të romanit, Jim, skllavi i Huckleberry Finn.

Romani i Everett, i cili është gjithashtu finalist për çmimin Booker këtë vit, është vlerësuar nga kritikët për thellësinë e tij emocionale dhe realizmin e ashpër që trajton temat e skllavërisë dhe të drejtave të njeriut. Sipas kritikës së The Guardian, Anthony Cummins, “James” është një libër “mbërthyes, i dhimbshem, humoristik dhe tronditës.”

Fituesi i çmimit prej 10,000 dollarësh ka kaluar një konkurrencë të fortë, duke përfshirë Miranda July me romanin e saj All Fours, Kaveh Akbar me debutin Martyr!, dhe Pemi Aguda me koleksionin e tregimeve Ghostroots. Për Everett, ky është një moment i rëndësishëm në karrierën e tij, duke e vendosur atë në qendër të një diskutimi të gjallë për rolin e historisë dhe letërsisë në shoqërinë moderne.

Gjatë ceremonisë, Everett shprehu një ndjenjë të përzier gëzimi dhe pasigurie, duke thënë: “Dy javë më parë, ndihesha mjaft i demoralizuar,” duke aluduar për rezultatin e zgjedhjeve presidenciale amerikane. “Dhe, për të qenë të sinqertë, ende ndihem disi i mposhtur. Por duke parë gjithë këtë emocion për librat, ndiej një shpresë, edhe pse është e rëndësishme të kujtojmë se shpresa nuk është një zëvendësim për strategjinë.”

Në kategorinë e jo-fiksionit, çmimi i parë shkoi për autorin Jason De León, me librin Soldiers and Kings: Survival and Hope in the World of Human Smuggling. De León u përball me konkurrencën nga Salman Rushdie, i cili u nominua për herë të parë për çmimin e kombëtar të librit me memoirin e tij Knife: Meditations After an Attempted Murder.

Ngjarjet e vitit 2024 ishin të ngarkuara edhe nga mesazhe politike të fuqishme, sidomos pas tërheqjes së sponsorizuesve të çmimeve vitin e kaluar, kur finalistët bënë thirrje për ndërprerjen e dhunës në Gaza. Fituesja e kategorisë së poezisë, Lena Khalaf Tuffaha, foli për tragjedinë që po ndodhte në Palestinë, duke thënë: “Ne tani po jetojmë në nëntorin e dytë të gjenocidit të financuar nga Amerika në Palestinë.”

Në një vit ku ndikimi i luftës dhe çështjet e drejtësisë shoqërore ishin në qendër të vëmendjes, autorët që fituan këtë vit, si Tuffaha dhe Shifa Saltagi Safadi, e bënë të qartë se letërsia mund të jetë një forcë fuqishme për ndryshim dhe reflektim shoqëror.

Për më tepër, Everett shfrytëzoi këtë mundësi për të lavdëruar gjeneratën e re të shkrimtarëve që po vazhdojnë të ndjekin pasionin e tij për të rishikuar dhe ripërkufizuar temat e artit dhe të shoqërisë. Ai u shpreh se ndihej krenar për faktin që autorët e rinj, si Julia Ducournau dhe Coralie Fargeat, po ndikohen nga puna e tij, duke e bërë këtë një legjendë të gjallë të letërsisë bashkëkohore./Guardian/

Continue Reading

Kulturë

Art dhe absurditet: Maurizio Cattelan dhe shitja e bananes për 6.2 milionë

Published

on

Një nga veprat më provokuese dhe diskutabile të artit bashkëkohor ka arritur një çmim marramendës prej 6.2 milionë dollarësh (rreth 4.9 milionë paund) në një ankand të Sotheby’s në Nju Jork, duke kaluar katërfish vlerën e parashikuar para shitjes. Ky çmim rekord i përket instalacionit të njohur të artistit italian Maurizio Cattelan, i titulluar Comedian, i cili paraqet një banane të ngjitur me duct-tape në një mur.

Vepra u ble nga Justin Sun, një sipërmarrës kinez i kriptomonedhave dhe themelues i rrjetit blockchain Tron, i cili mundi gjashtë konkurrues të tjerë për të siguruar këtë krijim të diskutueshëm. Sun, i cili është i njohur për përfshirjen e tij në botën e kriptomonedhave, u shpreh se planifikon të konsumojë vetë bananen si pjesë të përvojës artistike të tij, sipas deklaratave të publikuara në media.

Në një kthesë të pabesueshme, bananeja që është shitur për një shumë kaq astronomike, kishte një çmim fillestar shumë modest vetëm 0.35 dollarë. Ky është një tjetër element që thekson absurdin dhe çuditshmërinë që ka shoqëruar këtë veprim artistik që u bë viral që kur u prezantua për herë të parë në vitin 2019.

Kjo vepër ka shkaktuar debate të shumta lidhur me natyrën e artit dhe vlerën e tij. Comedian është një instalacion i thjeshtë, por me thellësi të lartë filozofike, që sfidon përceptimet tradicionale të artit dhe shtron pyetje të rëndësishme mbi përkufizimin e asaj që mund të konsiderohet art. Vepra është udhëtuar rreth botës dhe ka qenë objekt i shumë incidenteve që e kanë bërë më të njohur. Pjesë e veprës është edhe një udhëzim për të zëvendësuar bananen çdo herë që ajo ka filluar të prishet, duke i dhënë kështu veprës një karakter të përhershëm.

Në vitin 2023, një student arti nga Koreja e Jugut e mori atë nga muri në muzeun Leeum të Artit, kur vepra ishte ekspozuar, dhe e hëngri atë për të bërë një deklaratë personale. Pas ngjarjes, muzeu vendosi një banane të re në vendin e saj. Gjithashtu, në vitin 2019, një artist performues e tërhoqi bananen nga muri gjatë një ekspozite në Art Basel në Miami, ku vepra ishte shitur për 120,000 dollarë. Pas kësaj, një banane e re u vendos dhe nuk u mor më asnjë veprim tjetër.

Këto ngjarje dhe zhvillime kanë shtuar më shumë intrigë dhe spekulim rreth vlerës dhe natyrës së artit në epokën e sotme. Cattelan, i cili është një nga artistët më të njohur dhe më të kontestuar të periudhës bashkëkohore, ka krijuar një veprim që, ndonëse mund të duket absurd, ka shpërthyer një seri reflektimesh mbi rolin e artit në shoqërinë moderne dhe rreth debatit se si mund të kuptohet dhe të vlerësohet arti në një botë ku çdo gjë mund të jetë e mundur.

Në kontekstin e këtij ankandi, vepra e Cattelan reflekton gjithashtu rritjen e çmimit të artit bashkëkohor dhe lidhjen e tij me botën e teknologjisë dhe kriptomonedhave. Justin Sun, i njohur për aktivitetet e tij në sektorin e kriptomonedhave, është gjithashtu një figurë që ka qenë i përfolur për akuzat e mashtrimit nga Komisioni i Letrave me Vlerë të SHBA-së, akuza të cilat ai i ka mohuar. Megjithatë, blerja e tij e veprës ka sjellë një vëmendje të madhe mediatike, duke e bërë këtë banane të ngjitur një nga frutat më të shtrenjta që janë shitur ndonjëherë./BBC/

Continue Reading

Të kërkuara