UBT News

Dëmet nga jeta virtuale – “Sëmundja kibernetike”

Kur një re e errët e lindur nga zjarret u vendos mbi zonën e Seattle, Jack Riewe ishte mes miliona njerëzve të bllokuar brenda. Ishte shtatori i vitit 2020, pa akses në natyrë gjatë pandemisë. Ai vetëm mund të plotësonte ditët e tij duke kaluar midis punës online, shikimit të TV ose lëvizjes nëpër postime të pafundme në telefonin e tij.

“Unë u detyrova të qëndrojë brenda në banesën time të nxehtë pa asnjë shpëtim përveç çmendurive që ndodhin në Twitter”, thotë ai.

Për një javë ai filloi të ndihet “i rënduar, i trullosur dhe ndiente përzierje në stomak”. Në atë kohë, ai ia atribuoi këto simptoma cilësisë së ajrit. Por shkaku ishte diçka më tinëzare: dëmet nga jeta virtuale.

Trupat tanë nuk janë krijuar për të ekzistuar në hapësirën virtuale si kjo, diçka e quajtur sëmundje kibernetike duket se po rrjedhë në popullatën e përgjithshme. Karakterizuar nga marramendjet dhe të përzierat, sëmundja kibernetike është cilësuar kryesisht me elemente agresive.

Në vitin 2011, 30 deri në 80 për qind e përdoruesve të kufjeve kishte ngjarë të përjetonin sëmundje kibernetike, megjithëse pajisja e përmirësuar e kufjeve e uli diapazonin në 25 deri në 60 për qind deri në vitin 2016.

Tani, duket se media sociale gjithashtu ka fuqinë të shkaktojë probleme kur përdoret në rrethana të jashtëzakonshme: tërë ditën, çdo ditë.

Sipas themeluesit të Design Interactive, Kay Stanney: “Sëmundja kibernetike e realitetit virtual ose realitetit të shtuar është thjesht një lloj kushëriri me format e tjera të sëmundjes që lidhen me lëvizjen e perceptuar dhe lëvizja do të ishte një formë tjetër”.

Ndërsa Sarah Colley, një 30-vjeçare, vuri re më të keqen nga simptomat e saj të sëmundjes kibernetike në mars të këtij viti. Koha e saj e përdorimit të ekranit u rrit gjatë një afati të vështirë pune, kur për disa ditë ajo kaloi 10 deri në 12 orë në një rresht në kompjuterin e saj. Përveç marramendjes dhe përzierjes, ajo thotë se vetë ekrani dukej se lëvizte, duke e bërë të vështirë përqendrimin dhe një ndjenjë ankthi u e pushtoi atë.

“Edhe kur mbyll sytë, ndjehem sikur po rrotullohem”. Pas incidentit në mars, asaj iu desh të merrte katër ditë pushim nga puna për të rikalibruar plotësisht.

Një shkas për sëmundjen kibernetike duket të jetë sasia e kohës së kaluar e zhytur në një botë dixhitale, si dhe prizmat, ekranet 3-D dhe ekranet 2-D. Për shembull, ju mund të mendoni se jeni në paqe i shtrirë në shtrat natën në errësirë ​​të qetë, por një gisht është duke lëvizur në Twitter!

Për ta kuptuar thjeshtë, edhe alkooli mund t’ju vrasë, kështu që trupi i njeriut evoluoi për të lidhur këtë efekt me një kërcënim për të shkaktuar nauze që ta pastrojë toksinën për t’ju mbajtur gjallë.

Tani, kur përjetojmë të njëjtën mospërputhje vestibulare dhe vizuale të sjellë nga forca jo-kërcënuese, si smartphone, trupi ynë mendon se jemi në rrezik të madh. Kjo është një metaforë e përshtatshme për toksicitetin emocional duke e tepruar në internet mund të ndizet, dhe në fund, sëmundja kibernetike mund të rezultojë po aq efektive sa të shmangni helmin aktual.

Njëri nga të prekurit nga kjo “sëmundje” Riewe, kur mësoi për të, u shpreh se “ishte një moment i çuditshëm”. “Unë menjëherë largova telefonin dhe fillova të lexoja librin tim. Sipas rutinës të mëhershme do të kisha të vjella, por këtë here u thellova në gjumë të mirë”, përfundoi ai./UBTNews

Exit mobile version