Kulturë

Doli nga shtypi libri “Tranzicioni i medies në Kosovë” i profesorit të UBT-së, Safet Zejnullahu

Published

on

Profesori i Fakultetit të Mediave dhe Komunikimit në UBT, Safet Zejnullahu, ka botuar librin e tij të ri, titulluar “Tranzicioni i medies në Kosovë”. Libri është një kontribut i rëndësishëm në fushën e studimeve mediatike dhe i dedikohet studentëve të gazetarisë, gazetarëve hulumtues dhe redaktorëve të profesionalizuar, duke ofruar një pasqyrë të thelluar mbi zhvillimet dhe sfidat e medias kosovare gjatë periudhave të ndryshme historike.

Sipas autorit, ky libër përbën finalizimin e një procesi të gjatë hulumtues që ka zgjatur disa vite dhe që ka pasur për qëllim të hulumtojë një fushë të pa studiuar mjaftueshëm në Kosovë. Ai theksoi se ky studim synon të ofrojë një pamje të detajuar dhe të hollësishme të funksionimit të medias në Kosovë, duke trajtuar periudha të ndryshme historike, nga regjimi totalitar, periudha e pushtimit dhe apartheidit, ajo e kohës së luftës, dhe rrethana të tjera që lidhen me ringritjen e sistemit mediatik pas përfundimit të luftës.

“Jam përpjekur të sjell para publikut të dhëna për funksionimin e medias në Kosovë, duke nisur nga periudha e sistemit totalitar, funksionimi në kushte pushtimi e aparteidi, në kohë lufte, si dhe në rrethanat e ringritjes së sistemit mediatik pas luftës”, tha profesori Zejnullahu, duke shpjeguar përmbajtjen dhe qëllimet e këtij libri.

Ky botim është një nga studimet e para që hulumton me detaje zhvillimin dhe tranzicionin e medias në Kosovë, duke e analizuar atë si një proces unik dhe sui generis, që ka kaluar përmes transformimeve të thella dhe sfidash të mëdha, të cilat janë të lidhura ngushtë me ngjarjet politike, shoqërore dhe historike të vendit. Libri ofron një analizë të thelluar të përpjekjeve për të krijuar një sistem mediatik funksional pas periudhës së luftës dhe sfidat e gazetarëve kosovarë në këtë periudhë të ndërlikuar të tranzicionit.

Me këtë botim, Zejnullahu i ofron një burim të pasur informacioni dhe një këndvështrim kritik për ata që janë të interesuar të kuptojnë më mirë përparimin dhe përpjekjet për zhvillimin e medias në Kosovë pas periudhës së pasluftës. Ky libër shërben gjithashtu si një mjet i vlefshëm për studentët e gazetarisë dhe ata që duan të shohin më tej ndikimet e tranzicionit në profesionin e gazetarisë në një shoqëri në zhvillim./UBTNews/

Kulturë

Pjesëmarrja e Ismail Qemalit në Kongresin e Xhonturqve

Published

on

Më 4 shkurt të vitit 1902, Ismail Qemali, një nga figurat më të shquara të Lëvizjes Kombëtare Shqiptare, mori pjesë në Kongresin e Parë Xhonturk, që u mbajt në Paris. Ai, me një thirrje të fuqishme dhe të qartë për shoqërinë turke dhe për të ardhmen e kombit shqiptar, paraqiti devizën e tij të njohur: “As me turqit e vjetër dhe as me turqit e ri, por të punojmë për vatanin”. Ky angazhim i Qemalit tregonte qartë përkushtimin e tij për lirinë dhe të drejtat e popullit shqiptar, duke qenë i vetëdijshëm për rolin e tij të pazëvendësueshëm në luftën për Pavarësinë e Shqipërisë.

Në këtë kongres, të organizuar nga princët Sabahedin dhe Lutfullah, përveç Ismail Qemalit si përfaqësues i shqiptarëve, morën pjesë edhe figura të tjera të njohura të Lëvizjes Kombëtare Shqiptare, si Dervish Hima, Ibrahim Temo dhe Jashar Erebara. Të gjithë ata, në mënyrë të veçantë, u angazhuan për përhapjen e idealeve të lirisë dhe të barazisë për kombësitë jo turke brenda Perandorisë Osmane.

Kongresi i Xhonturqve, i cili synonte rivendosjen e Kushtetutës së vitit 1876, shërbeu si një moment kyç në formimin e një lëvizjeje politike që, përveç forcimit të pushtetit të shtetit turk, kishte si objektiv njohjen e të drejtave të popujve të tjerë të Perandorisë Osmane, përfshirë shqiptarët, arabo-pashallarët dhe të tjerë. Në këtë periudhë të pasluftës, Lëvizja Xhonturke kishte si qëllim jo vetëm forcimin e centralizimit të pushtetit, por edhe mbështetje për zhvillimin e arsimit dhe gjuhës amtare për kombësitë e ndryshme të Perandorisë.

Ndërkohë, brenda radhëve të Xhonturqve, filluan të shfaqen dy mendime diametralisht të kundërta. Njëra rrjedhje mendimi mbështeste nacionalizmin turk dhe centralizimin e pushtetit në duar të një shteti të fortë, ndërsa tjetra mbante qëndrimin otomanist, një ideologji që favorizonte bashkimin dhe tolerancën ndërmjet grupeve etnike dhe fetare brenda Perandorisë Osmane.

Ismail Qemali, si një mendje e kthjellët dhe një politikan i mençur, u dallua për qëndrimin e tij të prerë kundër politikës nacionaliste të Xhonturqve. Ai, pa pasur asnjë ngurrim, e kundërshtoi çdo formë të nacionalizmit turk që mund të kërcënonte ekzistencën e popullit shqiptar dhe të shumë grupeve të tjera etnike brenda Perandorisë. Për Qemalin, rreziku ishte i dyfishtë: jo vetëm se po e kërcënonte kombet që jetonin nën Perandorinë Osmane, por po dëmtonte edhe vetë unitetin e kombit turk, që sapo ishte rimëkëmbur falë revolucionit të Mustafa Qemal Ataturkut.

Angazhimi i Qemalit në këtë kongres është një dëshmi e qëndrueshmërisë së tij në mbrojtjen e interesave kombëtare shqiptare. Ai nuk mund të pajtohej me politikën që nënvleftësonte pluralizmin dhe që cenonte të drejtat e shqiptarëve për t’u organizuar dhe për të arritur lirinë e tyre. Edhe pse Ismail Qemali ishte pjesëmarrës në një ngjarje të madhe historike, ai gjithmonë mbajti qëndrimin se politika që mund të shpëtonte popujt e ndryshëm të Perandorisë nuk ishte ajo që predikonin Xhonturqit, por ajo që do të mundësonte një të ardhme të ndritur për kombet që jetonin atje, përfshirë shqiptarët.

Në këtë mënyrë, pjesëmarrja e Ismail Qemalit në Kongresin e Xhonturqve e pasuron historinë e Lëvizjes Kombëtare Shqiptare dhe e bën të qartë angazhimin e tij për një Shqipëri të pavarur, të lirë dhe të drejtë për të gjithë qytetarët e saj./UBTNews/

Continue Reading

Magazinë

“E bleu çmimin, shantazhuan organizatorët” – dalin teori konspirative pasi Beyonce fitoi ‘albumin e vitit’ në Grammy Awards

Published

on

Pasi Beyonce fitoi çmimin Grammy për ‘albumin më të mirë të vitit’ për herë të parë në karriere, një video e ceremonisë së ndarjes së çmimeve të vitit të kaluar, ku bashkëshorti i saj, reperi Jay-Z, mbajti një fjalim duke thirrur organizatorët, filloi të qarkullojë në internet.

Pas marrjes së çmimit, ai protestoi publikisht sepse Beyonce nuk kishte fituar kurrë një Grammy për ‘albumin më të mirë’.

“Nuk dua ta bëj të turpërohet, por ajo ka më shumë Grammy se kushdo dhe nuk e ka fituar kurrë albumin e vitit”, tha reperi, duke iu referuar me sa duket gruas së tij Beyonce, e cila ka fituar 32 Grammy, përfshirë 33 të këtij viti.

Meqë ra fjala, ikona e muzikës deri më tani është nominuar katër herë në këtë kategori për albumet “I Am… Sasha Fierce” (2008), “Beyonce” (2013), “Lemonade” (2016) dhe “Renaissance” (2022).

Por Jay-Z nuk u ndal me kaq. Ai vazhdoi të kritikonte të gjithë kategorinë e ‘albumit të vitit’, e cila u fitua nga Taylor Swift vitin e kaluar për herë të katërt në karrierën e saj.

Përdoruesit e rrjeteve sociale tani kanë zhvilluar një teori konspirative se fitorja e saj ishte e manipuluar dhe se, siç thonë ata, Beyonce dhe Jay-Z “shantazhuan organizatorët” ose se “ai pagoi që ajo të fitonte çmimin”.

Continue Reading

Kulturë

Maks Velo – Një vit për të nderuar artin, lirinë dhe mendimin kritik

Published

on

Viti 2025 do të shpallet “Viti Maks Velo”, një nderim dhe vlerësim i plotë për jetën dhe veprën e një prej intelektualëve më të shquar të Shqipërisë, piktorit, arkitektit, studiuesit dhe shkrimtarit Maks Velo. Kjo shpallje është një iniciativë e Qendrës Kombëtare të Librit dhe Leximit (QKLL), në bashkëpunim me Bibliotekën Kombëtare të Shqipërisë, Autoritetin për Informim mbi Dokumentet e ish-Sigurimit të Shtetit dhe Muzeun Kombëtar të Përgjimeve “Shtëpia me Gjethe”.

Për të shënuar këtë vit të veçantë, do të organizohet një ceremoni zyrtare, si dhe një aktivitet përkujtimor që do të zhvillohet nesër, duke sjellë përpara publikut vlerat e pasura të krijimtarisë dhe jetës së Maks Velos. Ky aktivitet do të jetë një mundësi për të nderuar një figurë të rëndësishme të kulturës dhe mendimit shqiptar, një intelektual që ka lënë pas një trashëgimi të pasur në shumë fusha.

Maks Velo lindi në Paris në vitin 1935, dhe filloi studimet në degën e Inxhinierisë së Ndërtimit në Institutin Politeknik. Pas këtij studimi, ai vijoi specializimin në arkitekturë, një fushë që do të shërbente si themel i krijimtarisë së tij, duke i dhënë formë ideve të mëdha dhe pasionit për artin dhe kulturën.

Një ndër periudhat më të vështira të jetës së tij ishin vitet 1978-1979, kur ai u arrestua dhe u dënua me 10 vite burg nga regjimi komunist. Gjatë burgosjes, ai vuajti torturat dhe padrejtësitë e diktaturës, duke kaluar një periudhë të gjatë e të rëndë në burgje. Pjesë e rëndësishme e krijimtarisë së tij është përkushtimi për të shprehur dimensionin e lirisë dhe rezistencës ndaj dhunës dhe represionit.

Maks Velo ka pasur një karrierë të pasur si shkrimtar dhe studiues, duke lënë pas një sërë veprash të njohura që trajtojnë tema të ndryshme. Disa nga titujt më të njohur të tij përfshijnë: “Kokëqethja”, “Palltoja e burgut”, “Thesi i burgut”, “Paralele për arkitekturën”, “Kohë antishenjë”, “Betonizimi i demokracisë”, “Hetimi”, “Spaçi”, “Jeta ime në figura”, “Klubi Karavasta”, “Përkthyesi” dhe “Jetë paralele”.

Veprat e Velos, përveçse pasqyrojnë dimensionin historik dhe kulturor të Shqipërisë, janë gjithashtu një kritikë e thellë e realitetit social dhe politik, dhe një thirrje për reflektim mbi lirinë, dinjitetin njerëzor dhe shpirtin e shoqërisë. Me shpalljen e vitit 2025 si “Viti Maks Velo”, do të kujtohet dhe nderohet një emër që ka kontribuar në mënyrë të jashtëzakonshme për pasurimin e kulturës dhe mendimit shqiptar./UBTNews/

 

Continue Reading

Kulturë

Kisha e Shën Athanasit, monument kulture nga më të vizituarit e Voskopojës

Published

on

Ndër kishat më të njohura dhe të bukura të Voskopojës, Kisha e Shën Athanasit zë një vend të veçantë dhe mund të quhet pa dyshim një thesar që pasqyron lavdinë e dikurshme të këtij vendi. E ndërtuar në vitin 1724, kjo kishë është një nga monumentet më të rëndësishme të zonës dhe një atraksion i pashmangshëm për vizitorët.

Kisha e Shën Athanasit është një shembull i shkëlqyer i arkitekturës bizantine dhe një qendër e rëndësishme fetare dhe kulturore. Afreskët e saj, të realizuar nga vëllezërit Kostandin dhe Athanas Zografi, pasqyrojnë mjeshtërinë e artit të pikturës bizantine, duke i dhënë një vlerë të jashtëzakonshme këtij monumenti.

Kisha është ndërtuar në kodrën me të njëjtin emër, që ka shërbyer gjithashtu si varrezë e banorëve të Voskopojës. Ajo është kisha e katërt e këtij tipi, me formë bazilike dhe mbulesa të kurbëzuara, që i japin një karakter të veçantë. Narteksi i kishës, megjithatë, është shkatërruar nga tërmeti i vitit 1960, por pjesa e mbetur mbetet një dëshmi e jashtëzakonshme e historisë dhe kulturës së Voskopojës.

Pikturat e naosit dhe arkadës, të realizuara nga vëllezërit Zografi, janë të njohura për programin e tyre ikonografik të veçantë. Disa prej tyre prezantojnë skena të martirizimit të shenjtorëve, ku trajtimi i hollësishëm i torturimit të tyre është një element që tërheq vëmendjen për intensitetin dhe detajet e tij makabre. Një tjetër veçori e jashtëzakonshme janë pikturat e arkadës, ku paraqitet cikli i Apokalipsit, një nga më të plotët që është realizuar në afreske deri në atë periudhë.

Kisha e Shën Athanasit është një thesar kulturor i paçmuar, që vazhdon të tërheqë vizitorë nga e gjithë bota, duke dëshmuar trashëgiminë e pasur historike dhe artistike të Voskopojës./UBTNews/

Continue Reading

Të kërkuara