Myslimanët po kremtojnë Ramazanin në Ukrainën e përfshirë nga lufta për të dytin vit, dhe shumica e njerëzve që luteshin në një xhami pranë vijës së frontit lindor këtë javë ishin ushtarë me veshje kamuflazhi.
“Unë e lus Allahun të mbrojë xhaminë tonë. E lus Allahun të mbrojë Ukrainën… dhe të ndëshkojë tiranët”, tha Mullah Murat Suleymanov në lutjet për muajin e shenjtë.
“Ramazani është muaji i fitores”, i tha ai xhematit të vogël prej 16 personash, 11 prej tyre me uniformë, përfshirë një grua.
Xhamia ka shumë dritare të thyera dhe mure të thyera. Një raketë shpërtheu aty afër dy ditë më parë.
Në mesin e adhuruesve ishte Said Ismagilov, dikur një nga udhëheqësit shpirtërorë myslimanë të Ukrainës.
Kur filloi lufta, ai u largua dhe tani punon si shofer ambulance me paramedikë vullnetarë, duke evakuuar ushtarët e plagosur nga vija e frontit.
Ismagilov tha se ndjen “vullnetin dhe mbrojtjen e Zotit” mes rrezikut.
“Ka pasur raste kur ambulanca ime ishte e mbushur me copëza. Falë Zotit, nuk u lëndova”.
Kur shpërtheu lufta, ai kishte shërbyer si myfti i administratës fetare të Umma të Ukrainës për 13 vjet. Por xhamia ku ai shërbeu u zbraz pasi shumë e evakuuan zonën.
“E kuptova se isha i padobishëm”, tha ai, duke zgjedhur “të ngrihem dhe të mbroj atdheun tim”.
“Tani unë evakuoj njerëzit e plagosur”.
Vitin e kaluar ai e kaloi Ramazanin në Lysychansk, një qytet që pati bombardime jashtëzakonisht të rënda përpara se ushtria e Ukrainës të tërhiqej përfundimisht.
Një nga festat më të rëndësishme myslimane, Ramazani kërkon që besimtarët të përmbahen nga ushqimi dhe uji nga agimi deri në mbrëmje për një muaj.
Pavarësisht punës së tij gjatë luftës, Ismagilov tha se ai ende mund të respektojë rregullat e agjërimit të Ramazanit.
“Unë isha mësuar ta kaloja Ramazanin në luftë, kështu që ky vit nuk ishte asgjë e re për mua”, tha Ismagilov.
“Unë kam gjithçka që më nevojitet për të agjëruar sipas të gjitha traditave myslimane”.
“E kaloj pjesën më të madhe të ditës duke vozitur ose në pikën e stabilizimit”, tha ai, një ndërtesë ku mjekët e ndihmës mjekësore marrin të plagosurit për kujdesin fillestar mjekësor.
“Është e vështirë për ata muslimanë që duhet të qëndrojnë në llogore. Ata kanë të ftohtë dhe ka shumë ujë në llogore pasi shpesh bie shi… Është e vështirë të jesh musliman atje”, tha ai.
Ismagilov tha se nuk e dinte se si do ta festonte fundin e Ramazanit, Fitër Bajramin, më vonë këtë muaj.
“Ju jeni me fat nëse mund të vizitoni një xhami tani dhe nuk e dini kurrë se sa njerëz do të vijnë, apo nëse do të vijnë”, tha ai.
“Nëse ka granatime të rënda, ne ndoshta do të mblidhemi në një bodrum për t’u falur atje”.
Ismagilov u rrit në qytetin e Donetsk në Ukrainën lindore.
I intriguar nga trashëgimia myslimane e familjes së tij — për të cilën prindërit e tij dinin pak — ai shkoi të studionte teologji në një universitet islamik në Moskë dhe më vonë u bë imam në Donetsk.
Ndërsa ai u rrit në një rajon kryesisht rusishtfolës, ai tani preferon të flasë ukrainisht.
“Unë mendoj se është e neveritshme kur myslimanët rusë mbështesin luftën”, tha ai.
Rusia i trajton pakicat e saj etnike, shumë prej tyre myslimanë, si “njerëz me cilësi të ulët” dhe “i përdor ata si mish për top” në luftë, tha ai.
“Nuk është sekret se shumica e ushtarëve të vrarë të armikut janë etnikisht nga Buryatia, Tuva, Dagestan, Tatarstan, Çeçenia”, tha ai, duke përmendur rajonet ruse me një numër të madh myslimanësh dhe budistësh.
Një ushtar që qëndronte jashtë xhamisë tha se ai ishte duke agjëruar dhe se shumica e ushtarëve myslimanë agjërojnë, përveç nëse janë në misione luftarake./UBTNews/