Në një qytet ukrainas të rrethuar nga kërcënimi i vazhdueshëm i luftës, një grup i vogël artistësh në Odesa kanë vendosur të qëndrojnë dhe të vazhdojnë krijimtarinë e tyre. Pas një porte të vjetër pranë bregut të Detit të Zi, në një kantier për riparimin e anijeve që ra në përdorim pas rënies së Bashkimit Sovjetik, një komunitet artistësh filloi në vitin 2016 të rinovonte punëtoritë dhe të ndërtonte studio artistike.
Në vitin 2024, me qytetin e goditur rregullisht nga raketat ruse dhe rrugët e tij të zbrazura nga turistët, një grup i vogël artistësh po qëndrojnë për të mbrojtur kulturën e tyre. Vasya Dmytryk, një prej tyre, ka transformuar studion e tij pranë bregdetit në një vend ku ndërtohen skulptura metalike dhe ku planifikon të shkëmbejë një prej tyre me një dron të vërtetë për të mbështetur ushtrinë.
“Ne kemi një mision shumë të drejtpërdrejtë si artistë,” tha ai. “Ngritja e parave për ushtrinë.” Ai ndjehet i lidhur ngushtë me Odesën dhe nuk mund ta imagjinonte jetën pa të.
Në fillim të pushtimit rus, Dmytryk kishte menduar nëse duhet të qëndronte për të mbrojtur kulturën ukrainase apo të largohej për të promovuar kulturën e Odesës në qytete të tjera. Miku i tij, artistja dhe kuratorja Valeriia Nasedkina, tha se prania e tyre në qytet është një insistim që ata ende ekzistojnë.
Nasedkina dhe Volodymyr Chyhrynets, të dy kuratorë në Muzeun Kombëtar të Arteve të Bukura në Odesa, po përballen me sfida të mëdha. Muzeu, një ndërtesë elegante neoklasike, u dëmtua rëndë nga një raketë në nëntor të vitit të kaluar, duke shkaktuar dëme të mëdha në infrastrukturë dhe veprat e artit. Megjithatë, pjesa më e madhe e koleksionit ishte evakuuar më parë, falë përpjekjeve të vullnetarëve, përfshirë Dmytryk, që ndihmuan në ruajtjen e arteve. Pavarësisht sulmeve, muzeu vazhdon të funksionojë, duke pritur ekspozita të përkohshme nga artistë bashkëkohorë. Një prej tyre është një ekspozitë me bojëra uji botanike të luleve të egra të krijuara në vijën e frontit të Bakhmut nga Borys Eisenberg, një ish-çerdhetar që u vra në korrik 2023. Një tjetër është nga Dmytryk, që paraqet një skulpturë kinetike nga gozhdat e kantiereve të anijeve, një metaforë për komunitetin e artistëve në Odesa.
Një ekspozitë e re i kushtohet punës së Dasha Chechushkova, me një seri gravurash që kritikojnë marrëzitë e shoqërisë, duke reflektuar ndjenjat e vetmisë dhe distancës mes njerëzve gjatë luftës. Nëpërmjet artit të tyre, artistët e Odesës po mbrojnë dhe po dokumentojnë kulturën e tyre, duke treguar se pavarësisht kërcënimeve dhe sfidave, ata nuk do të heqin dorë nga misioni i tyre krijues./UBTNews/